קו חדש בחיפה קו 100

konforty25

Active member
הקו יהיה משדה התעופה בחיפה למרכזית המפרץ בחיפה
יחל לפעול מתאריך 13.10.24
קו ישיר ללא תחנות שיפעל כל חצי שעה
 

קבצים מצורפים

  • FB_IMG_1727434036356.jpg
    FB_IMG_1727434036356.jpg
    KB 142.7 · צפיות: 24

Ccyclist

Well-known member
הקו יופעל לקראת תחילת הפעילות של אייר חיפה שאמורה להפוך את השדה לפעיל יותר

אני די שוקל את השדה לעתיד. בשנים האחרונות אני ממילא מגיע לארץ בקונקשנים, אז פתיחת קפריסין כנקודת החלפה יכולה לפתוח לי אופציות נוספות.
 
נערך לאחרונה ב:
הקו יופעל לקראת תחילת הפעילות של אייר חיפה שאמורה להפוך את השדה לפעיל יותר
2 מטוסים של 70 נוסע שיכולים לעשות סבב טיסה בערך כל 4 שעות זה לא הרבה פעילות. במצב כזה בהחלט יותר הגיוני להאריך את קו 18א'
חיפה יכולה לקבל שדה תעופה פעיל רק אם הוא יהיה ברמת דוד
 

Ccyclist

Well-known member
2 מטוסים של 70 נוסע שיכולים לעשות סבב טיסה בערך כל 4 שעות זה לא הרבה פעילות. במצב כזה בהחלט יותר הגיוני להאריך את קו 18א'
חיפה יכולה לקבל שדה תעופה פעיל רק אם הוא יהיה ברמת דוד

אם הם יתרכזו בקפריסין הסבב יהיה קצר יותר - שעתיים שלושה. צריך לחשוב על העניין כחיבור למערכת הטיסות האירופאית.

לצערי השתמשתי בטיסה של Tus בדיוק כך ב 8/10.

כמו כן, באנגליה אני משתמש לעיתים בשדה אזורי שחוסך לי את ההגעה לשדות הגדולים של לונדון - בין השאר כקונקשן שנגיש לי את שארל דה גול בפריס כהאב עולמי.
 
אם הם יתרכזו בקפריסין הסבב יהיה קצר יותר - שעתיים שלושה. צריך לחשוב על העניין כחיבור למערכת הטיסות האירופאית.

לצערי השתמשתי בטיסה של Tus בדיוק כך ב 8/10.

כמו כן, באנגליה אני משתמש לעיתים בשדה אזורי שחוסך לי את ההגעה לשדות הגדולים של לונדון - בין השאר כקונקשן שנגיש לי את שארל דה גול בפריס כהאב עולמי.
אם כבר הזכרת את TUS, הם התחילו את דרכם עם מטוסי סאאב 340 שהיו נוחתים גם בחיפה. מהר מאוד הם הבינו שזה לא כלכלי ועברו ל אירבאס 320 כדי להרחיב את רשת היעדים ולהתחרות בחברות הצ'רטר שטסות לקפריסין.
 

ohadg09

Active member
2 מטוסים של 70 נוסע שיכולים לעשות סבב טיסה בערך כל 4 שעות זה לא הרבה פעילות. במצב כזה בהחלט יותר הגיוני להאריך את קו 18א'
חיפה יכולה לקבל שדה תעופה פעיל רק אם הוא יהיה ברמת דוד
כנראה שיגיעו 3-4 מטוסים, לא 2
זה יכול לעודד חברות מהאיזור עם מטוסים מספיק קטנים לטוס לחיפה גם
 
כנראה שיגיעו 3-4 מטוסים, לא 2
זה יכול לעודד חברות מהאיזור עם מטוסים מספיק קטנים לטוס לחיפה גם
הבעיה שיש רק 2 חברות נוספות באזור שיש להם מטוסים שיכולים לנחות בחיפה, SKY EXPRESS ו OLYMPIC היווניות. הם משתמשות במטוסים האלה בעיקר כדי לשרת את האיים הקטנים ביוון. רב החברות לא בוחרות בדגמים קטנים כי זה מאוד מגביל את יכולת התפעול שלהן
 
הבעיה שיש רק 2 חברות נוספות באזור שיש להם מטוסים שיכולים לנחות בחיפה, SKY EXPRESS ו OLYMPIC היווניות. הם משתמשות במטוסים האלה בעיקר כדי לשרת את האיים הקטנים ביוון. רב החברות לא בוחרות בדגמים קטנים כי זה מאוד מגביל את יכולת התפעול שלהן
מה שמתאים ונכון לקפיצה בין איים קטנים וקרובים פתות מתאים לטיסה ארוכה יותר עד לישראל.
להפעיל עד לחיפה מטוס קטן (ואיטי בצורה ניכרת) רק כי המסלול קצר יכול לעבוד אולי כשירות פרימיום בעלות גבוהה יותר מטיסה רגילה- בפועל זה לא המוצא/ יעד הנכון לשרות כזה.

עד להארכת המסלול בחיפה וטיפול בעוד כמה בעיות בטיחות במרחב, כמות הטיסות והנוסעים תהיה דלה ביותר אם בכלל.
TUS כבר ניסו להפעיל שרות דומה מחיפה לקפריסין ויוון שלא הצליח, ועברו לנתב"ג עם מטוסים גדולים יותר.
ישראייר ניסו להקים HUB שני בחיפה שלא קרם עור וגידים. בפועל לא הצליחו להפעיל יותר מטיסה יומית בודדת לאילת.

כרגע יש מטוס בודד. אולי יגיע שני. חולמים בתיאוריה על שלישי ורביעי. כולם בני 70 מושבים.
כלכלית - עדיף להפעיל שאטל משדה התעופה למרכזית המפרץ על בסיס ביקוש/ לוח טיסות, מאשר קו סדיר כל חצי שעה שרוב הזמן יסע ריק או לחילופין לשנות במקצת מסלול קו סדיר שעובר בסמוך ולשפר את החיבור בין שדה התעופה לכלל האזור.
 
מה שמתאים ונכון לקפיצה בין איים קטנים וקרובים פתות מתאים לטיסה ארוכה יותר עד לישראל.
להפעיל עד לחיפה מטוס קטן (ואיטי בצורה ניכרת) רק כי המסלול קצר יכול לעבוד אולי כשירות פרימיום בעלות גבוהה יותר מטיסה רגילה- בפועל זה לא המוצא/ יעד הנכון לשרות כזה.

עד להארכת המסלול בחיפה וטיפול בעוד כמה בעיות בטיחות במרחב, כמות הטיסות והנוסעים תהיה דלה ביותר אם בכלל.
TUS כבר ניסו להפעיל שרות דומה מחיפה לקפריסין ויוון שלא הצליח, ועברו לנתב"ג עם מטוסים גדולים יותר.
ישראייר ניסו להקים HUB שני בחיפה שלא קרם עור וגידים. בפועל לא הצליחו להפעיל יותר מטיסה יומית בודדת לאילת.

כרגע יש מטוס בודד. אולי יגיע שני. חולמים בתיאוריה על שלישי ורביעי. כולם בני 70 מושבים.
כלכלית - עדיף להפעיל שאטל משדה התעופה למרכזית המפרץ על בסיס ביקוש/ לוח טיסות, מאשר קו סדיר כל חצי שעה שרוב הזמן יסע ריק או לחילופין לשנות במקצת מסלול קו סדיר שעובר בסמוך ולשפר את החיבור בין שדה התעופה לכלל האזור.
מסכים לגמרי. הייתי מאוד רוצה שתהיה חברה חיפאית מקומית אבל קשה לי לראות כרגע איך זה מצליח כלכלית. גם הארכת המסלול הקטנה שדיברו עלייה, אם בכלל תקרה, לא פותרת את הבעיה כי רוב החברות שפועלות באזור מחזיקות אירבאס 320 / בוינג 737 שבכל מקרה לא יוכלו לנחות בחיפה.
 
למעלה