לא ארד לקטנות... אבל אנסה להוריד
אותך לסוף דעתי
האצלת סמכויות... יופי של פירוש מילוני הבאת, אבל אני כתבתי:
"האצלת סמכויות
" והמרכאות לא בכדי!. בנוסף גם פירטתי במה מסתכמת "האצלת הסמכויות", כדלקמן:
"...שיעיף אליו מבט מדי פעם, שיחזיק לו את החיוך על הפנים ואת הישבן מעל הכסא
" ולרגע לא התכוונתי ולא משתמע שבזאת מסתכמת אחריותו/תפקידו של המדריך. יתר הכללים שמנית, הם הכרחיים ותנאי בלתי נפרד מקליטת מתאמן (אצלנו גם הוותיקים, שגבהו/שמנו/רזו זוכים למדידה וכיוונון
). בהחלט לא התרגזתי ולא נעלבתי כלל מהערותייך, מצאתי לנכון להתייחס בפירוט ובאופן חד משמעי לתגובתך מאחר ואני רואה טעם לפגם בכל גישה פנאטית שאין בה תרומה ממשית, במקרה דנן, לבטיחות מתאמן ושמירה על טכניקת דיווש נכונה לאורך זמן. למעלה מארבע שנים של דיווש של 2 שיעורים ליום בממוצע, תחת הדרכה של כ-30 מדריכים וביקורים בעשרות מכונים מקנים לי איזשהו מושג... מסכימה איתך שהנושא חשוב, לא מסכימה עם הגישה. מאמינה יותר באימרה של לכלל כלל יש יוצא מן הכלל והדגש צריך להיות מושם על מודעות עצמית של המתאמנים לאחר שקיבלו מהמדריך (הנכון) את הכלים והבסיס הנכונים. לא תמיד יש הכרח או תועלת בכיתת בייסיק אבל בהחלט
כן יש הכרח בהקניית כללי דיווש, אך כמו שלכל מדריך הסגנון שלו בהעברת אימון - לכל מדריך הסגנון שלו בהקניית יסודות וכללי דיווש נכונים (הכללים כמובן לא משתנים כמו גם הקווים המנחים בפיזיולוגיה של המאמץ באימון). אקח את תשובתך:
"כן, אני מעניקה הדרכה כמעט אישית לכל מצטרף חדש, בכיתה של כ- 10 מתאמנים..." - יקירתי... את סותרת את עצמך! הדרכה
אישית? ברגע שאת מתבוננת באחד, התשעה האחרים ממשיכים לנוע... תוך שניות הרי הם עלולים להטות קדימה פלג גוף העליון, לנעול ברכיים או טעויות אחרות "קטנות" - מה רע בחבר ארעי שיהווה עבורם "מראה" מחייכת לרגע? אשמח לבקר אצלך במועדון אך לאו דווקא בשיעור בסיס, הנושא כאן הוא לא מבחן לכישורייך כמדריכה הרעיון הוא שמתאמן ימשיך לדווש נכון, בבריאות ובאושר עוד הרבה אחרי שסיים את ה- 2 או 3 שיעורי בסיס... במקביל, גם את מוזמנת אלינו ל"ממלכה" כדי שתיווכחי איך עשרות מתאמנים עושים את זה נכון ובטוח (ועם חיוך מרוח
) גם מבלי שנוכחו ב-2 או 3 שיעורים בכיתת בייסיק...