קו 208 הגרסא החילונית של שירות ספיישל ללא הצדקה?

luisluis

Active member
זה אחד מהקווים היותר מצחיקים שראיתי.
הנסיעה שלו בכיוון שוהם תל אביב אינה דומה בכלל לנסיעה שלו בכיוון תל אביב שוהם.
הוא מבצע לולאה סופר מוזרה בכך שהוא יוצא מרמת החייל חותך לגלילות ואז חוזר חזרה לכיוון ראש העין וממשיך לשוהם.
זה קו די הזוי עם כמות נוסעים ממש קטנה

אני לא מבין קיום של קווים מהסוג הזה.
אני מניח שבין היתר מטרתו לעזור לחיילים להגיע לגלילות אבל אני גם מניח שחיילים צריכים להגיע לגלילות מהמון ישובים למה שוהם זוכה ליחס ספיישל?
האם לא נכון יותר לעשות אולי שירות תדיר יותר מגלילות לרכבת מרכז ומגלילות למשל לקניון איילון ואז משם להוציא קווים לשוהם?
 

EHP12

Well-known member
זה אחד מהקווים היותר מצחיקים שראיתי.
הנסיעה שלו בכיוון שוהם תל אביב אינה דומה בכלל לנסיעה שלו בכיוון תל אביב שוהם.
הוא מבצע לולאה סופר מוזרה בכך שהוא יוצא מרמת החייל חותך לגלילות ואז חוזר חזרה לכיוון ראש העין וממשיך לשוהם.
זה קו די הזוי עם כמות נוסעים ממש קטנה

אני לא מבין קיום של קווים מהסוג הזה.
אני מניח שבין היתר מטרתו לעזור לחיילים להגיע לגלילות אבל אני גם מניח שחיילים צריכים להגיע לגלילות מהמון ישובים למה שוהם זוכה ליחס ספיישל?
האם לא נכון יותר לעשות אולי שירות תדיר יותר מגלילות לרכבת מרכז ומגלילות למשל לקניון איילון ואז משם להוציא קווים לשוהם?
פוליטיקה. שוהם זאת עירייה שיודעת להפעיל לחץ על משרד התחבורה, ואנשים שעובדים ברמת החייל, והורים של חיילים המשרתים בגלילות, זה מסוג האנשים שיודעים ללחוץ גם על משרד התחבורה, וגם על התקשורת.

גם המסלולים השונים, זה כדי לנסות להידמות לרכב פרטי, ולנסוע במסלול הפחות פקוק.

רוצה לראות קווים ריקים שנפתחו בגלל עירייה ותושבים שיודעים ללחוץ? תראה את 260 ראש העין הרצליה, או את 616 נתניה-רמת החייל.
 

DanBus43Maalit72

Active member
פוליטיקה. שוהם זאת עירייה שיודעת להפעיל לחץ על משרד התחבורה, ואנשים שעובדים ברמת החייל, והורים של חיילים המשרתים בגלילות, זה מסוג האנשים שיודעים ללחוץ גם על משרד התחבורה, וגם על התקשורת.

גם המסלולים השונים, זה כדי לנסות להידמות לרכב פרטי, ולנסוע במסלול הפחות פקוק.

רוצה לראות קווים ריקים שנפתחו בגלל עירייה ותושבים שיודעים ללחוץ? תראה את 260 ראש העין הרצליה, או את 616 נתניה-רמת החייל.
קו 616 מיותר לגמרי. קו 260 טיפה מיותר אך צריך להסב אותו לשירות מאסף לאורך כביש 5 כדי שיהיה בו יותר הגיון.
 
זה אחד מהקווים היותר מצחיקים שראיתי.
הנסיעה שלו בכיוון שוהם תל אביב אינה דומה בכלל לנסיעה שלו בכיוון תל אביב שוהם.
הוא מבצע לולאה סופר מוזרה בכך שהוא יוצא מרמת החייל חותך לגלילות ואז חוזר חזרה לכיוון ראש העין וממשיך לשוהם.
זה קו די הזוי עם כמות נוסעים ממש קטנה

אני לא מבין קיום של קווים מהסוג הזה.
אני מניח שבין היתר מטרתו לעזור לחיילים להגיע לגלילות אבל אני גם מניח שחיילים צריכים להגיע לגלילות מהמון ישובים למה שוהם זוכה ליחס ספיישל?
האם לא נכון יותר לעשות אולי שירות תדיר יותר מגלילות לרכבת מרכז ומגלילות למשל לקניון איילון ואז משם להוציא קווים לשוהם?
לי זה דווקא נראה קו היסטורי בגגל הבדלים בין שני הכיוונים
 

Ccyclist

Well-known member
זה אחד מהקווים היותר מצחיקים שראיתי.
הנסיעה שלו בכיוון שוהם תל אביב אינה דומה בכלל לנסיעה שלו בכיוון תל אביב שוהם.
הוא מבצע לולאה סופר מוזרה בכך שהוא יוצא מרמת החייל חותך לגלילות ואז חוזר חזרה לכיוון ראש העין וממשיך לשוהם.
זה קו די הזוי עם כמות נוסעים ממש קטנה

אני לא מבין קיום של קווים מהסוג הזה.
אני מניח שבין היתר מטרתו לעזור לחיילים להגיע לגלילות אבל אני גם מניח שחיילים צריכים להגיע לגלילות מהמון ישובים למה שוהם זוכה ליחס ספיישל?
האם לא נכון יותר לעשות אולי שירות תדיר יותר מגלילות לרכבת מרכז ומגלילות למשל לקניון איילון ואז משם להוציא קווים לשוהם?

אם אני מבין נכון - לא מעודדים את תושבי שוהם להשתמש בתחנת נתב"ג. זה יוצר מצב אבסורדי שהם נמצאים לכאורה 15 דקות מתחנת הרכבת נתב"ג אך למעשה אין להם גישה למוקד התחבורתי הגדול הקרוב לישובם.

לדעתי במרחב הפרברי הגיוני יותר שיהיו חיבורים משוהם לנתב"ג, צומת אל-על, ראש העין וחיבור לקווים משם.

אודה שלסינימה סיטי גלילות הגעתי רק כנהג. יש לשם קווים מנמיר, אני מקווה שהקווים מתחנת הרצליה מאפשרים ירידה ועלייה שם, אני מניח שהחיבור לאוניברסיטה חלש.

במערכת תחבורה חזקה נסיעה כזו צריכה להתבצע או עם 2 או עם 3 קווים - שני קווים מקומיים לאמצעי בינעירוני חזק, או בשני קווים למוקד ביניים חזק כמו משוהם לראד העין ובקו כביש 5 כלשהו בגלילות.

העובדה שיש "הסעה פרטית" כזו אומר הכל על בזבוז המשאבים של המערכת בארץ, פרישה דקה של נהגים על שלל קווים חלשים במקום מערכת חזקה ותדירה בה הנוסע מרכיב את מסלולו על בסיס החלפות.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אם אני מבין נכון - לא מעודדים את תושבי שוהם להשתמש בתחנת נתב"ג. זה יוצר מצב אבסורדי שהם נמצאים לכאורה 15 דקות מתחנת הרכבת נתב"ג אך למעשה אין להם גישה למוקד התחבורתי הגדול הקרוב לישובם.

לדעתי במרחב הפרברי הגיוני יותר שיהיו חיבורים משוהם לנתב"ג, צומת אל-על, ראש העין וחיבור לקווים משם.

אודה שלסינימה סיטי גלילות הגעתי רק כנהג. יש לשם קווים מנמיר, אני מקווה שהקווים מתחנת הרצליה מאפשרים ירידה ועלייה שם, אני מניח שהחיבור לאוניברסיטה חלש.

במערכת תחבורה חזקה נסיעה כזו צריכה להתבצע או עם עם 3 קווים - שני קווים מקומיים לאמצעי בינעירוני חזק, או בשני קווים למוקד ביניים חזק כמו משוהם לראד העין ובקו כביש 5 כלשהו בגלילות.

העובדה שיש "הסעה פרטית" כזו אומר הכל על בזבוז המשאבים של המערכת בארץ, פרישה דקה של נהגים על שלל קווים חלשים במקום מערכת חזקה ותדירה בה הנוסע מרכיב את מסלולו על בסיס החלפות.
יש את קו 13 המקשר את שוהם לשדה תעופה. והוא יחסית תדיר. מי שמתנייד בתח"צ מעדיף בהרבה את קווים 500 ו-506 שנוסעים מהיישוב עצמו לתל אביב. תחנת רכבת של נמל תעופה גדול, אמורה לשרת רק אותו. ולא לשמש כתחנה אזורית.

אכן יש יותר מדי קווים שהם "הסעה מסובסדת" רובם בעייתיים הרבה יותר מ-208. 258 ו-471 מרמת החייל לראש העין למשל בעייתיים בהרבה ומסיעים הרבה פחות נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש את קו 13 המקשר את שוהם לשדה תעופה. והוא יחסית תדיר. מי שמתנייד בתח"צ מעדיף בהרבה את קווים 500 ו-506 שנוסעים מהיישוב עצמו לתל אביב. תחנת רכבת של נמל תעופה גדול, אמורה לשרת רק אותו. ולא לשמש כתחנה אזורית.

אכן יש יותר מדי קווים שהם "הסעה מסובסדת" רובם בעייתיים הרבה יותר מ-208. 258 ו-471 מרמת החייל לראש העין למשל בעייתיים בהרבה ומסיעים הרבה פחות נוסעים.

למעט קווי תלמידים או שירות נגישות לנכים - אין מקום למילים כמו "אמור" או "נועד" בתח"צ.

תפקיד התח"צ הוא ליצור רשת ולאפשר לנוסע להגיע ממקום למקום תוך שימוש בקוויה.

אם יש מוקד תחבורתי חשוב בשולי עיר גדולה - יהיו לו כל מני שימושים. אם שדה תעופה לא רוצה להפוך לחנה וסע - השיטה היא לגבות דמי חניה גבוהים מספיק כדי למנוע תופעה כזו, לעיתים אפילו לגבות סכום כלשהו על איסוף או הורדת נוסעים ברכב פרטי.

ספציפית לגבי הציר של כביש 1 ומסילות הרכבת מירושלים ולוד: מי שלא רוצה שנוסעים מישובי הסביבה ישתמשו בנתב"ג כשער למערכת הרכבתית - שיזיז את תחנת כפר חב"ד לשפירים.
 
אם אני מבין נכון - לא מעודדים את תושבי שוהם להשתמש בתחנת נתב"ג. זה יוצר מצב אבסורדי שהם נמצאים לכאורה 15 דקות מתחנת הרכבת נתב"ג אך למעשה אין להם גישה למוקד התחבורתי הגדול הקרוב לישובם.

לדעתי במרחב הפרברי הגיוני יותר שיהיו חיבורים משוהם לנתב"ג, צומת אל-על, ראש העין וחיבור לקווים משם.

אודה שלסינימה סיטי גלילות הגעתי רק כנהג. יש לשם קווים מנמיר, אני מקווה שהקווים מתחנת הרצליה מאפשרים ירידה ועלייה שם, אני מניח שהחיבור לאוניברסיטה חלש.

במערכת תחבורה חזקה נסיעה כזו צריכה להתבצע או עם עם 3 קווים - שני קווים מקומיים לאמצעי בינעירוני חזק, או בשני קווים למוקד ביניים חזק כמו משוהם לראד העין ובקו כביש 5 כלשהו בגלילות.

העובדה שיש "הסעה פרטית" כזו אומר הכל על בזבוז המשאבים של המערכת בארץ, פרישה דקה של נהגים על שלל קווים חלשים במקום מערכת חזקה ותדירה בה הנוסע מרכיב את מסלולו על בסיס החלפות.
למה לא מעודדים?

קו 13 נותן חיבור ישיר ותדיר יחסית משוהם ואירפורט סיטי לרכבת ובדיוק לכך נועד.

הבעיה היא שעם כל הכבוד למעברים (בטח בין נסיעות שהתדירות הממוצעת שלהם היא מעל 10 דקות) הם לא נוחים, מועדים לתקלות, וצורכים זמן.
נסיעה בקו 500/506 דרך הנתיב המהיר לתל אביב יותר נוחה ויעילה.

אני לא מסכים עם התפיסה של "הסעה פרטית". יש כאן ניסיון אמיתי (לא בטוח שזו הדרך) לעודד ולנרמל נסיעה בתחבורה ציבורית אצל אוכלוסייה שזה פחות כוס התה שלה.
צריך לבדוק מה מספר הנוסעים בקו. לא מדובר בקו חדש. או שהוא מצדיק את המשאבים או שלא.
ממה שידוע לי וראיתי בנסיעה בכביש 6, הקו המקביל ממודיעין לרמת החייל מלא ומוצלח.
 

Ccyclist

Well-known member
למה לא מעודדים?

קו 13 נותן חיבור ישיר ותדיר יחסית משוהם ואירפורט סיטי לרכבת ובדיוק לכך נועד.

הבעיה היא שעם כל הכבוד למעברים (בטח בין נסיעות שהתדירות הממוצעת שלהם היא מעל 10 דקות) הם לא נוחים, מועדים לתקלות, וצורכים זמן.
נסיעה בקו 500/506 דרך הנתיב המהיר לתל אביב יותר נוחה ויעילה.

אני לא מסכים עם התפיסה של "הסעה פרטית". יש כאן ניסיון אמיתי (לא בטוח שזו הדרך) לעודד ולנרמל נסיעה בתחבורה ציבורית אצל אוכלוסייה שזה פחות כוס התה שלה.
צריך לבדוק מה מספר הנוסעים בקו. לא מדובר בקו חדש. או שהוא מצדיק את המשאבים או שלא.
ממה שידוע לי וראיתי בנסיעה בכביש 6, הקו המקביל ממודיעין לרמת החייל מלא ומוצלח.

ההבדל בין הסעה פרטית לקו ציבורי היא בשירות בליבת הקו.

קו אזורי ציבורי צריך לנסוע דרך כמה תחנות ביניים בדרכו מיעד אחד לשני. אם הקו היה עוצר באיירפורט סיטי ממשיך למשל לשיבא, עולה את כביש 4 ומסתיים בהרצליה היה אפשר לומר שזה קו תח"צ בכבישים 5 ו 4 שבמקרה מסתיים בשוהם. נסיעה בודדת באוטובוס עם 50 מקומות היתה יכולה להסיע אפילו 100 נוסעים בגלל שמגוון יעדים לאורך המסלול יוצר תחלופה.

כשאותו אוטובוס נוסע בין מקטע תחנות פרברי אחד למקטע תחנות פרברי אחר, מתחמק מהעיר העיקרית שצמודה ממש לסוף המסלול, לא משרת נוסעים בליבת הקו - שמשתנה מהבוקר לערב לפי הפקקים, 1 ו 4 בבוקר, 5 ו 40 בערב, ומסיע אולי 20 נוסעים בנסיעה - זו הסעה פרטית בתחפושת.

במערכת תקינה תושבי שוהם שיעדם בגלילות צריכים לנסוע או באוטובוס אזורי לתל אביב וממנה לגלילות, או באוטובוס מקומי לנתב"ג, ברכבת להרצליה ומשם לגלילות (בתוכניות לעתיד מדברים על תחנות נוספות בקק"ל ובגלילות). אם יש החלפה רלבנטית בצומת אל-על - גם זו צריכה להיות אופציה.

זה שיש 10-20 נוסעים מנקודה א' לנקודה ת' לא אומר שהמערכת צריכה לבזבז קו שלם שליבתו אינה מסיעה אחרים על הסעתם פעם-פעמיים ביום על חשבון הקווים העיקריים. במערכת תקינה הקווים העיקריים חזקים ותדירים והנוסע מרכיב את מסלולו מצירוף קווים שונים.
 
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
זה אחד מהקווים היותר מצחיקים שראיתי.
הנסיעה שלו בכיוון שוהם תל אביב אינה דומה בכלל לנסיעה שלו בכיוון תל אביב שוהם.
הוא מבצע לולאה סופר מוזרה בכך שהוא יוצא מרמת החייל חותך לגלילות ואז חוזר חזרה לכיוון ראש העין וממשיך לשוהם.
זה קו די הזוי עם כמות נוסעים ממש קטנה

אני לא מבין קיום של קווים מהסוג הזה.
אני מניח שבין היתר מטרתו לעזור לחיילים להגיע לגלילות אבל אני גם מניח שחיילים צריכים להגיע לגלילות מהמון ישובים למה שוהם זוכה ליחס ספיישל?
האם לא נכון יותר לעשות אולי שירות תדיר יותר מגלילות לרכבת מרכז ומגלילות למשל לקניון איילון ואז משם להוציא קווים לשוהם?
קו 208 נותן שירות משוהם לאנשים שעובדים ברמת החייל והמשרתים באיזור גלילות בשעות העומס. יש בקו הגיון מסוים.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 208 נותן שירות משוהם לאנשים שעובדים ברמת החייל והמשרתים באיזור גלילות בשעות העומס. יש בקו הגיון מסוים.

ואם אני ברעננה ורוצה לראות סרט בסינימה סיטי - יתנו לי קו לשם ?

ככה לא עושים תחבורה ציבורית.

אי אפשר ליצור שלל קווים בין צמדי פרברים אקראיים בשולי המטרופולין רק כי יש אנשים בישוב א' שעובדים בישוב ב'. זה יוצר מצב של 1000 צירופים = 1000 קווים בתדירות נמוכה.

מערכת טובה עם היררכיה צריכה לשאוף למצב של 1000= 10×10×10 כלומר קווים שונים בהיררכיות שונות בין המקומי, האזורי והבינעירוני בתדירויות שמאפשרות החלפה והרכבת מסלולים.

אני בטוח שגם שוהם וגם גלילות מצדיקים קווים לתל אביב, כביש 5 מצדיק שירות אזורי לראש העין ואולי גם לתעופה, או שיתכן ויש הצדקה לקו מהרצליה לכיוון תעופה ואפילו שוהם אם יהיו לו גם תחנות ביניים בפתח תקווה / בקעת אונו ואלעד (מסלול בכבישים 5, 4, 471, 444)
 

EHP12

Well-known member
ואם אני ברעננה ורוצה לראות סרט בסינימה סיטי - יתנו לי קו לשם ?

ככה לא עושים תחבורה ציבורית.

אי אפשר ליצור שלל קווים בין צמדי פרברים אקראיים בשולי המטרופולין רק כי יש אנשים בישוב א' שעובדים בישוב ב'. זה יוצר מצב של 1000 צירופים = 1000 קווים בתדירות נמוכה.

מערכת טובה עם היררכיה צריכה לשאוף למצב של 1000= 10×10×10 כלומר קווים שונים בהיררכיות שונות בין המקומי, האזורי והבינעירוני בתדירויות שמאפשרות החלפה והרכבת מסלולים.

אני בטוח שגם שוהם וגם גלילות מצדיקים קווים לתל אביב, כביש 5 מצדיק שירות אזורי לראש העין ואולי גם לתעופה, או שיתכן ויש הצדקה לקו מהרצליה לכיוון תעופה ואפילו שוהם אם יהיו לו גם תחנות ביניים בפתח תקווה / בקעת אונו ואלעד (מסלול בכבישים 5, 4, 471, 444)

קודם כל יש קווים מרעננה לסינמה סיטי: גם קו 501 המאסף וקו 347 המהיר.

מציע לך לראות את הסרטון הזה כדי להבין למה אין פה מערכת היררכית:
 

Ccyclist

Well-known member
קודם כל יש קווים מרעננה לסינמה סיטי: גם קו 501 המאסף וקו 347 המהיר.

מציע לך לראות את הסרטון הזה כדי להבין למה אין פה מערכת היררכית:

הסרטון מתאר את הבעיות של השיטה במערכות העירוניות ולא נכנס לשאלה של המערכות האזוריות שהן עיקר הבעיה.

הייתי אומר שעקרונית קווי המזלג בתוך תל אביב והערים הצמודות לה הם קווים עירוניים היררכיים כמקובל במקומות אחרים - שכונה-מרכז העיר-שכונה.

הבעיה במערכת האזורית בגוש דן היא שברוב המקומות אין רכבת פרברית. כתוצאה ישנה מערכת שלמה של קווי אוטובוס בעיקר בתחום ה 2xx וה 5xx שמנסה למלא תפקיד פרברי על מערכת כבישים מהירים שאין להם את הנגישות של הרכבת הפרברית הטיפוסית.

בחו"ל תחנת רכבת פרברית טיפוסית ממוקמת במרכז או ליד מרכז השכונות וערי הלווין. המסילות לא כבולות בין נתיבי הכביש כמו בארץ אלא נוסעות בצירים חותכים או צירים מקבילים לרחובות הראשיים. בפרברים מיקומי תחנות רבות נמצאות ליד צמתים עירוניים מרכזיים באזורי מסחר משני, מרחק הליכה מרחובות המגורים. הליכה לרכבת לא שונה מהותית מהליכה לחנויות, ומי שגר טיפה רחוק ממנה - יש אוטובוסים לתחנות.

בהשוואה לחו"ל המצב של תלות באוטובוסים לנסיעות אזוריות במטרופולין יוצר מספר בעיות:

1. הכבישים הבינעירוניים המהירים אינם מקום נוח או נגיש לנוסעים. זה יוצר שתי בעיות:

1א. תחנות בכבישים המהירים אינן נגישות או שהן מרתיעות נוסעים רבים מלהשתמש בהם.

1ב. קווים אזוריים רבים נוסעים ברחובות הישובים כי שם נמצאים הנוסעים. זה מאט את הקווים בהשוואה לדרכים המהירות, אך נוח יותר לנוסעים. יש גם קווים שמשלבים בין שני סוגי הדרכים.

2. בניגוד לרכבת פרברית שאפשר לעלות או לרדת ממנה בכל התחנות (יש קווי אקספרס שלא עוצרים בתחנות מסוימות) - המערכת האזורית מלאה בהגבלות עלייה וירידה מסובכות. זה מאד מרתיע נוסעים מזדמנים.

3. ריבוי הקווים מבלבל מאד בהשוואה לרכבת פרברית. כדוגמה: ברחוב אחוזה ברעננה למשל כ 5-6 קווי אוטובוס שונים לתל אביב ואני מניח שיש עוד בלב הפארק, מסוף צומת רעננה וכו'. ברכבת פרברית יש בדרך כלל קו אחד על ציר כל 2-3 קילומטר. גם לרעננה מתכננים מטרו שיסע במסלול יחיד פעם ב 4 דקות במקום כל הקווים שנוסעים ממנה לכל המקומות השונים בתל אביב (מצורף צילום מסך של מסלולי 47,48, כל ה X47 ו 501 ). במערכת פרברית מחליפים בשולי המרכז או במרכז, או שיש קו אוטובוס מקומי בצמוד לתחנות הרכבת. לדעתי צריך לצמצם דראסטית את מספר הקווים מרעננה ל 2 תדירים, האחד במקבץ המסלולים המערבי הרצליה - נמיר - כרמלית והשני במקבץ המסלולים המזרחי רמת השרון - רמת אביב - בגין - תמח"ת. את המזרחי אפשר לקצץ גם לתחנת הקו האדום הקרובה לו. תופעה זו משוכפלת בכל ערי הלווין במטרופולין גוש דן.

4. יותר מדי תחנות איסוף אזוריות / בינעירוניות בישובים / שכונות. לקווים האזוריים מרעננה יש 10-15 תחנות איסוף באחוזה ובשלוחה לרננים. כדי לתת שירות אוטובוסי דמוי רכבת פרברית יש לצמצם את יחס התחנות האזוריות ליחס דומה שבין תחנות רכבת לתחנות אוטובוס- אחת על כל 3-4 לפחות. ברעננה למשל אין הצדקה ליותר מ 3-4 תחנות על ציר אחוזה (מסוף צומת רעננה, יד לבנים, שדרות ירושלים ואולי תחנה רביעית כלשהי). בידול התחנות הבינעירוניות ימנע גם את הבעיה הבאה של הרשת. זה לפני שסופרים את התחנות בהרצליה וצפון תל אביב שוודאי מוסיפות סדר גודל דומה של עצירות כל אחת.

5. "תעצור לי". בלי בידול ברור בין העירוני לאזורי קל מאד לדרוש תוספת תחנות עצירה. זו תופעה שמסרבלת את הרשת ומאריכה את זמני הנסיעה.

6. מערכת הסעת המונים או מערכת הסעה במונית. קווי הדלת מדלת ההזויים שחוצים את המדינה כולה או את גוש דן במקרה זה - בלי לתת שירות כלשהו במקטע המרכזי. כשאין כללים, היררכיה, תדירות והחלפות - בסוף אין מערכת אלא הידרדרות לדפוס בזבזני ששובר את כל היתרונות של מערכת תח"צ רגילה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240215-143208_Maps.jpg
    Screenshot_20240215-143208_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 5
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
קודם כל יש קווים מרעננה לסינמה סיטי: גם קו 501 המאסף וקו 347 המהיר.

מציע לך לראות את הסרטון הזה כדי להבין למה אין פה מערכת היררכית:

החיבור מרעננה לסינימה סיטי קיים כי כביש 2 הוא ציר ראשי מרעננה והרצליה לתל אביב, לא כי תושבי רעננה רוצים לצפות בסרט.

התחנות ממוקמות ממש על הכביש הראשי באופן שיהיה בלתי חוקי לחלוטין על אוטוסטרדה עם שילוט כחול בבריטניה, ללא הגנה כלשהי ממנו. באזורי בספרד יש שימוש מסויים בנתיבי שירות עם הפרדה קשיחה לצד כבישי 80 קמ"ש לצורך מסחר מקומי ותחנות אוטובוס. זה לא מקום שהייתי רוצה להמצא בו וגם לא מקום להביא ילד קטן לסרט.

השירות מהתחנה לרעננה מעניין: ספרתי כ 30 קווים שונים (חלקם קווי 6xx לנתניה עם עצירה אזורית שאפשר להצדיק, חלקם 8xx לצפון שנשאלת השאלה אם הם צריכים לעצור שם). 501 מאד תדיר, כל 15 דקות, אך לוקח לו 40 דקות להגיע למרכז אחוזה דרך כל הרצליה. 347 מגיע כל 20 דקות ונוסע למרכז אחוזה ב 20 דקות בערך דרך מחלף רבין והבריגדה.

בהתחשב בעובדה שבתל אביב שניהם קווי בגין - המסגר - תמח"ת במסלול זהה - הייתי ממזג את שניהם לקו אחד, כל 8-9 דקות בערך, מוריד את הקו מכביש 2 במחלף הסירה, מתחבר לתחנת הרכבת הרצליה בגשר האוטובוסים הייעודי בשבעת הכוכבים, וממשיך לבריגדה דרך קניון שבעת הכוכבים וז'בוטינסקי הרצליה. הייתי שוקל גם אם יש לקו מה לעשות מדרום לנמיר וסבידור בעידן הרק"ל בבגין ובמסגר והדיבורים האינסופיים על סגירת התמח"ת. את אזור התעשייה רננים הייתי מחבר בלולאה, אולי חד כיוונית כי מדובר בקו אזורי - אחוזה - שוורץ / עקיבא - רננים - מחלף כפ"ס רעננה צפון - ווילנסקי - בית החולים מאיר - מסוף צומת רעננה. הייתי מאפשר לנוסעים להמתין על האוטובוס בעת החלפת נהגים בצומת רעננה או לעבור לאוטובוס הבא בקו שיצא משם. בחזור - צומת רעננה - אחוזה.

אם מוצדק שעיר כמו הרצליה, שנמצאת 11 דקות ברכבת מתל אביב מרכז סבידורתקבל גם אוטובוס לעיר - אפשר להאריך את קווי ה 9x מתל אביב למרינה אל מרכז הרצליה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240218-101548_Maps.jpg
    Screenshot_20240218-101548_Maps.jpg
    KB 644 · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
התחנות ממוקמות ממש על הכביש הראשי באופן שיהיה בלתי חוקי לחלוטין על אוטוסטרדה עם שילוט כחול בבריטניה, ללא הגנה כלשהי ממנו. באזורי בספרד יש שימוש מסויים בנתיבי שירות עם הפרדה קשיחה לצד כבישי 80 קמ"ש לצורך סמחר מקומי ותחנות אוטובוס. זה לא מקום שהייתי רוצה להמצא בו וגם לא מקום להביא ילד קטן לסרט.

.
כביש 2 בקטע הזה הוא לא אוטוסטרדה כחולה, אלא דרך בינעירונית ממוחלפת. זה לא קטע שנהגים מגיעים אליו למהירות של 110 וצפונה. התחנות לצד הסינמה הם בסדר גמור. הן מאורות, ומאוד קרובות לסינמה עצמו.
 

Ccyclist

Well-known member
כביש 2 בקטע הזה הוא לא אוטוסטרדה כחולה, אלא דרך בינעירונית ממוחלפת. זה לא קטע שנהגים מגיעים אליו למהירות של 110 וצפונה. התחנות לצד הסינמה הם בסדר גמור. הן מאורות, ומאוד קרובות לסינמה עצמו.

לפי גוגל - כביש כחול. לפי גובמאפ אפילו מאחורי נתניה כביש 2 במספר "אדום".

לפי סטריטוויו: השילוט מעל לכביש כחול בסירה, ירוק בגלילות.

כנהג שנהג שם מספר פעמים כשהתארחתי במרינה של הרצליה ונסעתי לירושלים: אין סימון נורמאלי של סוף האוטוסטרדה. שיטת שילוט הכבישים שלכם אינה סטנדרטית כי אתם משלטים כבישים ביציאות לפי צבעיהם ולא לפי צבע הכביש שעליו נמצא הנהג. צירפתי תמונה מאזורי בספרד שבה מספרי הכבישים ביציאות הבאות מופיעים על שילוט כחול כמקובל באירופה, אך יש ייצוג לצבעי הכבישים. לגבי ה E15 על המקטע הראשי - זה נתיב כלל אירופאי שאינו משפיע על סוג הכביש של ה A7. בשיטה האירופאית יציאה לכביש כחול מכביש ירוק תסומן בשלט ירוק עם מספרו של הכביש הכחול על רקע כחול. בדוגמה שמצאתי יש שילוט כחול נרחב, אך המסגרת ירוקה. הסיבה לשיטת השילוט היא להבהיר לנהג מה סוג הכביש שהוא נמצא עליו. השלטים כחולים - הכביש אוטוסטרדה בכחול. השלטים ירוקים - הכביש ארצי, אפילו אם היציאה במחלף היא לכביש מהיר. השלטים לבנים - הכביש עירוני משני. מבחינתי בגלילות עברתי מגוון שלטים כחולים, ללא שילוט על סיום האוטוסטרדה ואני מסווג את האזור בהתאם. אין מצב שהייתי עומד בתחנות שם עם קבוצה משפחתית שכוללת ילדים, בייחוד כשאני יכול להסיע אותם לחניון הסינימה סיטי. התחנות האלו מאד מרתיעות את מי שלא רגיל לעלות על אוטובוסים לצד כביש בינעירוני.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240220-144333_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-144333_Maps.jpg
    KB 502.6 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240220-150317_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240220-150317_Samsung Internet.jpg
    KB 549.6 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240220-152456_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-152456_Maps.jpg
    KB 771.1 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240220-152544_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-152544_Maps.jpg
    KB 788.1 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240220-152828_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-152828_Maps.jpg
    KB 730.3 · צפיות: 3
  • Screenshot_20240220-153040_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-153040_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 3
  • Screenshot_20240220-154347_Maps.jpg
    Screenshot_20240220-154347_Maps.jpg
    KB 778.7 · צפיות: 2

luisluis

Active member
קו 208 נותן שירות משוהם לאנשים שעובדים ברמת החייל והמשרתים באיזור גלילות בשעות העומס. יש בקו הגיון מסוים.

אין בו היגיון. הקו יכל לנסוע לתל אביב אוניברסיטה ומשם שיקחו קו 6 למשל.
או שיהיה משוהם לקניון איילון ומשם קו לרמת החייל.

אין שום היגיון בזה שמשוהם יש קו ייעודי ומכל הערים האחרות אין.
 

luisluis

Active member
הקו הזה צורם במיוחד כי בניגוד למקרה של רמת החייל מגלילות אין קווים לכל מקום. יש רק לתל אביב ולראש העין דרך רמת השרון. זהו.
אז לא ברור איך החליטו שדווקא משוהם צריך שירות הסעות פרטי.

אגב, לטעמי התיקון צריך להיות בזה שיהיה קו שיחבר את הרצליה לרמת החייל וקניון איילון דרך מחנה גלילות. זה יאפשר לכל החיילים תושבי האיזור לבצע החלפה בקניון איילון במקום בהכרח לנסוע לתל אביב כדי לבצע החלפה ל532/575 אבל זה נושא אחר.
 

EHP12

Well-known member
הקו הזה צורם במיוחד כי בניגוד למקרה של רמת החייל מגלילות אין קווים לכל מקום. יש רק לתל אביב ולראש העין דרך רמת השרון. זהו.
אז לא ברור איך החליטו שדווקא משוהם צריך שירות הסעות פרטי.

אגב, לטעמי התיקון צריך להיות בזה שיהיה קו שיחבר את הרצליה לרמת החייל וקניון איילון דרך מחנה גלילות. זה יאפשר לכל החיילים תושבי האיזור לבצע החלפה בקניון איילון במקום בהכרח לנסוע לתל אביב כדי לבצע החלפה ל532/575 אבל זה נושא אחר.
כי שוהם זאת מועצה שיודעת ללחוץ על משרד התחבורה.
 
למעלה