קורס מבוא לתיכנות - שירות התעסוקה בשיתוף SQLINK

iNEEDit25

New member
מה דעתכם על ההצעה? שואל עבוד ידיד בן 37 שעשה תואר ראשון במדעי החברה ובשנים האחרונות עובד בתיירות. אין ניסיון בתיכנות כלל.
 

קבצים מצורפים

  • 27DE9395-D4BB-4608-821D-F7F76CE32CD8_1_201_a.jpeg
    27DE9395-D4BB-4608-821D-F7F76CE32CD8_1_201_a.jpeg
    KB 765.1 · צפיות: 18

user32

Well-known member
מנהל
כשכסף ממשלתי נשפך, יש מי שירים אותו מהרצפה.
ייאמר לזכותם שהם מציינים שזה "צעד ראשון" וזה אכן צעד ראשון. כמו שחבר שלך לא היה מגייס פסיכולוג שבהכשרתו קורס מבוא לפסיכולוגיה, כך הקורס הזה לא יכניס אף אחד לעבודה. מה שכן, מי שמתעניין בתכנות יכול להחשף דרך קורס כזה (והרבה אחרים שיש ברשת), וכך לבחון את מידה העניין וההתאמה שלו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בשביל מה מתמטיקה? בתכנות לא צריך מתמטיקה בכלל. סתם מערימים דרישות מיותרות שמגבילות את קהל הפונים. גם 12 שנות לימוד לא צריך, ברצינות. אני בניתי תוכנות בגיל 10-11, בלי שום 12 שנות לימוד. אנגלית צריך אמנם אבל ברמה ממש, ממש בסיסית. שפות תכנות מכילות מילים באנגלית אבל מעט ואפשר ללמוד את הפירוש שלהן תוך כדי.
כל מי שרוצה יכול ללמוד לתכנת, גם ילדים בני 10. אולי גם צעירים יותר.
 

Zadig

Well-known member
זה נותן בעיקר רקע, אבל פחות מוביל לעבודה. לעבודה נכנסים בלי נסיון, רק עם קשרים. לרוב בקורסים האלה משתדלים לצייר הכל סקסי בהייטק. המפגש עם המציאות (אם בדרך נס הגעת לעבודה) מנחית, לרוב מאכזב, וצריך בעיקר לשרוד/בגרות כדי להגיע לשיגרה. ולמרות הנאמר, חשוב להאחז פסיכולוגית בכל המוצע, לרבות אם תחום העיסוק שלך קיבל מכת מוות.
 

iNEEDit25

New member
לאנשים עם פוטנציאל להשתלב בשוק העבודה, בעלי אופק תעסוקתי בתחום.
  • ללא רקע טכנולוגי אשר מעוניינים לעשות את הצעד הראשון למערב למפתחי תוכנה.
  • השכלה 12 שנות לימוד, אנגלית ברמת 4 יח' – חובה , מתמטיקה 3- 4 יח
מצ"ב פירוט התכנים.. מה דעתכם?
 

קבצים מצורפים

  • מבוא לתכנות - מיומניות כניסה לעולם ההיטק.pdf
    KB 232.9 · צפיות: 11

user32

Well-known member
מנהל
הדבר הלא ברור זה מדוע המדינה מממנת את הקורס הזה? זה מעין חוג העשרה נחמד אבל למה מכספי המיסים?
 

choo

Active member
לאנשים עם פוטנציאל להשתלב בשוק העבודה, בעלי אופק תעסוקתי בתחום.
  • ללא רקע טכנולוגי אשר מעוניינים לעשות את הצעד הראשון למערב למפתחי תוכנה.
  • השכלה 12 שנות לימוד, אנגלית ברמת 4 יח' – חובה , מתמטיקה 3- 4 יח
מצ"ב פירוט התכנים.. מה דעתכם?

צריך להיות בור מוחלט בשביל לחשוב שלדבר הזה יש קשר לעולם ההייטק. מה לומדים בתום ה"תיכנות"? לכתוב תרשימי זרימה.
זה קורס העשרה שנועד להעביר את הזמן, ולהעביר כסף מתקציב המדינה לחברת sqlink. אין לזה שום קשר לשוק העבודה, בשום מקצוע.
 

user32

Well-known member
מנהל
צורך הענין המדינה סגרה קורסי איפור וטבחות! היית מאמין ?!
חלק מהקורסים שם הגיוניים. ניהול קמפיין PPC זה מקצוע שלא הרבה יודעים לעשות וזה בעיקר כשרון ולימוד עצמי. קורס בסיסי בתור התחלה יכול לעזור ולמי שיש קצת כשרון זה מקצוע לא רע. זה קצת כמו קורס בתיווך נדל"ן. ניהול רשתות CCNA לפחות נותן לך הסמכה של סיסקו. זה נכון שלא יחכו לך בסוף הקורס מראיינים נלהבים אבל זו הסמכה שיכולה לעזור בשלל תפקידי IT למי שנכנס לתחום. רוב אנשיי הIT שאני מכיר הם בעלי הסמכות מהסוג הזה.
 
צריך להיות בור מוחלט בשביל לחשוב שלדבר הזה יש קשר לעולם ההייטק. מה לומדים בתום ה"תיכנות"? לכתוב תרשימי זרימה.
זה קורס העשרה שנועד להעביר את הזמן, ולהעביר כסף מתקציב המדינה לחברת sqlink. אין לזה שום קשר לשוק העבודה, בשום מקצוע.
השאלה היא בגדול האם תחום ה"היי טק" בהכרח מוגבל רק לתכנות.

אני מכירה מישהו (בן שלושים וקצת, עם תואר בקולנוע) שלפני כמה שנים עשה קורס קיו איי של כמה חודשים באחת מחברות ההדרכה המוכרות. הוא הצליח למצוא עבודה באופן עצמאי די מהר אחרי הקורס, וגם הצליח מאז להחליף עבודה די בקלות. נכון שהוא לא מתכנת - אבל הוא בהחלט חלק מ"עולם ההיי טק". באותה מידה, אני מניחה שאפשר בחלק ממקצועות ה IT וה Dev Ops לעבור קורס רציני ובכך להשתלב בתפקידים הללו.
 
בשביל מה מתמטיקה? בתכנות לא צריך מתמטיקה בכלל. סתם מערימים דרישות מיותרות שמגבילות את קהל הפונים. גם 12 שנות לימוד לא צריך, ברצינות. אני בניתי תוכנות בגיל 10-11, בלי שום 12 שנות לימוד. אנגלית צריך אמנם אבל ברמה ממש, ממש בסיסית. שפות תכנות מכילות מילים באנגלית אבל מעט ואפשר ללמוד את הפירוש שלהן תוך כדי.
כל מי שרוצה יכול ללמוד לתכנת, גם ילדים בני 10. אולי גם צעירים יותר.
האם כל אחד באמת יכול ללמוד לתכנת?

כשאני למדתי לתואר ראשון באוניברסיטת באר שבע, האוניברסיטה החליטה לשנות את תנאי הקבלה שלה: במקום לקבל את X האנשים עם שקלול הבגרות והפסיכומטרי הכי גבוה, היא הסכימה לקבל אנשים בתנאים קצת חריגים שהראו על כשרון. למשל מועמד שהצליח לקבל ציון גבוה בפסיכומטרי אבל ממוצע הבגרות שלו היה נמוך כי בתיכון לא היה בראש שלו ללמוד, או מישהו שבבגרות הממוצע שלו לא היה משהו אבל היו לו ציונים גבוהים במקצועות ריאליים שהוא למד ברמה של חמש יחידות. הסינון נעשה על פי הממוצע של סוף השנה הראשונה של התואר, כשמי שלא התקבל יכול היה להמשיך לתואר ראשון במתמטיקה - או לנסות לשפר ציונים ולנסות להתקבל שוב אחרי שנה שניה (וללמוד שנה נוספת לתואר).

ברוב המקרים ההימור הזה הצליח, אבל אחת החברות היתה מישהי שממש לא הסתדרה עם מתמטיקה בתיכון, אבל באיזשהו אבחון פסיכומטרי משום מה גילו שיש לה יכולות בתחום, ואיכשהו היא עמדה בתנאי הסף של התואר. והיא בזבזה שנה שלמה של שכר לימוד ומחיה רק כדי לגלות שאין לה שום כשרון בסיסי לתחום, כולל קושי מאוד גדול להסתדר עם תרגילים של הקורס הראשוני למדעי המחשב שהיה לנו בסמסטר הראשון.
 

choo

Active member
השאלה היא בגדול האם תחום ה"היי טק" בהכרח מוגבל רק לתכנות.

אני מכירה מישהו (בן שלושים וקצת, עם תואר בקולנוע) שלפני כמה שנים עשה קורס קיו איי של כמה חודשים באחת מחברות ההדרכה המוכרות. הוא הצליח למצוא עבודה באופן עצמאי די מהר אחרי הקורס, וגם הצליח מאז להחליף עבודה די בקלות. נכון שהוא לא מתכנת - אבל הוא בהחלט חלק מ"עולם ההיי טק". באותה מידה, אני מניחה שאפשר בחלק ממקצועות ה IT וה Dev Ops לעבור קורס רציני ובכך להשתלב בתפקידים הללו.
תחום ה"הייטק" ממש לא מוגבל רק לתיכנות - אבל ה"קורס" שהובא למעלה אינו קורס מקצועי רלוונטי לשום מקצוע שאני מכיר, בין אם בתעשיית ההייטק, או בתעשיות אחרות. הוא לא רלוונטי לתיכנות, לא לבדיקות, לא ל-IT, לא לניהול, לא לניהול מוצר, לא לתמיכה טכנית, לא לאדמיניסטרציה, לא למכירות, לא לשיווק, לא......
 

קלייטון.ש

Well-known member
האם כל אחד באמת יכול ללמוד לתכנת?

כשאני למדתי לתואר ראשון באוניברסיטת באר שבע, האוניברסיטה החליטה לשנות את תנאי הקבלה שלה: במקום לקבל את X האנשים עם שקלול הבגרות והפסיכומטרי הכי גבוה, היא הסכימה לקבל אנשים בתנאים קצת חריגים שהראו על כשרון. למשל מועמד שהצליח לקבל ציון גבוה בפסיכומטרי אבל ממוצע הבגרות שלו היה נמוך כי בתיכון לא היה בראש שלו ללמוד, או מישהו שבבגרות הממוצע שלו לא היה משהו אבל היו לו ציונים גבוהים במקצועות ריאליים שהוא למד ברמה של חמש יחידות. הסינון נעשה על פי הממוצע של סוף השנה הראשונה של התואר, כשמי שלא התקבל יכול היה להמשיך לתואר ראשון במתמטיקה - או לנסות לשפר ציונים ולנסות להתקבל שוב אחרי שנה שניה (וללמוד שנה נוספת לתואר).

ברוב המקרים ההימור הזה הצליח, אבל אחת החברות היתה מישהי שממש לא הסתדרה עם מתמטיקה בתיכון, אבל באיזשהו אבחון פסיכומטרי משום מה גילו שיש לה יכולות בתחום, ואיכשהו היא עמדה בתנאי הסף של התואר. והיא בזבזה שנה שלמה של שכר לימוד ומחיה רק כדי לגלות שאין לה שום כשרון בסיסי לתחום, כולל קושי מאוד גדול להסתדר עם תרגילים של הקורס הראשוני למדעי המחשב שהיה לנו בסמסטר הראשון.
אין קשר למתמטיקה. גם אני לא הסתדרתי עם מתמטיקה מעולם, אפילו לא עם אלגברה (אני בעצם לא בטוח מה ההבדל), ולמעשה אני מתקשה עם לוח הכפל.
תכנות הוא לא מקצוע מתמטי. החשיבה המתמטית והתכנותית הן חשיבות שונות. במהלך הקריירה פגשתי מספר מתמטיקאים ששלחו ידם גם בתכנות. הם היו מתכנתים בינונים מינוס. לעומת זאת רואים ילדים שרחוקים מלרכוש תואר במתמטיקה והם מתכנתים מבריקים.
מבחינת רקע לימודי, אין בו צורך ללימוד תכנות. לא צריך מתמטיקה, לא צריך אנגלית, לא צריך 12 שנות לימוד. לכן כל אחד יכול ללמוד. ברור שכמו בכל מקצוע, יש הבדל בין לימוד המקצוע ובין הצטיינות בו. ברור שבשביל לעבוד בפועל בתכנות מקצועי צריך אנגלית טובה כי רוב החומר המקצועי הוא באנגלית. נדרשת אינטליגנציה ותפיסה כי צריך להבין את הבעיות והדרישות שאותן צריך לפתור.
אבל בשביל ללמוד למשל איך לגרום למחשב לחבר את המספרים מ-1 עד 100 ולהציג את התוצאה, אין צורך בשום דבר וכל אחד יכול ללמוד את זה וגם להצליח.
 
למעלה