קו כחול

ארדיכל

New member
קו כחול

נדרשתי ע"י הועדה המחוזית לסמן מפרצי חניה ציבוריים (הפקעה) במגרשים פרטיים משני צידי הכביש. האם אני חייב לכלול את הכביש הקיים בקו הכחול (מה שיחייב אותי בהחתמת העיריה על התשריט בכל הגשה) או שאני יכול להמציא קו ברוחב 0, מין שרוול כזה, שיחבר את מפרצי החניה בצד אחד עם אלה שבצד השני? ובאותה הזדמנות - שאלה נוספת: אני רוצה לסמן בתכנית לדרך את התחום שבו חלות המגבלות של קווי הבניין, אבל אינני יכול להשתמש ב"מגבלות בניה ופיתוח", כיון שאני רוצה גם לשנות את ייעודו של השטח. מה עושים? איך מסמנים יעוד חדש, ובכל זאת מראים שחלות לגביו מגבלות קווי הבניין?
 
דעות קדומות

ארדיכל שלום, מדהימה עוצמתן של דעות קדומות. יצאת מנקודת הנחה שלא ניתן לעשות שני קוים כחולים - אבל זה בהחלט אפשרי. אין שום בעיה עם זה. בדרך כלל (ראה הסבר בהמשך) יש להקפיד ששני הפוליגונים של הקו הכחול, או שלושה, או יותר, יהיו באותה מסגרת קואורדינטות ויתייחסו "נכון" לנקודת ה-0,0 הארצית. אבל גם אם יש מצב שבו הם ממוקמים רחוק זה מזה, עדיין ניתן להגישם ביחד, בקנה מידה מפורט ומתאים, תוך שימוש בפייפר ספייס, או טכניקה דומה. בקובץ הם ישבו נכון על מערכת הקואורדינטות, ובתשריט המודפס נבודד רק את השטח המיידי סביב כל קו כחול, ונראה רק אותם, זה לצד זה. ראה אילוסטרציה:
 
לשאלתך השניה

את היעוד תוכל לקבוע כפי שאתה רוצה, פשוט ע"י סימון תא שטח ובו היעוד הרצוי לך. את הסימון של מגבלות הבניה החלות על היעוד תוכל לסמן ע"י שימוש בסימון הפוליגונלי של "גבול מגבלות בניה". הסימון של גבול מגבלות בניה חייב להיות פוליגון סגור, כדי שהמחשב (הלא-כל-כך אינטליגנטי) יבין מה בתוך המגבלות, ומה מחוץ להן. קורה לעיתים שתחום מגבלות הבניה ממשיך הרבה מעבר לתחום הקו הכחול (כמו במקרה של קווי בניין מכביש ארצי) - במקרה כזה ניתן לסגור את הפוליגון באופן פיקטיבי מחוץ ובמקביל לקו הכחול. כמו כן - ניתן להשתמש בכיתוב כדי להסביר את טיבן של מגבלות הבניה. ראה איור (אם תקיש עליו, תקבל אותו בגדול יותר):
 
למעלה