קורסים לעבודה בשירות לקוחות

daeve1

New member
קורסים לעבודה בשירות לקוחות

מה בעצם עושים בקורסים האלה? איך זה הולך?

למי שהיה, זה כמו בבית ספר, בקבוצה כזו? אחד על אחד?
 
מה עושים? מלמדים את העבודה

מכשירים אותך לעבוד כנציג בהתאם לחברה ולשירות אותו אתה אמור להעביר. ההדרכות לרוב נעשות בקבוצה, לא כמו בבית ספר אבל זו הדרכה קבוצתית שכוללת לימוד פרונטלי וסימולציות.
 

daeve1

New member
ואם אני לא טיפוס חברותי במיוחד?

הרי כל הרעיון של לעבוד במוקד הוא שלא צריך לראות אנשים מול הפנים שלך. לדבר איתך בטלפון זו לא בעיה בשבילי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז תישאר בודד... עניין שלך


אתה לא חייב להתחבר עם עמיתיך לקורס. רוב האנשים רוצים להכיר אנשים שהם נדרשים לעבוד לצדם ומצופה ממך להיות לפחות קורקטי. זה נכון לכל מקום עבודה באשר הוא (למעט אולי עבודה מהבית).
 

daeve1

New member
את יודעת מה זה אספרגר?

זה לא שאני לא *רוצה*, זה שאני לא יכול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יודעת, אבל לא יכולה לנחש אם אתה לא מפרט

בכל מקרה, לי זה ממש לא משנה, והתשובה שלי עומדת בעינה.
 
גם אני יודעת

ואם באמת יש לך אספרגר, אני ממליצה לך לחפש עבודה בתחום אחר ולא בשירות לקוחות. לא בגלל הקטע החברתי (זה דווקא מאוד לא מאפיין אספרגר למיטב ידיעתי),אלא בגלל שזו עבודה שלא מתאימה לאנשים שעל הספקטרום.
 
זה דיי מובן מאליו

אדם שמתקשה בקריאת קודים חברתיים ולקרוא את הצד השני, לא יהיה נציג שירות מוצלח במיוחד, שלא לדבר על ניואנסים אחרים שנדרשים בעבודה כזאת שדורשת אינטראקציה מול לקוח.
 

daeve1

New member
טוב, זה תלוי

ככל שגדלים הגבולות מטשטשים ולומדים יותר איך לקרוא את אותם קודים חברתיים.
 

קריסטה

New member
אני חושבת אחרת

עבודה כזאת תעזור לו לפתח את הכישורים החברתיים שלו.
גם הם, כמו כל יכולת אחרת שלנו ניתנים לאימון. זה קריטי במיוחד עם אנשים בספקטרום.
 

daeve1

New member
אכן, ואם השנים באמת פיתחתי אותם

אני אומנם עדיין סגור אבל אני לאט לאט מרגיש שאני נפתח יותר ויותר ועבודה כזו אולי תוכל לעזור לי.

אבל בכל זאת, הקורס הזה עדיין מדאיג אותי, כי במקום תהליך איטי אני מפחד לחזור שוב לבית ספר שיש לחץ להתרועע חברתית עם אנשים מיד על ההתחלה ולא לבנות את זה לאט לאט.
 
ועל חשבון הלקוחות?

פיתוח יכולות זה דבר חיובי, אבל עבודה מהסוג הזה פחות מתאימה לדעתי גם מהבחינה האישית וגם מהבחינה שאנשים בספקטרום לא אמורים "להתאמן" על לקוחות משלמים. אני מאוד בעד שילוב, אבל יש עבודות שמתאימות בהרבה שמאפשרות גם חניכה קרובה - מה שלרוב לא מתאפשר בשירות טלפוני.
 

daeve1

New member
...

1. שוב, אני כן יודע איך לדבר עם אנשים בטלפון, הבעיה שלי היא להיות בחבורה של אנשים, פנים אל פנים.

2. אילו עבודות אחרות אבל היית מציעה בכל זאת?
 
השאלה איך אתה מגדיר את הבעיתיות שלך

עד כה תיארת דברים שאינם מאפיינים של אספרגר, אלא יותר של בעיות חברתיות מסוג אחר (חרדה חברתית?), אבל פה זה לא המקום לנסות לאבחן ולנתח.

לפי מה שאתה מתאר, נראה שתתאים לך עבודה כמו נציג במוקד מידע או במוקד הזמנות, מהסוג שאין מרווח לשינויים ולגמישות - ככה לא תצטרך "לקרוא" את הצד השני ולהתמודד עם טענות ודרישות שונות לגמישות - אלו עבודות בהן התקשורת הן בסגנון קבוע - שאלה ותשובה.
 

daeve1

New member
האמת היא שאת צודקת

זאת אומרת, עוד לא עשיתי בדיקה אם מה שיש לי זה באמת אספרגר.

הפסיכיאטר שלי חושב גם שמדובר בחרדה חברתית. כמה אמרו לי שלדעתם זה אספרגר.

בכל מקרה, כמו שאמרת זה לא באמת המקום לנתח אבל אני רק אגיד שאני יודע לקרוא קודים חברתיים, פחות או יותר. אני פשוט לא מרגיש *נוח* בחברת עוד אנשים, קשה לי לפתח שיחה פנים מול פנים ואני מעדיף בדרך כלל לשתוק. *אבל*, לדבר עם אנשים בטלפון זו ממש לא בעיה בשבילי כשיש על מה לדבר (ובמוקדי מכירות מן הסתם אומרים לי על מה לדבר עם הלקוחות). אז שוב אני אגיד שהבעיה שלי היא של החברה של האנשים שלא בטלפון, אלו שמסביבי. חשבתי שמוקד טלפוני זה משהו שיותר יתאים לי כי יש פחות אינטרקציה פנים אל פנים, אבל אתם אומרים שזה לא ככה. אז לא יודע...
 
זה לא נשמע כמו אספרגר

אני לא יודעת מי אמר לך שזה נשמע כמו אספרגר, אבל בכללי אני חושבת שאנשים עשו מאספרגר שעיר לעזאזל ו"תולים" בו הרבה לקויות אחרות, כולל מקרים של חינוך לקוי וגם אופי דפוק (ואני לא מתכוונת שזה המצב שלך, אלא שלא מעט מקרים כאלו "מאובחנים" ע"י הדיוטות כאספרגר ללא סיבה). אפשר לומר שאספרגר הוא מחלת היאפים בהקשר הזה, ויש הרבה "אבחונים" שגויים.

מעבר לכך - זה לא המקום לדון בכך, אני בטוחה שיש פורומים מתאימים יותר שם תוכל להרגיש חופשי יותר לפרט על בעיותיך האישיות. אנחנו נשמח לסייע לך פה בנושאי אפשרות עבודה.
 

daeve1

New member
לא ניסיתי להתחיל לפתח על זה שיחה

כעיקרון הבעיה הזו שלי היא פשוט משהו שקשה להפריד בינו לבין חיפוש עבודה, לכן זה מועלה כאן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קח בחשבון שתהליך החניכה כולל פנים מול פנים

בהדרגה בקורס, בסימולציות מול עמיתים, בהאזנות לנציגים ותיקים (יושבים בעמדה של נציג ותיק, מתחברים לאוזניות שלו עם מפצל, רואים ושומעים מה הוא עושה) ואח"כ אותו תהליך חוזר על עצמו במענה בחניכה, רק שאז אתה עונה לשיחות ונציג חונך יושב לידך עם אוזניות ומפצל ומדריך אותך אישית.

כמו כן עבודה במוקד טלפוני כולל אינטראקציה מסוימת עם העובדים מסביב – אחראי משמרת, מנהל צוות, מנהל מוקד, הדרכות, תדריכים, ישיבות צוות, מקשובים (שיחות משוב אחד על אחד עם המנהל) ועוד. אם אתה מרגיש שלא תהיה מסוגל לעמוד בדרישות האלה, עדיף לנסות לטפל בכך לפני או לנסות לחפש אפיק תעסוקתי אחר.
 
הלימוד הוא קבוצתי

לימוד החומר ותירגול בדרכ בין חברי הקבוצה אחד על אחד או מול כולם, דינמיקות קבוצתיות, כייף חיים בקיצור. אתה עלול לסבול מה''ביחדתיות'' היתר שיש בתקופה הזאת אבל יעבור לך תוכל לחזור ולהתבודד בהפסקות כשתתחיל לעבוד, תשתדל להיות קצת חברותי כי תקופת הלימוד היא גם מעין תקופת מבחן לפני כניסה לעבודה
 
למעלה