קושיה קלה

dorsharabi

New member
קושיה קלה

היי

קראתי את המאמר המפורט היטב בכתובת: http://www.implanner.com/cms.html?id=117 כיוון שאני כרגע מפתח אפליקציה ואני מתעניין במידע זה.

רציתי להבין יותר את התמחור של הפרסום באפליקציות (שזהו מודל ההכנסות בו אעסוק) וצצה לי שאלה שלא הפסיקה להטריד אותי בעת קריאת הכתבה -

מדוע כל חישובי העלויות חושבו בדיעבד? קרי, בדוגמת ה-CPM, כאשר מישהו רוצה לפרסם אצלי (ע"פ הדוגמא שלך) הוא נוקב בסכום אותו הוא מעוניין להשקיע בקמפיין (תקציב הקמפיין) ולאחר שבדיעבד ראינו כמה חשיפות הוא קיבל, אנו מחשבים על העלות ל1000 חשיפות ע"י חלוקה פשוטה. אך מדוע חישוב זה מבוצע בדיעבד? זה לא משהו שאמורים להחליט עליו טרם חתימת ההסכם?
כנ"ל גם ל-CPC ולשאר שיטות הפרסום.

אשמח למענה,

דור
 
דורי, השאלה מאוד מענינת, לדעתי אם...

הבנתי את שאלתך, החישוב מבוסס על מיספר גורמים משתנים, לכן לדעתי לא ניתן במדוייק להעריך שווי כל הקלקה ו/או חשעפה ל1000 לפני תחילת הקמפיין.
לדוגמא, בכל שנייה יש ביקוש למילות חיפוש, שווי מילת מפתח , כמו בגוגל, בהתאם לתעריף משתנה המבוסס על הצעות מתחרים, שווי מינימום להקלה ו/או חשיפה באתרי "פרימיום" מרכזים ויקרים יותר וכדומה. לכן אומרים לך עמפרסם, תגדיר תקציב מקסימלי יומי או חודשי, ואנחנו מבטיחים לך שלא תחוייב מעבר לכך. לכן אתה יכול לראות בעיקר בהקלקות בגוגל , אבל גם במנעוי חיפוש ותוכניות שותפים, שביום אאחד קיבלת נניח 50 הקלקות שיעלו לך 100 ש"ח. וביום אחר 60 הקלקות יעלו לך 100 ש"ח.
מסכים איתך ש"רב הניסתר" במקרים רבים לגבי שיטת החיוב בדיעבד, אבל לפחות אתה יכול להגביל תמיד את תקציב הפרסום, וחובה על החברה לא לחרוג מהתקציב.
אין מניעה לדעתי שאתה תחליט על מודל תימחור אחר, שלדעתך שקוף והוגן יותר. לדעתי זה עשוי טפילו למצוא חן בעיני המפרסמים אצלך.
אגב, יש אנשים בפורום שעוסקים ספציפית בתחום, כמו "מליס" נסה לדבר איתה וועם עוד אחרים שעוסקים ישירות בתחום.
בהצלחה
 
למעלה