קורס הכנה במתמטיקה

  • פותח הנושא Razow
  • פורסם בתאריך

Razow

New member
קורס הכנה במתמטיקה

ראיתי שבפקולטה למדעים מדוייקים רשום שגם אנשים שנבחנו בבחינת בגרות במתמטיקה לפני למעלה משנתיים מומלץ לעשות את הקורס הכנה במתמטיקה.

יש פה מישהו שעשה את הקורס הזה ויכול להגיד עד כמה הקורס הזה היה חשוב, מועיל?
 

nemmy

New member
לא עשיתי את הקורס,

אני יודעת אבל שיש סיבה טובה מאוד שמציעים קורסים כאלה. רוב האנשים לא מגיעים מוכנים מספיק, לא מבחינת ידע ולא מבחינת יכולת חשיבה. אנשים מגיעים ולא זוכרים מה זה מתמטיקה, נבהלים מהסימונים ומהמשוואות, מקבלים "הלם של תחילת שנה" ובקורסי מתמטיקה של שנה א' יש המון נכשלים (50% בחלק מהקורסים).
הקורסי הכנה האלו הם בד"כ יוזמה של המרצים בקורסי הבסיס של שנה א' שרואים את הסטודנטים הלא-מוכנים שבאים אליהם כל שנה, והמטרה שלהם היא לעזור לך לבוא יותר מוכן. פחות מבחינת החומר עצמו (לא באמת צריך לזכור דברים מהתיכון כי לומדים הכל מחדש), יותר מבחינת התרגלות לדרכי חשיבה.

מה הסיבות לא לעשות את הקורס? הוא עולה יותר מדי? גורם לך להפסיד זמן עבודה?
 

Razow

New member
תכננתי

האמת שתכננתי להיות בחו"ל ובמקרה שמתי לב שיש את הקורס הזה אז כנראה שאני אשנה את התוכניות שלי.
&nbsp
בכל מקרה ניסיתי לברר בכל מיני פורומים על הקורס הזה ועל לימודי מתמטיקה בתואר והדבר העיקרי שעלה זה כמות הנכשלים וכמה שהמרצים לא טובים ושהאוניברסיטה מעיפה סטודנטים עם ציונים נמוכים הרבה יותר בקלות מאשר אוניברסיטאות אחרות.
&nbsp
באמת המרצים כל כך גרועים? ואוניברסיטאות אחרות יותר טובות?
הסיבה העיקרית שאני רוצה לבוא לת"א היא שזה פשוט קרוב אלי יותר, אבל אם המצב בטכניון לדוגמא טוב יותר אולי כדאי שאני אשקול ללכת לטכניון. מה דעתך?
 

nemmy

New member
לא נראה לי שבטכניון זה יותר טוב,

גם שם קשה וגם שם יש המון נכשלים, ובמקצועות ריאליים הטכניון נחשב הכי קשה בארץ.

יכול להיות שאונ' ת"א עם האצבע יותר קלה על ההדק להעיף מהתואר ומקומות אחרים נותנים יותר הזדמנויות לתקן ולחזור על קורסים, אני לא יודעת אם זה באמת המצב או שהסטודנטים בת"א פשוט מתלוננים יותר מהשאר. וגם אם זה כן המצב, עבור סטודנטים שבאמת לא מתאימים, למעשה עושים להם טובה שמעיפים אותם מוקדם במקום לתת להם להמשיך להיגרר סתם...
כך או כך, לא הייתי הולכת ללמוד במקום רחוק מהבית בגלל זה. מרצים לא טובים זה כבר סיפור אחר, אבל יש מרצים טובים וגרועים בכל מקום. אני לא התרשמתי שבת"א הם גרועים באופן מיוחד.
אם אתה רוצה יחס טוב, מרצים טובים והבטחה לסיים את התואר כמעט בוודאות, אתה יכול תמיד ללכת למכללה


המלצה אחרת לקורס שיכול לעזור להתכונן, היא הקורס "אשנב למתמטיקה" בפתוחה. הוא מכין ממש טוב מבחינת סוג החשיבה הנדרש כדי להצליח במתמטיקה, ויש שם גם קצת מושגים בסיסיים שמופיעים אח"כ בקורסים שונים.
אם אתה עושה אותו כמו שצריך, כלומר נרשם לקורס באופן רשמי, מגיע לשיעורים אחרי שקראת את החומר לפני, מגיש את התרגילים ומקבל עליהם משוב - זו הכנה מצוינת. רק לקרוא את הספרים זו הכנה פחות טובה, כי אתה לא מקבל משוב על מה שאתה כותב, ואז יכול להיות שיש לך טעויות חוזרות שאתה לא מודע אליהן (במיוחד בהוכחות).
זו אופציה שלדעתי טובה הרבה יותר מקורס הכנה של האוניברסיטה, אבל היא כן דורשת יותר השקעה (גם כספית), ולא מקבלים על זה שום קרדיט או נקודות באוניברסיטת ת"א. (בפתוחה זה קורס של 6 נקודות)
 
למעלה