יהודי פ ש ו ט
New member
קושיה קבלית בנושא נהמא דכיסופא (לחם חסד/בושה)
ספר הזוהר וכתבי הקבלה מלמדים אותנו שמחשבת הבריאה הייתה להיטיב לנבראיו, אך מאחר שכל הטבה גורמת למקבל ההטבה בסופו של דבר בושה מסוימת שבשם ספר הזוהר נקראת: 'נהמא דכיסופא' (לחם חסד/לחם של בושה), לכן מוסיף הזוהר שלצורך כך נברא העולם הזה, ופה ע"י העבודה בתורה ומצוות, נוכל אנו הנבראים בתמורה לעבודתנו זו לקבל שכר כדי לפתור את עניין לחם הבושה, רק שאת רובו נקבל לעתיד לבוא בעולם הבא שכולו נצח, מאחר וגם השכר על תורה ומצוות רוחניים הוא נצחי. עכשיו נשאלת השאלה, איך עבודה בתורה ומצוות של 70 שנה בעולם חולף, שמזכה אותנו בשכר נצחי לנצח נצחים, יכולה לפתור את עניין הלחם של הבושה ? הרי אין שום פרופורציה בין זמן ההשקעה של 70 שנה, לזמן הנצחי של קבלת השכר הנצחי ! וזה דומה לאדם שרוצה לתת מתנה לחברו סכום כסף של עשרה מליון דולר, וכדי שלא תהיה לחברו בושה מקבלת מתנת החינם, הוא מציע לחברו לבוא לביתו ולעבוד בגינתו במשך שבוע ימים, ובתמורה הוא יקבל עשרה מליון דולר שכר על עבודתו. הרי בכך לא נפתרת בעיית הבושה מקבלת הסכום הגדול שלא תואם את זמן וכמות העבודה. על כן נשאלת השאלה מה הואילו חכמים בתקנתם? איך עניין העבודה בתורה ומצוות פה בעולם החולף פותרת את לחם הבושה, של קבלת שכר נצחי בתמורה ???
ספר הזוהר וכתבי הקבלה מלמדים אותנו שמחשבת הבריאה הייתה להיטיב לנבראיו, אך מאחר שכל הטבה גורמת למקבל ההטבה בסופו של דבר בושה מסוימת שבשם ספר הזוהר נקראת: 'נהמא דכיסופא' (לחם חסד/לחם של בושה), לכן מוסיף הזוהר שלצורך כך נברא העולם הזה, ופה ע"י העבודה בתורה ומצוות, נוכל אנו הנבראים בתמורה לעבודתנו זו לקבל שכר כדי לפתור את עניין לחם הבושה, רק שאת רובו נקבל לעתיד לבוא בעולם הבא שכולו נצח, מאחר וגם השכר על תורה ומצוות רוחניים הוא נצחי. עכשיו נשאלת השאלה, איך עבודה בתורה ומצוות של 70 שנה בעולם חולף, שמזכה אותנו בשכר נצחי לנצח נצחים, יכולה לפתור את עניין הלחם של הבושה ? הרי אין שום פרופורציה בין זמן ההשקעה של 70 שנה, לזמן הנצחי של קבלת השכר הנצחי ! וזה דומה לאדם שרוצה לתת מתנה לחברו סכום כסף של עשרה מליון דולר, וכדי שלא תהיה לחברו בושה מקבלת מתנת החינם, הוא מציע לחברו לבוא לביתו ולעבוד בגינתו במשך שבוע ימים, ובתמורה הוא יקבל עשרה מליון דולר שכר על עבודתו. הרי בכך לא נפתרת בעיית הבושה מקבלת הסכום הגדול שלא תואם את זמן וכמות העבודה. על כן נשאלת השאלה מה הואילו חכמים בתקנתם? איך עניין העבודה בתורה ומצוות פה בעולם החולף פותרת את לחם הבושה, של קבלת שכר נצחי בתמורה ???