קורס לקבלת הגדר טייס חקלאי

קורס לקבלת הגדר טייס חקלאי

חשבנו בחברתנו (א.י.מ.) לפתוח קורס לקבלת הגדר טייס חקלאי, היות ואנו חברה בעלת רשיון לעסוק בכך ויש לנו את המטוסים, הציוד והידע הרלוונטיים. קורס כזה אמור לכלול 40 שע"ט מתוכן 20 בהדרכה זוגית ו 20 סולו בפיקוח בשטח חקלאי, בנוסף ללימודים תיאורטיים. דרישות הסף הן טייס מסחרי עם 500 שע"ט. עלות קורס כזה אמורה להיות כ- $7,000 , פחות ממחיר קורס דומה בארה"ב. אם יהיו חמישה מעוניינים לפחות, נפתח את הקורס. במידה ומישהו מעוניין, אשמח אם ישאיר הודעה. בשמחות, אבי
 

laronpilot

New member
בחיל האוויר...

קוראים לחברה שהלכו להיות טייסי ריסוס... טייסי ריסוק!!! בשמחות
 
רעיון נפלא...../images/Emo127.gif

אין לי עדיין את כמות השעות הנדרשת, אחשוב על זה בעתיד. מה בנוגע לעבודה לאחר סיום הקורס ? אתם זקוקים לטייסים ?
 

laronpilot

New member
ואפרופו חיל אוויר...

שמעתי שלגוף המוסמך לגרום לך לא לטוס קוראים... מינהל מקרקעי ישראל!!!
 

laronpilot

New member
אבי ידידי, שאלה ברצינות.

אין ספק שהרעיון גדול!!!!!!!!! ואם היו לי 500 שעות, סביר להניח שהייתי מצטרף לקורס כזה ואפילו רק לשם הלימוד וההתמקצעות. אין לי ספק שקורס כזה ישפר את יכולות הטיסה ברמה שלא ידעתי. שאלתי היא כזו. רוב טייסי הריסוס שהכרתי, היו יוצאי חיל אוויר עם עשרות אלפי שעות, בד"כ הם באו מטייסות קרב והיו מורגלים לתמרונים חדים וכד´ מדובר בעבודה קשה במגבלות סיכון גבוהות, עם חומרי הדברה מסוכנים (לא לחינם יש לבצע כל שבועיים בדיקות דם) טיסה בגובה נמוך מאד, ליד עמודי חשמל שנשארים משום מה במקום... בקיצור רמה מקצוענית גבוהה ביותר של טיסה. (צודקת יעל שהם הטובים ביותר) 1. האם טייס מסחרי בעל 500 שעות מסוגל לעבוד בסוג כזה של עבודה ואני מתכוון מבחינת רמת טיסה וכד´ - ללא ניסיון אדיר בתקיפות קרב וכד´ (מה יצחקי אומר בעניין) 2. האם בדקתם את נושא הביטוח? לא ייתכן שטייס יסיים קורס כזה וסף הכניסה אליו יהיה למשל, 15,000 שעות. למען כולם, אודה על תשובה מפורטת. תודה מראש
 
תגובה ראשונית

לעניין חיל האויר, אני מכיר טייסי ריסוס טובים שלא היו בחיל האויר מימיהם. יש גם טייסי חיל האויר שיצחקי לא היה מאשר להם להתקרב למטוס ריסוס. ובאמת, יפתח, טייס קרב בח"א, המסיים את השירות ומשתחרר לאחר שנות החתימה הראשוניות, אתה חושב שיש לו עשרות אלפי שעות? יש המון סוגים של עבודה חקלאית. יש ריסוס חומרי הדברה, אבל יש גם דישון, ופיזור פיתיונות ועוד עבודות שונות ומשונות. ובינינו, אני חושב שטייסי האולטרלייטים באים עם הרבה יותר כלים לסוג טיסה כזה הנדון. גם בטיסת ריסוס, אם אתה רוצה להיות אייס ולסיים כל פס ב wing over אז באמת אחלה וד"ש לילדים. אבל זו בסך הכל טיסה מקצועית. נכון, מאד מקצועית. יצחקי אומר בעניין כי הוא לא יקבל כל אחד וזכותו תהיה לבחון את האדם, רמתו ואפיו כראות עיניו לפני תחילת הקורס (כדבריו: "אני מוכן להכשיר טייסים, לא לייצר אלמנות"). לגבי עבודה. טייסים חקלאיים חסרים ואין כיום מנגנון המכשיר כאלה בארצנו למעט זה שהצעתי לעיל. דרישות ביטוח שעליהן שאלת הן עניין של החברה המעסיקה את הטייס בלבד. אני מניח כי כבכל דבר, החל מתעופה וכלה בעריכת דין, יש משמעות לותק ולניסיון. לסיכום, כל שהצעתי הוא קורס מסודר שלאחריו, עם עמידה בבחינות שקבע המינהל, יוכל טייס להיות בעל הגדר חקלאי. בשמחות אבי
 
למעלה