קונפליקט רציני

קונפליקט רציני

מה הייתם עושים אם אתם מכינים אימון למתקדמים, באים לכיתה, כולה מלאה ב-25 מתאמנים כשבעל המקום מכניס 7-8 חדשים? מצד אחד לא הוגן לותיקים, מצד שני קשה ונוראי לחדשים... האם זה הזמן שהמדריך צריך להתעורר ולאמר "לא" לבעל המקום העקשן? מה עם אינטגריטי? מה עם אחריות? מייקי דוט קום בדילמה מוסרית...
 

KESSEM10

New member
מה אני הייתי עושה

הולכת לפי הרוב. אבל לא מפספסת את השיחה עם החדשים ומיידעת אותם כי האימון הוא למתקדמים ועדיף כי ייכנסו לשיעור מתחילים בהתחלה.. אם הם עדין מחליטים להישאר אז אני מייעצת להם שיעשו את המיטב וכאשר קשה אז יושבים מורידים מעט עומס (כל הזמן בשליטה) וממשיכים לדווש. הרעיון הוא לא להישבר ולהתמיד. אחריות. אגב, אישית אני לא מוצאת כאן בעיית מוסר. כאשר פורסים את התמונה בפני המתאמנים - אין כאן בעיה של מוסר. אחריות תמיד קיימת.
 
אין שיעור מתחילים במקום הזה

הותיקים מחכים לאימון החזק שלהם, החדשים האומללים שרק לומדים "ללכת" נקלעו למושבים מאחור, וכמובן שנשארתי כל האימון מחוץ לאופניים. השאלה היא אם אני צריך למחות ולאיים כדי שיעשו אימון אחד בייסיק לכל מתאמן חדש , כדי ללמוד את היסודות.
 

KESSEM10

New member
לא למחות

אבל בהחלט להציע ולהביע את דעתך המקצועית וחשיבות העניין בפני בעל המועדון. אפשר גם להפנות את המתאמנים החדשים שיבואו בבקשה לשיעור שכזה בפני בעל המועדון. שיעור מתחילים - רצוי שיהיה בכל מועדון. ואם כך, הדילמה שלך לגבי החדשים כבר לא נהפכת לדילמה, שכן איזו ברירה נותרת לחדשים אם לא להיכנס לאימון מתקדמים. פיתרון שהמועדון צריך לתת.
 
מתוך נקודת הנחה ש....

כמו שזה נשמע...מכון חדש שמנסה למצוא חן בעיני הלקוחות. הייתי פותח את השיעור בהסבר קצר למתחילים ומסביר להם כמה זה חשוב להתנסות קודם בשיעור שמותאם ל"היכרות עם ספינינג" ואף הייתי ממליץ להם בתור התחלה להשאר רק לחצי שיעור. את השיעור המתקדם היתי משאיר לפעם אחרת, ועושה שיעור מאוד בסיסי שיהיה עדיין בעומס ובעל משמעות אימונית למתקדמים ועדיין ספינינג לייט למתחילים... עכשיו אני יודע שתגיד EASY FOR YOU TO SAY. אבל הייתי שם, במקום שבו אני מדריך כרגע. ואגב כדאי מאוד שתבהיר נקודה לבעל המקום שמאוד רצוי שהיה שיעור כזה לפחות פעם בשבוע.
 

Tami661

New member
למדולם מוסרית... ממישהי שהייתה פעם

חדשה ממישהי שמרעילה חדשים ודווקא בכיתת אימון למתקדמים ממישהי שחושבת ש... הדילמה המוסרית שלך מיותרת
מייקי, אני אולי נשמעת נדושה כבר, אבל אין מה לעשות, זו עובדה: ייחודו וקיסמו של הספינינג הוא היכולת שלו לשלב אימון אישי בקבוצה! גם כשמדובר בחדשים... הרי אתה ממילא לא מוותר על שינון כללי יסוד, הנחיות בסיסיות ובטיחות במהלך האימון ולא משנה עד כמה הקבוצה מורכבת ממתקדמים. יש גם יתרונות באינטרגציה הזו של החדשים בקרב הוותיקים (אבל כמובן לפטור אותם מראש מתרגילים מסויימים, ולדאוג שלא יהיו "גיבורים גדולים" ולהראות שהם כן מסוגלים, בועז נוהג לומר: "חדשים נשארים לשבת"
). במקרה קיצוני של יחס כזה בין חדשים לוותיקים, נסה "להאציל סמכויות" - שבץ כל חדש ליד ותיק, שיעיף אליו מבט מדי פעם, שיחזיק לו את החיוך על הפנים ואת הישבן מעל הכסא
מוסריות היא לא רק למתאמנים הוותיקים, היא גם לחדשים וגם למעסיקים שרוצים להרחיב את חוג לקוחותיהם. יום אחד החדשים של היום יהיו הוותיקים שיצטרכו לעבור את אותו שיעור עם קבוצה של חדשים... השיעור צריך להתנהל בעצימות ולפי המערך המתוכנן, לחדשים יהיו "פריבילגיות" - זה פשוט בעיניי.
 

שליי 1

New member
הדרך ללמוד ללכת

אם ליישם את ה"רעיון" יש לעלות ילד שרוצה ללמוד לרכב על אופניים על אופני כביש מהירים ולהוציא אותו למסע מהעליות של קיבוץ צובה דרך עין כרם נס הרים ולסיים במדרונות התלולים בירידה לבית שמש...ולא לשכוח לצייד אותו בנעלי SPD שמתחברים לפדל . . . כמדריכה כרוכבת וקודם כל כמדריכת כושר גופני הרשי לי להביע הערכתי למועדונים שמקפידים ומחייבים כל מתאמן חדש לעבור הדרכה מקיפה רובה הסברים מילוליים כיוון אישי של האופניים ותירגולים קצרים ורבים בטרם יכנסו לשיעורי ספינינג מתקדמים. הנזק הגדול שעלול להיגרם בשל חוסר ידע, אי תרגול טכניקה, וכושר גופני ירוד למתאמן חדש שנכנס לשיעור של 60 דקות המתבצע באורות עמומים באינטנסיביות שגם מקצוען יתקשה לזהות טעויות כל כך רבות, הוא עצום. במועדון בו אני עובדת כרכזת ספורט וכמדריכה (למזלם של המנויים)אני מחייבת! כל מתאמן חדש, ולא משנה כמה הוא ספורטאי מחונן, שלא רכב מעולם על אופני סטודיו, לעבור לפחות 2, 3 שיעורי בסיס. הרעיון שמתאמן "ותיק" יחנוך מתאמן חדש נראה לי קצת יומרני והזוי כיוון שעד היום, בהמלצתי, נכנסים מתאמנים ותיקים לשיעורי הבסיס בכדי לשפר טכניקה וסיגנון. אין מקום לחונך אחר פרט למדריך אשר הוסמך, למד ותירגל רבות(אני מקווה) לפני שלקח אחריות על אחרים. הגיע הזמן, קהילת מדריכים יקרה, שתתחילו להתייחס בכבוד הראוי למעמדכם, אתם הנותנים את הטון, במקצועיות וסיגנון באחריות וכן גם במקצוענות.
 

Tami661

New member
הדרך ללמוד... לקרוא, להבין ולהגיב..

שלום לשלום המדריכה הרוכבת, ראשית
ברוכה המצטרפת (או המצטרף? לפי הכרטיס נראה שאת/ה עדיין בשלב גיבוש הזהות
) והרשי לחלוק על ההשוואה שלך שהיא היומרנית וההזוייה, טוב ש"לא הגזמת"
מה הקשר בין "לשים עין" על המתאמן שלצידך, להגביל אותו בביצוע תרגילים שלא לרמתו ויכולתו, לשנן לו את כללי הדיווש וכו' ע"פ המפורט בהצעתי לבין ל"לעלות ילד שרוצה ללמוד לרכב על אופניים על אופני כביש מהירים ולהוציא אותו למסע מהעליות של קיבוץ צובה דרך עין כרם נס הרים ולסיים במדרונות התלולים בירידה לבית שמש..." נורא בא לך להשתמש בתיאור הזה? שיאמינו שאת רוכבת? סבבה... היית מחכה להזדמנות מתאימה, כי זו ממש ממש לא! את מוכנה אולי לתאר בפנינו מה בדיוק את מעבירה בשיעורי בסיס? אולי את בעצם מעניקה הדרכה אישית לכל מדווש מתחיל? אחד על אחד כזה? או שמא, המקרים המצערים שקרו בספינינג היו בשל רשלנות מדריך שלא הורה למתאמניו הוותיקים להיכנס לשיעורי הבסיס?
אין ספק שהמדריך באימון צריך להיות מוסמך ש"למד ותירגל רבות" (בואי אציג בפנייך כמה כאלו שעומדים בקריטריונים שציינת אך בפועל... בפועל הייתי מגדירה את אופן ההדרכה שלהם כקירקספינינג) אני לא השתמשתי במילה "חונך" ולא בכדי, חונך משמעו: מדריך, משגיח, אפוטרופוס, מלמד, מטפל, ממונה, אחראי... אילו הייתי מתכוונת לחונך, הייתי כותבת "חונך" אני כתבתי: "..."להאציל סמכויות" - שבץ כל חדש ליד ותיק, שיעיף אליו מבט מדי פעם, שיחזיק לו את החיוך על הפנים ואת הישבן מעל הכסא"
אז בבקשה, לפני שאת יוצאת בהכרזה על הרעיון היומרני וההזוי... אמצי את העצה שלך באשר ל"בכבוד הראוי למעמד" ונסי להחזיר דברים לפרופורציה, כי בכל מה שקשור לבטיחות מתאמנים ומקצועיות מדריכים אני יותר קטולית מהאפיפיור
 

שליי 1

New member
ובתגובה

האצלת סמכויות -"נתן סמכויות שבידו למישהו אחר ובכך הוריד את הנטל מעצמו" - פירוש מילוני. אל תרדי איתי לקטנות... לפני שאגיב אני רוצה להרגיע אותך שהכתיבה נעשתה ממחשב שאינו שלי, אז בנתיים הזהות המינית שלי ברורה. ולעניניינו: יקירה, טוב שהתרגזת (במובן הטוב של המילה), הנושא חשוב מדי מכדי שידוסקס על מי מנוחות. ובתשובה לשאלתך: כן, אני מעניקה הדרכה כמעט אישית לכל מצטרף חדש, בכיתה של כ- 10 מתאמנים, מודדת גבהים של מושב וכידון בהתאם לממדי גופו של הרוכב מתבוננת מכל הכיוונים אך הוא רוכב, מנסה לזהות טעויות בסיסיות בטכניקה שלו ולתקנם, עוברת על מנחי הגוף בעת הרכיבה ביחס ישיר למצבי הרכיבה ובעיקר מתרגלת רכיבה נכונה. הביקורת באמת לא כוונה להעליב, אלא להעלות נושא חשוב מאוד שמקבל יחס מועט ולעיתים מבוטל מטעמי חיסכון של מועדונים. השורה התחתונה היתה שאנחנו המדריכים צריכים להסביר את חשיבות העניין ו"לתת את הטון" בנושא הזה. וברוח טוב ללא ציניות אני מזמינה אותך אלי למועדון לצפות בשיעור בסיס ולהתרשם.
 

Tami661

New member
לא ארד לקטנות... אבל אנסה להוריד

אותך לסוף דעתי
האצלת סמכויות... יופי של פירוש מילוני הבאת, אבל אני כתבתי: "האצלת סמכויות" והמרכאות לא בכדי!. בנוסף גם פירטתי במה מסתכמת "האצלת הסמכויות", כדלקמן: "...שיעיף אליו מבט מדי פעם, שיחזיק לו את החיוך על הפנים ואת הישבן מעל הכסא
"
ולרגע לא התכוונתי ולא משתמע שבזאת מסתכמת אחריותו/תפקידו של המדריך. יתר הכללים שמנית, הם הכרחיים ותנאי בלתי נפרד מקליטת מתאמן (אצלנו גם הוותיקים, שגבהו/שמנו/רזו זוכים למדידה וכיוונון
). בהחלט לא התרגזתי ולא נעלבתי כלל מהערותייך, מצאתי לנכון להתייחס בפירוט ובאופן חד משמעי לתגובתך מאחר ואני רואה טעם לפגם בכל גישה פנאטית שאין בה תרומה ממשית, במקרה דנן, לבטיחות מתאמן ושמירה על טכניקת דיווש נכונה לאורך זמן. למעלה מארבע שנים של דיווש של 2 שיעורים ליום בממוצע, תחת הדרכה של כ-30 מדריכים וביקורים בעשרות מכונים מקנים לי איזשהו מושג... מסכימה איתך שהנושא חשוב, לא מסכימה עם הגישה. מאמינה יותר באימרה של לכלל כלל יש יוצא מן הכלל והדגש צריך להיות מושם על מודעות עצמית של המתאמנים לאחר שקיבלו מהמדריך (הנכון) את הכלים והבסיס הנכונים. לא תמיד יש הכרח או תועלת בכיתת בייסיק אבל בהחלט כן יש הכרח בהקניית כללי דיווש, אך כמו שלכל מדריך הסגנון שלו בהעברת אימון - לכל מדריך הסגנון שלו בהקניית יסודות וכללי דיווש נכונים (הכללים כמובן לא משתנים כמו גם הקווים המנחים בפיזיולוגיה של המאמץ באימון). אקח את תשובתך: "כן, אני מעניקה הדרכה כמעט אישית לכל מצטרף חדש, בכיתה של כ- 10 מתאמנים..." - יקירתי... את סותרת את עצמך! הדרכה אישית? ברגע שאת מתבוננת באחד, התשעה האחרים ממשיכים לנוע... תוך שניות הרי הם עלולים להטות קדימה פלג גוף העליון, לנעול ברכיים או טעויות אחרות "קטנות" - מה רע בחבר ארעי שיהווה עבורם "מראה" מחייכת לרגע? אשמח לבקר אצלך במועדון אך לאו דווקא בשיעור בסיס, הנושא כאן הוא לא מבחן לכישורייך כמדריכה הרעיון הוא שמתאמן ימשיך לדווש נכון, בבריאות ובאושר עוד הרבה אחרי שסיים את ה- 2 או 3 שיעורי בסיס... במקביל, גם את מוזמנת אלינו ל"ממלכה" כדי שתיווכחי איך עשרות מתאמנים עושים את זה נכון ובטוח (ועם חיוך מרוח
) גם מבלי שנוכחו ב-2 או 3 שיעורים בכיתת בייסיק...
 

k r a u s

New member
דעתי היאאאא../images/Emo66.gif

אני מאמין שאותה קבוצה "חזקה" מכירה אותך תקופה ארוכה וגם רגילה אליך. אני בטוח שהקבועים שלך יבינו אם היית משנה מעט את עצימות האימון,ולא היה מגיב בכעס. אני בטוח שלא היית מפסיד אף ספינר קבוע שלך לשיעור הבא,ודווקא מרוויח ספינרים חדשים שיכירו את סגנון ההדרכה שלך,כך שלפעם הבאה הם יגיעו קצת יותר מוכנים. זה מה שאני עושה שקורה אצלי מצבים מהסוג הזה,ואני אומר לך שרק הרווחתי עוד ספינרים שהגיעו לשיעור שלי,ולא הפסדתי אף אחד מהקבועים שלי. מה שגם אני עושה במצבים האלו אני לא ממש מידע את הקבועים שלי שאני הולך לשנות את רמת השיעור.(הם כבר ירגישו שינוי קל) וממש לקראת סוף השעור אני משתף אותם בזה שהפעם התחשבנו מעט בספינרים החדשים. תאמין לי שהם מקבלים את השינוי.
 
קורה לי מידי פעם

לא מוצא את זה בעייתי במיוחד. בתחילת השיעור אני מסביר את הסיטואציה ואומר לחדשים שיש בעצם שני סטים של הוראות : אחת לוותיקים, וSTEP אחד אחורה לחדשים. למשל, אם הוותיקים עובדים על 80% מדופק מקסימילי, בו"ז הם עובדים על 70%. משתדל לא לעשות תרגילים שמחייבים להגיע רחוק עם הדופק או תרגילים מאוד קשים טכנית (ג'אמפים רצחניים למשל, שגם ככה אני די נמנע מהם) אלא כאלו שהם תלויי עומס/קצב, ואז הבחירה במשתנים תלויה לאיזו קבוצה הם שייכים. נשמע מסובך לכאורה, אבל זה הולך חלק ונעים. כמובן שעדיין אני צריך לשים לב במיוחד לחדשים מבחינת מצבם הגופני ורמת הטכניקה שלהם. כל עוד זה לא אנשים שלא עשו אף פעם ספינינג, אלא כאלו כעשו בייסיקים (אחרת אין מצב שהם נכנסים לאיזשהו שיעור שלי שאינו בייסיק), הכל בסדר. בהצלחה.
 
למעלה