קו עצירה ברור יותר מכל תמרור

קו עצירה ברור יותר מכל תמרור

הגעתי למסקנה אישית שקו עצירה בכניסה לצומת הרבה הרבה יותר ברור ובעל נוכחות מאשר תמרור עצור. בצומת שליד הבית שלי יש צומת עם שתי גישות שלבאים מהן יש חובת עצירה המסומנת בתמרור עצור, וקו העצירה שם דהוי ביותר וכמעט ונמחק. מצבו של תמרור העצור מצויין, אבל לעיתים קרובות יצא לי לראות אנשים פשוט נוסעיםםםם בהתעלמות מוחלטת מהתמרור!!!! הם פשוט לא שמו לב אליו! ברור שזו רשלנות, אבל הרשות המקומית השכילה להבין, שנהגים מסתכלים לרוב על פני הכביש מאשר על עמודים שלידו. כתוצאה מכך הם הדגישו יפה ובצבע חדש את קו העצירה, ועכשיו כל מי שבא מכביש הגישה לצומת רואה בבירור שיש קו, והוא מודע לכך שעליו לתת זכות קדימה שם. נו, זו עוד נקודה מעצבנת שמעידה על לקות קשה בנהיגה, ואנחנו תלויים בשכל הישר של אותה רשות מקומית "עמוסה" שלוקח הרבה זמןן עד שהיא מסייעת.
 

ddhhkkhh77

New member
אולי להוסיף עוד קוים,

נדמלי שבאנגליה עשו ניסוי לסמן מס' קוים במרחקים משתנים לפני הגיעך לצומת,(עד כמה שזכור לי היה לפני המצאת הגבשושיות),הנהגים הפנימו את משמעות הקוים ואכן מספר התאונות בצמתים ירד, לאחר מכן הם יצרו מעגלי תנועה שמאוד הקלו על זרימת התנועה,אולי כדאי לנסות גם אצלנו. בחלק גדול מאזורי התעשיה,כפרים ערבים וישובים קהילתיים התמרורים הם בגדר המלצה בלבד - למה ככה.
 
סיכון חמור לרוכבי קטנועים ואופנועים

למי שלא יודע, רוכבי הדו"ג מביעים מזה זמן חששם שצבעי הסימון שבשמוש בישראל הם גורם סיכון חמור: הפסים הללו הנם בעלי התנגדות להחלקה (חספוס) נמוך, מה שעלול לגרום להחלקה. ריבוי הסימונים מגדיל את הסיכון... יש פתרון, והוא בשימוש בחומרים מתאימים (יריעות סימון, למשל), שהם בעל נראות והתנגדות להחלקה משופרים - ןבחישוב כולל, אינם יקרים יותר מהפתרון המקובל היום.
 
למעלה