קושי בהנקה בשד ימין

נטולי2

New member
קושי בהנקה בשד ימין

שלום שמי נטלי, אני אימא לתינוק בן חודשיים, החל מהשבוע האחרון התינוק שלי מתחיל להתנגד ליניקה משד ימין, עליי להזרים לו את החלב לשפתיים ואז בזמן ההנקה להזרים לו את החלב על מנת שירצה לינוק, אני שואבת בשד ימין בין הארוחות על מנת להגביר את החלב בצד אחד. שאני שואבת יש אכן הבדל בין הצדדים. לדוגמה בצד שמאל אני שואבת 120 מ"ל, בצד ימין אני שואבת 60 מ"ל בדר"כ. האם זה מוכר למישהי שהתינוק שלה מעדיף צד אחד? מה היו הפתרונות שלה? אשמח לתגובות מהניסיון שלכן, כי בכנות זה קצת מתסכל אבל לא פוגע לי במוטיבציה להמשיך להניק. נ.ב: הוא עולה במשקל.
 
העדפת צד

הי נטלי,
יש מצבים בהם תפוקת החלב בשד אחד יותר גדולה מבשד השני. אומנם שתי השדיים מושפעות מהפעילות ההורמונלית שמתרחשת בעת ההנקה ולפעמים ניתן לראות כי בעת הנקה בשד אחד השד השני מתחילף לטפטף. יחד עם זאת כל שד מהווה יחידה עצמאית של ייצור חלב ויתכנו הבדלים בתפוקת החלב , זה יכול להיות קשור במספר בלוטות החלב שקיימות בשד (על זה אין שליטה) במספר פתחי צינוריות החלב בעוצמת השחרור והזרימה של החלב באותו השד או שמלכתחילה (בימים הראשונים לאחר הלידה) השד עבר פחות גרוי ופחות זמן הנקה או מרווחים גדולים מדי בין הנקות ולכן נוצר פער בפוטנציאל הייצור של כל אחד מהשדיים.
השאיבה שלעצמה אינה מהווה אינדקציה לתפוקת החלב, אנחנו לא מודדים את כמות החלב מכיוון שאנו יודעים שכאשר תינוק יונק הוא על פי רוב מוציא יותר ממה שמשאבה מסוגלת.
אני מבינה שהמצב מתסכל אבל אסור לשכוח שיש צד אחד עם תפוקת חלב טובה ולכן הייתי מתחילה הנקה בצד המלא (כאשר התינוק בשיא הרעב) או מחברת אותו לשד הפחות יצרני שהוא עדיין מנומנם ולא ממש מורעב. מאפשרת לו לינוק כמה שהוא מסכים ומעבירה אותו שוב לשד המלא לסיים את הארוחה.
השילוב בין שתי השדיים סה"כ יספק את כל צרכיו התזונתיים.
כמובן לעקוב אחר תפוקת שתן, עליה במשקל...
עוד הייתי בודקת האם מדובר בנושא של העדפת צד על רקע של קושי בהטיית הראש, כאשר נגרם כיווץ או קיצור שרירי הצוואר.... תנסי להניק בתנוחות שונות ותראי האם זה משפר את המצב, האם הוא יותר נינוח.
תשכבי אותו על הבטן ןתראי באיזה קלות הוא מרים את הראש והאם הוא מעביר בקלות את הראש מימין לשמאל או שמעדיף להישאר על צד אחד בעיקר. אם כן יש מקום להתערבות טיפוליטת ססביב הקושי.
בהצלחה

ליאת ארנון
 
למעלה