קורס פארמדיקים שמתקרב

alongb

New member
קורס פארמדיקים שמתקרב

אבקש לקבל חוות דעת מפארמדיקים פעילים. קורס הפאראדמיקים מאוד קורץ לי וקיבלתי את כל המידע שצריך על תנאי הקבלה ומהלך הקורס. באוקטובר מתחיל קורס ערב. מכיוון שאני חובש קרבי במילואים ולא מתוך מד"א האפשרות המהירה ביותר לעשות את הקורס הוא פשוט לשלם עליו. אין לי חשק לעשות קורס נהגים חובשים ולחכות כמה שנים ולהתחרות עם כולם מסביב על הזכות לעשות את הקורס על חשבון מד"א . מדובר בסכום אסטרונומי (!!) לבעל משפחה שכמוני ולכן זו החלטה לא פשוטה. התוכנית ברפואת חירום בבאר שבע או סיעוד באסף הרופא לא מתאימה לי. אני עובד במשרה מלאה ומרוויח לפי מה ששמעתי לפחות פי 2 ממה שפאראמדיק מרוויח ופה השאלה שלי. מבחינת הרצון,יש לי רצון עז לעשות את הקורס (לאשתי פחות...) כולל הקרבה של 3 חצאי ימים בשבוע של לימודים, מה קורה אח"כ? צריך לעשות 80 משמרות על נט"ן ואז : אם אני אעבוד במד"א בצורה מלאה , מה המשכורת? הבנתי שצריך לפחות 6 משמרות בחודש כדי לשמור על הרישיון,אני יכול לעשות רק 6 משמרות אבל בהתנדבות? מד"א תעסיק אותי תמורת מינימום משמרות כלומר ל-6 משמרות בחודש? כלומר אוכל לעבוד במשרה מלאה כמו היום ויום אחד בשבוע להתמנדב?לעבוד במד"א? אם כן אז מה התנאים? תודה.
 

פס ירוק

New member
תשובה

על מנת לשמור על רשיונך,אתה נדרש לעשות 6 משמרות בחודש ע"ג נט"ן/אט"ן........... האם ישנה אפשרות שתבצא את המשמרות הנ"ל בעודך מועסק במד"א? -ממליץ שתבדוק מול מרכז מד"א-אגף ארגון ומינהל-מחלקת משאבי אנוש. האם ישנה אפשרות שתבצע את המשמרות הנ"ל בהתנדבות? -בוודאי,כאשר תסיים את הקורס (או כאשר תהיה לך הכשרה אחרת ברפואת החירום המקובלת ע"י מד"א) תוכל לפנות למרחב אליו אתה משתייך גאוגרפית,ולהירשם כמתנדב (180 ש"ח לשנה על ביטוח+מדים)...... ואז לבצע משמרות ע"פ הכשרתך. לגבי תנאי השכר... בסיסי עומד על סביבות 22-26 ש"ח לשעה, כמובן שמשמרות סוף שבוע/חג/לילה מתומחרות אחרת,וישנן תוספות מתוספות שונות.\ מקווה שסייעתי תזכור שישנה גם אפשרות לעשות את הקורס בשביל הנשמה ולא בשביל תעסוקה... מאחל לך בהצלחה
 

orend123

New member
אני במקומך לא הייתי ניגש לקורס

ושורף עליו המון, המון כסף, בנוסף להתחייבות ל6 משמרות (מקומם). אתה איש משפחה, מרוויח פי 2 מהשכר במד"א, למה לך להתנתק מחייך למשך שנה וחצי בשביל לעשות קורס פראמדיקים?? הצעה שלי- גש תעשה קורס חובשי רפואת חרום/ נהגי אמבולנס, ככה גם תיחשף לתכנים מקצועיים, וגם לפוליטיקה במד"א. עוד יתרון- תרוויח רשיון נהיגה באמבולנס, אם תרצה לקבל את הקורס בחינם רק תצטרך להתחייב ל2 משמרות נהיגה בחודש, כך תוכל לרכוש נסיון נוסף באירגון, הפעלת וניהול צוות, טיפול במקרי חרום רפואיים. ובבוא הזמן, אם תחליט, לצאת לקורס פאראמדיקים. (אגב את הרשיון אתה מקבל ותוכל למסגר ולתלות על הקיר שיצבור אבק במשך 20 שנה, הוא עדיין יהיה תקף, פשוט מד"א לא ירצו שתעבוד/תתנדב אם אצליהם אם אתה לא פאראמדיק פעיל, ראה ערך "סגני מנהל אזור" שמבצעים מספר בודד של משמרות בחודש).
 

alongb

New member
נראה לי שאתה צודק

עוד חודש מתחיל קורס נהגים בירקון-פ"ת. אעשה אותו ומקסימום אעשה את הקורס פאראמדיקים באוקטובר עוד שנה וחצי אם אשתכנע שזה שווה. כמו כל דבר בחיים עדיף לא לעשות דברים בלחץ ולא משנה מה הסיבה. תודה.
 

drorled

New member
ותרת מהר תדי..

1) אין להשוות בין קורס נהגים/ חובשים/ חובשים בכירים לקורס הפאראמדיקים, עם כל הכבוד. הן בתכנים, הן בסמכויות, הן במהות העבודה- זה פשוט עולם אחר. קורס הפאראמדיקים אינו המשך של קורס חובשים, כמו שרפואה אינה המשך של פאראמדיקס, ולהגיד שתתחיל מקורס נהגים, בייחוד כבעל משפחה ועבודה, תתנדב ו"תמשיך" לפאראמדיקס- לא גישה שאני יכול להבין. 2) עבור מי שאוהב את תחום רפואת החירום, פאראמדיקס הינו עולם ומלואו, ואני ממליץ בחום לעשות את הקורס. 3) מד"א יחסית מאוד גמיש מבחינת כשירות. עקרונית אתה צריך אכן לעשות כ- 6 משמרות בחודש בכל צורה שהיא ובכל זמן שהוא. בדר"כ מבחינת ההרגשה האישית והכשירות המקצועית זה לא מספיק, כך שזה לא קל לעבוד במשרה מלאה/ משפחה ועדיין לשמור על כשירות מקצועית שתאפשר לך לשמש ראש צוות בנט"ן, אבל בהחלט אפשרי. בקיצור לא הייתי מוותר כל-כך בקלות.. דרור
 

alongb

New member
לdrorid

שלום לך, האמת שלא ויתרתי,אני דוחה את החלטתי לשנה. אני החלטתי בשנים האחרונות שאו שאהיה רופא או פאראמדיק או בתחום אחר שעוסק ברפואה. אני חובש קרבי כבר 15 שנה,כולם אמרו לי שהלימודים בקורס חובשים הרבה יותר מקיפים מאשר בקורס נהגים במד"א כך שאעשה את הקורס רק כדי להכיר את מד"א יותר מקרוב ולשמור על הגחלת לפני שאשתחרר ממילואים (עוד 4 שנים). בשנה הקרובה אני הולך לעשות במהלך הלימודים באוניברסיטה קורס מקיף מאוד שפרוש על פני שנה שלמה! בפיזיולוגיה ואנטומיה של גוף האדם. התוכנית שלי היא שאולי בעוד שנה אעשה את קורס פארמדיקים. צריך להבין שלא כ"כ פשוט להוציא 30,000 ש"ח על משהו שכספית לא מחזיר את ההשקעה ועוד כשיש לך משפחה גדולה לפרנס. במקביל לכל מה שכתבתי ובלי קשר אני מכוון את לימודי בתואר שאני לומד בניסיון לכוון לדרישות הקדם לתוכנית ה-4 שנתית בלימודי רפואה באוניברסיטת ת"א,ילך ,מצויין,לא ילך לפחות אתעסק ברפואת חירום.
 

alongb

New member
ועוד שאלה

לגבי הקורס עצמו. עשית לימודי ערב או יום? אני אעשה לימודי ערב כי אני עובד. איך אתה מעריך את הקורס עצמו? כמה זמן פנוי זה דורש? כי אני מעריך שכשאעשה את הקורס אצטרך להפסיק את לימודי האקדמאיים לזמן הקורס כדי להתמודד עם כמות החומר שלומדים בקורס הפאראמדיקים. אז איך הלימודים עצמם? קשים? איך המבחנים בסיום כל שלב? תודה.
 

drorled

New member
תשובות

עקרונית זה די אישי. אני חושב שהקורס הוא קורס קל מבחינת חומר הלימוד ורמת ההבנה הנדרשת. יחד עם זאת, בקורס מד"א/ צה"ל מדובר בחומר לימוד רב שנדחס בתוך זמן קצר ומכאן עומס. אני אישית עשיתי את התואר בבן-גוריון תוך כדי תואר אחר, משפחה ועבודה. היתרון הגדול של התואר בבן-גוריון שהוא נפרס עפ"נ 3 שנים, ובמרבית השיעורים אין נוכחות חובה = אתה גמיש לעשות כרצונך ובהחלט אפשר ללמוד באופן עצמאי מבלי להגיע לשיעורים. לפרטים נוספים דבר איתי ב- [email protected]. בהצלחה דרור
 
למעלה