קושי רב מאוד בהבנה והסקה

NONSHLUCK

New member
קושי רב מאוד בהבנה והסקה

למה אני פשוט לא מצליח להשתפר בהבנה והסקה וזה נישאר כל כך מעצבן וקשה?
למשל, אני מגיע לתרגיל מהסוג הזה ואני לא יודע איך לגשת אליו בצורה נוחה (עם חצים לדוגמא שמקלים עלי):

כל הבוקרים, ורק הם, אינם מזמרים.
כל המנגנים ורק הם אינם טועים.
כל המזמרים ורק הם מנגנים.

מה אינו נכון?
1, כל מי שאינו מזמר, טועה
2, כל מי שאינו טועה, מזמר
3, כל מי שאינו מנגן, אינו בוקר
4, כל מי שאינו בוקר, אינו טועה

איך אני מקדם את הנתונים בצורה נוחה להבנה?
 

NONSHLUCK

New member
ועוד משהו ממש מעצבן:

-אין מכשפים טובי לב
- כל המכשפים מצחקקים
הוספתו של איזה מן הנתונים הבאים תביא בהכרח לידי מסקנה כי כל מי שמצחקק אינו טוב לב?
1, כל מי שאינו טוב לב הוא מכשף
2, אין מכשפים שאינם מצחקקים
3, כל מי שאינו מכשף אינו מצחקק
4, רק מי שאינו מכשף הוא טוב לב

איך אני מתמודד עם הבעיות האלה בצורה נוחה ומובנת?
 

dudio92

New member
מאיזה חומרים אתה לומד?

אולי זה יעודד אותך,אבל השאלות מסוג אלו בהבנה והסקה פחות שכיחות במבחן ובמקומן יש יותר שאלות רבות מלל והבנת פסקה.
שים לב שאתה מתרגל מחומרים מעודכנים ברוח הבחינה בתקופה האחרונה.
&nbsp
בהצלחה!
&nbsp
 

kagome10

New member
הפעם לא כל הטענות הן טענות שקילות

אזאפשר לצייר חיצים

&nbsp
מכשף - > לא טוב לב
מכשף -> מצחקק
&nbsp
כדי שכל מי שמצחקק לא יהיה טוב לב צריך חץ לצד נגדי: מצחקק -> מכשף.
&nbsp
1. לא טוב לב -> מכשף. ולכן מצחקק. אבל אין חץ בכיוון ההפוך. לא כל מי שמצחקק חייב להיות מכשף.
2. מכשף -> מצחקק. לא מוסיף מידע חדש.
3. לא מכשף -> לא מצחקק. שקול ל: מצחקק -> מכשף. בדיוק מה שחיפשנו! ז התשובה הנכונה.
4. טוב לב -> לא מכשף. שזה שקול לטענה הראשונה ולא מוסיף מידע חדש.
&nbsp
אם עזרתי במשהו אני יכולה להמשך לפרט.
לדעתי לוגיקה זה מיומנות בסיסית בחיים, וכדאי שכולם ילמדו אותה, ולא רק לפסיכמטרי.
 

NONSHLUCK

New member
כל כך עזרתם לי

אני מודה לכם מקרב לב :) המבחן הזה חופר בצורה אחרת במיוחד כל הקטע המילולי שאני פשוט לא מצליח להשתפר עם ראש בקיר וזה מדכא
 

kagome10

New member
תלמד לוגיקה ברמה מינמלית ממש

אלו שאלות בסיסיות בלוגיקה.
&nbsp
הצרנה (אם אני זוכרת נכון מלימודי הפסיכומטרי שלי, זה המונח) של הטענות תראה כך:
בוקר = לא מזמר
מנגן = לא טועה
מזמר = מנגן
&nbsp
כלומר, יש שתי קבוצות:
בוקרים שלא מזמרים וטועים.
לא בוקרים שמזמרים,מנגנים, ולא טועים.
&nbsp
כשלמדתי לפסיכומטרי בספר היו מציירים עם חצים, אבל עם הניסיון זה נהיה מיותר.
הטענה 1 בברור נכונה, ואילו 2,3,4 בברור נכונות.
&nbsp
איפה בדיוק הבעיה שלך?
(הרקע שלי בלוגיקה הוא פחות מהבחינה הפסכומטרית,אליה למדתי לפני יותר משלוש שנים, אלא מלימודי מתמטיקה ומדמ"ח. מה שלא הופך את השאלה למסובכת יותר - היא ממש פשוטה.)
 

NONSHLUCK

New member
לא הבנתי

אני רואה בוודאות: מזמר מנגן ולא טועה. סבבה,
אבל אני לא רואה שזה בוודאות נכון שכל הבוקרים לא מזמרים לא מנגנים וטועים (אני מבין איך הגעת לזה, אבל לא חושב שזה נכון כי דיברו רק על מי שמזמר ומנגן)... האם אפשר להסיק דבר כזה מהנתונים?
 
למעלה