קו נב - אתר לצפייה במפות רשת התח"צ בישראל

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
https://kavnav.com

האפליקציה נועדה לאפשר מבט כללי ולמידת הרשת ע"י חקירת קווים ומסלולים. היא אינה מציעה הוראות ניווט מנקודה לנקודה, כשם שמפה רגילה אינה עושה זאת. אין ניסיון או כוונה להתחרות באפליקציות ניווט אחרות.

ניתן לחקור קווים ותחנות ע"י דפדוף במפה ובחירת תחנה או באמצעות חיפוש לפי מספר קו או שם תחנה. עבור כל תחנה ניתן לראות את מסלולי הקווים שעוברים בה, ולקבל מידע מקוצר על הנסיעות הקרובות ועל תדירויות הקווים או לוחות זמנים מתוכננים מלאים.

עבור כל קו ניתן לצפות במסלול הקו, לקבל מידע על חלופות וכיוונים אחרים שלו, לטייל דרך תחנות הקו, ולצפות בלוחות זמנים מתוכננים מלאים. אם קיים מידע על שינויי מסלול קבועים בעתיד הקרוב, תוצג אפשרות בחירה במסלול המתוכנן החדש. בנוסף ניתן ללחוץ על אוטובוסים במפה, כדי לקבל מידע על שעת היציאה ועל דגם האוטובוס.




למידע נוסף בבלוג של המפתח המוכשר אלעד אלפסה: https://rightofway.blog/map-vs-app/
 

Ccyclist

Well-known member
https://kavnav.com

האפליקציה נועדה לאפשר מבט כללי ולמידת הרשת ע"י חקירת קווים ומסלולים. היא אינה מציעה הוראות ניווט מנקודה לנקודה, כשם שמפה רגילה אינה עושה זאת. אין ניסיון או כוונה להתחרות באפליקציות ניווט אחרות.

ניתן לחקור קווים ותחנות ע"י דפדוף במפה ובחירת תחנה או באמצעות חיפוש לפי מספר קו או שם תחנה. עבור כל תחנה ניתן לראות את מסלולי הקווים שעוברים בה, ולקבל מידע מקוצר על הנסיעות הקרובות ועל תדירויות הקווים או לוחות זמנים מתוכננים מלאים.

עבור כל קו ניתן לצפות במסלול הקו, לקבל מידע על חלופות וכיוונים אחרים שלו, לטייל דרך תחנות הקו, ולצפות בלוחות זמנים מתוכננים מלאים. אם קיים מידע על שינויי מסלול קבועים בעתיד הקרוב, תוצג אפשרות בחירה במסלול המתוכנן החדש. בנוסף ניתן ללחוץ על אוטובוסים במפה, כדי לקבל מידע על שעת היציאה ועל דגם האוטובוס.




למידע נוסף בבלוג של המפתח המוכשר אלעד אלפסה: https://rightofway.blog/map-vs-app/

לצערי זו לא "מפת רשת" אלא מפה מתחנה יחידה כמו בגוגל.

במפת רשת עירונית של עיר בינונית מראים לא רק את הקווים בתחנה הספציפית אלא רשת שלמה של קווים בצירים מקבילים ואת תחנות ההחלפה העיקריות.

לגבי הנאמר בבלוג על לונדון: זו עיר בגודל הגליל ולכן אין טעם למפה אחת עם כ 500 הקווים שבעיר. הגישה של TFL היא למפות באופן ספציפי.

יש עשרות מפות לפי מוקד - סביבת תחנת רכבת, צומת, אזור מסחרי וכו'. בגישה הזו רואים בין 5 ל 20 קווים שמשרתים מוקד מסויים בכל הצירים המובילים אליו, לא רק בתחנה הספציפית. בשלום למשל הגישה הלונדונית היתה ממפה את כל מה שנוסע בבגין, גבעת התחמושת וקפלן כמשוייכים לאותו המוקד. את הסככות הבעייתיות בבגין השיטה היתה מסמנת באותיות ואוי לנהג שיעצור בסככה הלא נכונה.

מי שרוצה מפות מערכתיות יותר יכול למצוא את מפות אוטובוסי הלילה שמראים את הקווים העיקריים באזורים גדולים יותר של העיר, הם שימושיים להבנת הקווים הראשיים במעמד 24/7 ואלו שחשובים מספיק לקבל קו לילה.

בתחנות האוטובוס לא רק שיש את המפה מהמוקד, יש גם תרשים זרימה מהתחנה עצמה שמדגישה את המקטעים המשותפים לקווים השונים ואת תחנות הרכבת. נוסע שמגיע לתחנה רנדומאלית יכול לראות במהירות אילו קווים נוסעים בעצם לאותו במקום ולהשתמש בכולם.
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי זו לא "מפת רשת" אלא מפה מתחנה יחידה כמו בגוגל.

במפת רשת עירונית של עיר בינונית מראים לא רק את הקווים בתחנה הספציפית אלא רשת שלמה של קווים בצירים מקבילים ואת תחנות ההחלפה העיקריות.

לגבי הנאמר בבלוג על לונדון: זו עיר בגודל הגליל ולכן אין טעם למפה אחת עם כ 500 הקווים שבעיר. הגישה של TFL היא למפות באופן ספציפי.

יש עשרות מפות לפי מוקד - סביבת תחנת רכבת, צומת, אזור מסחרי וכו'. בגישה הזו רואים בין 5 ל 20 קווים שמשרתים מוקד מסויים בכל הצירים המובילים אליו, לא רק בתחנה הספציפית. בשלום למשל הגישה הלונדונית היתה ממפה את כל מה שנוסע בבגין, גבעת התחמושת וקפלן כמשוייכים לאותו המוקד. את הסככות הבעייתיות בבגין השיטה היתה מסמנת באותיות ואוי לנהג שיעצור בסככה הלא נכונה.

מי שרוצה מפות מערכתיות יותר יכול למצוא את מפות אוטובוסי הלילה שמראים את הקווים העיקריים באזורים גדולים יותר של העיר, הם שימושיים להבנת הקווים הראשיים במעמד 24/7 ואלו שחשובים מספיק לקבל קו לילה.

בתחנות האוטובוס לא רק שיש את המפה מהמוקד, יש גם תרשים זרימה מהתחנה עצמה שמדגישה את המקטעים המשותפים לקווים השונים ואת תחנות הרכבת. נוסע שמגיע לתחנה רנדומאלית יכול לראות במהירות אילו קווים נוסעים בעצם לאותו במקום ולהשתמש בכולם.

מצ"ב PDF למפת האוטובוסים של ברייטון והוב.


כפי שאפשר להתרשם מצילום המסך המצורף - בעיר (שמספר תושביה בר השוואה לחיפה או באר שבע) יש מספר צירי רוחב מקבילים שאפשר להחליף אליהם מקווי האורך עם הלולאות הפרבריות. יש גם 3 דרכים ראשיות מהגרעין העירוני שיש עליהם קווים למספר יעדים, לא רק ללולאה פרברית מסויימת.

בעיר בקנה מידה כזה ניתן בדרך כלל להגיע מכל מקום לכל מקום בהחלפה אחת. מפת הרשת מראה לנוסע איפה להחליף או אילו קווים מגיעים ממרכז העיר או מרכזי המשנה למקומות שהקו שלו לא מגיע אליהם.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240706-193752_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240706-193752_Adobe Acrobat.jpg
    1 MB · צפיות: 11
מצ"ב PDF למפת האוטובוסים של ברייטון והוב.


כפי שאפשר להתרשם מצילום המסך המצורף - בעיר (שמספר תושביה בר השוואה לחיפה או באר שבע) יש מספר צירי רוחב מקבילים שאפשר להחליף אליהם מקווי האורך עם הלולאות הפרבריות. יש גם 3 דרכים ראשיות מהגרעין העירוני שיש עליהם קווים למספר יעדים, לא רק ללולאה פרברית מסויימת.

בעיר בקנה מידה כזה ניתן בדרך כלל להגיע מכל מקום לכל מקום בהחלפה אחת. מפת הרשת מראה לנוסע איפה להחליף או אילו קווים מגיעים ממרכז העיר או מרכזי המשנה למקומות שהקו שלו לא מגיע אליהם.
ואוו זה מדהים
 

Ccyclist

Well-known member
אני זוכר שניסו לעשות כאלו מפות בתל אביב ובראשון לציון

בתל אביב יש משהו כזה, אבל העיצוב גרוע כי סימנו יותר מדי קווים בצבע אחד, לא בהכרח כאלו של מזלג. כמו כן השימוש במערכות סיבוביות הופך את העיצוב לבעייתי יותר כי קשה לעקוב.

לצערי ריבוי הקווים בארץ מקשה גם הוא על עיצוב מפות. בדוגמה שהבאתי מברייטון השכונות מקבלות קו, שורת חלופות קו (1,1A או 5, 5A,5B למשל) או אולי שני קווים במקרה הטוב. בצירים הראשיים למרכז העיר יש 7 ליבות קווים.

במרכז העיר המצב די מסובך, אבל המפה מייצגת אזור קומפקטי של בערך קילומטר על קילומטר. זהו מרכז עיר שמרבית הקווים מגיעים אליו ולכן יש בו רחובות עם כמות קווים "ישראלית" אבל הם מנוהלים לפי סככות ובכל סככה יש כמות קווים ברת הבנה, למעט ב North Street, שם בגלל אילוצי הרחוב יש תחנה או שתיים בכל כיוון עם כמות קווים "ישראלית". כשזה קורה במקטע בודד של אחד הרחובות הראשיים ביותר אפשר לסבול את זה כיוצא מן הכלל. כשזו השיטה - זה בלתי נסבל.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240707-070954_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240707-070954_Adobe Acrobat.jpg
    KB 888.1 · צפיות: 6
אהבתי מאוד. האתר מאוד רספונסיבי, קל לשימוש ונותן מידע דיי מקיף כולל דגם האוטובוס בנתוני בזמן אמת.
 
למעלה