קוצר ראיה וצילינדר לבת שנתיים

  • פותח הנושא Mye
  • פורסם בתאריך

Mye

New member
קוצר ראיה וצילינדר לבת שנתיים

שלום
בתי בת שנתיים וארבעה חודשים, בבדיקה שגרתית התגלה צילינדר וקוצר ראיה.
לאב גם קוצר ראיה וצילינדר מאוד גבוהים מגיל צעיר.
בבדיקה ראשונה בגיל שנתיים קיבלנו מרשם:
OD Sph -1.25 Cyl -2.0 axis 10
OS Sph -1.50 Cyl -2.0 axis 170
לא היינו מרוצים מהבדיקה ולא היה כ"כ שיתוף פעולה וכן קבענו תור לחוו"ד שניה וקיבלנו מרשם (ארבעה חודשים מאוחר יותר):
OD Sph -1.50 Cyl -2.25 axis 175
OS Sph -0.75 Cyl -2.5 axis 165
עשרה ימים מאוחר יותר היינו אצל רופאה שקיבלנו עליה המון המון המלצות וממצאיה היו:
OD Sph -0.50 Cyl -3.25 axis 180
OS Sph -1.00 Cyl -2.5 axis 180
כעת אנחנו מאוד מבולבלים ולא יודעים אלו משקפיים לעשות לילדה. אם נלך לעוד מומחה נקבל מרשם רביעי?
שני הרופאים הראשונים ציינו במפורש שאין הבדלים בין העיניים ואין חשש לפזילה. הרופאה השלישית ראתה הבדלים, האם זה משמעותי?
האם יש קשר בין המרשמים (אם הדיופטר נמוך יותר הצילינדר גבוה יותר על חשבון הדיופטר?)?
אשמח אם תוכל לעשות לי קצת סדר בדברים ולהנחות איך לבחור.
בנוסף אשמח אם תוכל להמליץ על מקום בו אוכל לקרוא על משמעות מספרי הצילינדר (אני יודעת מהו אסטיגמטיזם אך לא את משמעות המספר ואיך מודדים אותו).
תודה רבה מראש.
 

Mye

New member
שכחתי לציין-כל הבדיקות נעשו עם הרחבת אישונים

 
קוצר ראיה

אם הבדיקותנעשו אחר הרחבת האישונים בטיפות ציקלופנטולט הרי שהשוני בין הבדיקות נובע משיתוף פעולה של הנבדק ומנסיונו של הרופא.אתפ חייביםלהחליט עם מי ללכת ולהשאר אתו במקום להתבלבל.
ככלל הצילינדר מבטא חוזק של שבירת קרני אור בכיוון מסויים בלבד בעוד שהמספר מגלה כמה שבירת קרני אור יש בכל הכיוונים.צר לי לאכזב אותכם אבל שיטת הכתיבה בצילינדר עם מספר מינוס לפניו מכסה על האמת והיא לילדה יש קוצר ראיה משמעותי כלומר בערך 3ץ5 מינוס עם צילינדר בהתאמה.כתיבת הנוסחא בצורה של צילינדר מינוס נראית יותר נוחה להורים שחושבים שלילד שלהם אין קוצר ראיה גבוה ולא היא !
ארשום לכם את המרשם האחרון בצילינדר פלוס כדי שתבינו : מימין - OD Sph -3.75 cyl +3.25 axis 90 ו משמאל OS Sph -3.5 cyl +2.5 axis 90
פרט לשוני בצילינדר כל שלשת המרשמים מראים קוצר ראיה של בערך 3.25 או 3.5 . מציע לכם לחפש ב youtube אתהמושא retinoscopy שם תוכלו ללמוד כיצד קובעים מספר אצל ילדים או מבוגרים
 
למעלה