קוסינוס פי - הרי זה כה פשוט
בימים הטובים בהם היו עומסים אוהמיים, השראותיים וקיבוליים בלבד החיים היו הרבה יותר פשוטים וכל אחד הבין מה זה קוסינוס פי היום כאשר יש הרבה מכשירים עם ספקי כוח פנימיים ממותגים קוסינוס פי זה כבר לא מה שהיה פעם אבל אם נחזור להנחות היסוד שכוונת השואל לגבי קוסינוס פי המקורי, אז כך" פי היא הזווית בין הזרם למתח עבור עומס אוהמי הזווית הזו אפס - כלומר המתח והזרם נמצאים באותה זווית. עבור עומס השראותי טהור - הזרם מפגר ב - 90 מעלות אחרי המתח עבור עומס קיבולי - הזרם מקדים ב - 90 מעלות את המתח. ועכשיו למה מדברים על קוסינוס פי אם אתה זוכר את שעורי טריגונומטריה ראשונים - קוסינוס של זווית נותן את ההיטל של היתר (במשולש ישר זווית) על הציר האופקי ומה הקשר לח"ח ולמה היא מציקה לצרכנים בנושא כי בדר"כ צרכן משלם עבור החלק האקטיבי של ההספק שהוא צורך, בעוד שח"ח מספקת לו את כל ההספק (האקטיבי והראקטיבי) שהוא צורך לכן ח"ח מנסה לחייב שיהיה מינימום של קוסינוס פי ורצוי כמה שיותר קרוב לאחד - כלומר היא הייתה שמחה לראות עומסים אוהמיים בלבד. לכן עבור עומסים לא אוהמיים (מנועים, פלורסצנטים וכו) אשר יש להם אופי השראותי מנסים לתקן את המעוות ומוסיפים קבלים לשיפור קוסינוס פי (להבדיל מקבלי התנעה במנועים חד פאזיים)