משער שזה יהיה קו בתדירות של 60 נסיעות יומיות, כמו 2 הקווים האחרים, כך שלא יהיה צורך להמתין שעה או שעתיים לקו המדוייק שלו.
באופן כללי אני מסכים איתך שזה מוזר להוסיף קו שלישי לבית שמש, רק שבית שמש המקרה שונה, בו התחבורה העירונית לא מצליחה לתת מענה לביקושים, וסיכוי לא רע שמי שירצה להסתמך על העירוני כדי להגיע לקו הזה יפסיד אותו בגלל העומסים.
את הקווים בני ברק העבירו לצירים מהירים, ויש על הנושא הזה הרבה מאוד תלונות של נוסעים.
לדעתי כל הקווים האזוריים בארץ מנסים למלא תפקיד של רכבת פרברית, אך עם פרישת תחנות של אוטובוס.
אם תשווה את קו הרכבת ממערב לברייטון שהראיתי לפני כמה ימים לאוטובוסים בציר העירוני המקביל .ראה שבאותו מרחק של כ 5 ק"מ מתחנת Portslade לתחנת ברייטון יש תחנת שתי תחנות ביניים (יש בעיה טכנית כלשהי עם תחנת Aldrington, כשבודקים מ Portslade הרכבות לא עוצרות בה, כשבודקים סה - אותן הרכבות עוצרות) ואורך הנסיעה 7 דקות. נראה שיש כ 5 רכבות בשעה לברייטון.
ברחוב הרוחבי הסמוך יש תחנת אוטובוס עם שני קווים למרכז העיר, אזור כיכר צ'רצ'היל, כ 600 מטר דרומית לתחנת הרכבת. אוטובוסים אלו נוסעים על ציר מסויים לפני שהם מתחברים לציר הראשי בעיר, יש להם כ 15 תחנות בין התחנה למרכז העיר, לוקח להם כ 25 דקות לעשות את אותו המרחק. יש כ 10 אוטובוסים בשעה.
אם הולכים לתחנה ברחוב האורכי או הולכים (או נמצאים, ברחובות הסמוכים נמצאים בין שני הצירים) 300 מטר דרומה - יש תחנה של קווי הציר הראשי, 14 אוטובוסים בשעה לכיוון מרכז העיר, 13 תחנות ביניים והגעה לכיכר צ'רצ'יל תוך 22 דקות או 17 תחנות ביניים ו 27 דקות להגיע לתחנת ברייטון עצמה בקו 6 שיש לו 4 נסיעות בשעה / אוטובוס כל 15 דקות.
האוטובוסים עירוניים והמסלולים שלהם אוספים מהשכונות ומפזרים בתחנות עירוניות רבות לאורך הקווים. הרכבת יותר בינעירונית, למרות שהנסיעה בה מהירה יותר - לא הכי הגיוני להשתמש בה לנסיעות מקומיות כי התדירות שלה לא משתווה לתדירות בצירים הראשיים. מספר התחנות שלה מצומצם ביותר וזה תורם למהירותה בהשוואה לאוטובוסים.
אוטובוסים אזוריים ובינעירוניים מאספים צריכים לחקות את המודל של הרכבת. מיעוט תחנות לעומת קווי האוטובוס העירוני - בדוגמה הזו 4 לעומת 19-15 תחנות אוטובוס עירוני באותו המקטע (בספירה שכוללת תחנות מוצא ויעד). ההזנה לרכבת נעשית באוטובוסים מקומיים, התחנות נמצאות במיקומים מרכזיית יחסית.
אפילו ברעננה, עיר שיש בה חילונים, מסורתיים ודתיים לאומיים - הקווים האזוריים עם הגבלות ההורדה / עלייה עוצרים ב 12 תחנות בה ובמספר דומה של תחנות בהרצליה, כ 24-25 תחנות, במקום 7-8 תחנות המטרו המתוכננות לאזור.
לבקשות לעצור בכל תחנה או לנסוע עד כל יעד מקומי יש מחיר.
גם אם יהיו 60 נסיעות ביום בקו המוצע - זה אומר תדירות של פעם ב 20 דקות בערך או כל חצי שעה אם יהיו 40. לקו אזורי ראשי שמחבר בין בית"ר עילית לבית שמש מגיעה תדירות גבוהה של פעם ב 15-10 דקות ולנוסעים מגיע שיוכלו לעשות את הנסיעות הפנימיות בקווים מקומיים תדירים.