קטע חדש עם שאלות פתוחות לדיון

קטע חדש עם שאלות פתוחות לדיון

הבשורה על-פי מתי פרק ב הולדת ישוע המשיח -- המשך 1 בְּעֵת שֶׁנּוֹלַד יֵשׁוּעַ בְּבֵית לֶחֶם יְהוּדָה, בִּימֵי הוֹרְדוֹס הַמֶּלֶךְ, בָּאוּ לִירוּשָׁלַיִם חֲכָמִים מִן הַמִּזְרָח. 2 שָׁאֲלוּ: "הֵיכָן מֶלֶךְ הַיְּהוּדִים אֲשֶׁר נוֹלַד? כִּי רָאִינוּ אֶת כּוֹכָבוֹ (במדבר כד' יז') בַּמִּזְרָח וּבָאנוּ לְהִשְׁתַּחֲווֹת לוֹ." 3 כַּאֲשֶׁר שָׁמַע זֹאת הוֹרְדוֹס הַמֶּלֶך נִדְהַם הוּא וְכָל יְרוּשָׁלַיִם עִמּוֹ. 4 הוּא כִּנֵּס אֶת כָּל רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים וְסוֹפְרֵי הָעָם וְשָׁאַל אוֹתָם אֵיפֹה יִוָּלֵד הַמָּשִׁיחַ. 5 אָמְרוּ לוֹ: "בְּבֵית לֶחֶם יְהוּדָה, כִּי כֵן נִכתַּב עַל-יְדֵי הַנָּבִיא: 6 'וְאַתָּה בֵּית לֶחֶם אֶרֶץ יְהוּדָה, אֵינְךָ צָעִיר בְּאַלּוּפֵי יְהוּדָה, כִּי מִמְּךָ יֵצֵא מוֹשֵׁל אֲשֶׁר יִרְעֶה אֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל'(מיכה ה' א')." 7 אָז קָרָא הוֹרְדוֹס בַּחֲשַׁאי לְחַכְמֵי הַמִּזְרָח וּבֵרֵר אֶצְלָם מָתַי הוֹפִיעַ הַכּוֹכָב. 8 אַחֲרֵי כֵן שָׁלַח אוֹתָם לְבֵית לֶחֶם בְּאָמְרוֹ: "לְכוּ חִקְרוּ הֵיטֵב עַל-אוֹדוֹת הַיֶּלֶד וְכַאֲשֶׁר תִּמְצְאוּ אוֹתוֹ הוֹדִיעוּ לִי כְּדֵי שֶׁאָבוֹא וְאֶשְׁתַּחֲוֶה לוֹ גַּם אֲנִי." 9 הֵם שָׁמְעוּ אֶת דִּבְרֵי הַמֶּלֶךְ וְהָלְכוּ, וְהִנֵּה הַכּוֹכָב שֶׁרָאוּ בַּמִּזְרָח הִתְקַדֵּם לִפְנֵיהֶם עַד אֲשֶׁר בָּא וְנֶעֱמַד מֵעַל לַמָּקוֹם שֶׁהָיָה שָׁם הַיֶּלֶד. 10 כִּרְאוֹתָם אֶת הַכּוֹכָב שָׂמְחוּ שִׂמְחָה גְּדוֹלָה עַד מְאֹד. 11 הֵם נִכְנְסוּ לַבַּיִת וְרָאוּ אֶת הַיֶּלֶד עִם מִרְיָם אִמּוֹ. נָפְלוּ עַל פְּנֵיהֶם וְהִשְׁתַּחֲווּ לוֹ, וּפָתְחוּ אֶת צְרוֹרוֹתֵיהֶם וְהִגִּישׁוּ לוֹ מַתָּנוֹת: זָהָב וּלְבוֹנָה וָמוֹר.(ישעיהו ס' ו') 12 לְאַחַר שֶׁהֻזְהֲרוּ בַּחֲלוֹם שֶׁלֹּא לַחֲזֹר אֶל הוֹרְדוֹס יָצְאוּ לְאַרְצָם בְּדֶרֶךְ אַחֶרֶת. הילד ישוע ניצל ממות 13 הֵם הָלְכוּ מִשָּׁם וּמַלאַךְ יהוה נִרְאָה אֶל יוֹסֵף בַּחֲלוֹם וְאָמַר: "קוּם, קַח אֶת הַיֶּלֶד וְאֶת אִמּוֹ וּבְרַח לְמִצְרַיִם וֶהֱיֵה שָׁם עַד אֲשֶׁר אֹמַר לְךָ, כִּי הוֹרְדוֹס יְחַפֵּשׂ אֶת הַיֶּלֶד כְּדֵי לְהַשְׁמִיד אוֹתוֹ." 14 הוּא קָם וְלָקַח אֶת הַיֶּלֶד וְאֶת אִמּוֹ בַּלַּיְלָה וְיָצָא לְמִצְרַיִם. 15 שָׁם נִשְׁאַר עַד מוֹת הוֹרְדוֹס, לְקַיֵּם אֶת אֲשֶׁר דִּבֵּר אֲדֹנָי בְּפִי הַנָּבִיא: "מִמִּצְרַיִם קָרָאתִי לִבְנִי."(הושע יא' א') 16 כַּאֲשֶׁר רָאָה הוֹרְדוֹס כִּי הֵתֵלּוּ בּוֹ הַחֲכָמִים רָגַז עַד מְאֹד וְשָׁלַח לַהֲרֹג אֶת כָּל הַיְלָדִים שֶׁבְּבֵית לֶחֶם וּבְכָל סְבִיבוֹתֶיהָ, מִבְּנֵי שְׁנָתַיִם וָמַטָּה, לְפִי הָעֵת אֲשֶׁר קָבַע מִפִּי הַחֲכָמִים. 17 אָז נִתְקַיֵּם הַנֶּאֱמָר בְּפִי יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא: 18 "קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע, נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים, רָחֵל מְבַכָּה עַל-בָּנֶיהָ, מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם כִּי אֵינָם."(ירמיהו לא' יד') 19 אַחֲרֵי מוֹת הוֹרְדוֹס נִרְאָה מַלְאַךְ יהוה אֶל יוֹסֵף בַּחֲלוֹם בְּאֶרֶץ מִצ&#
 
השאלות.

1) הכתוב אומר כך: 1 בְּעֵת שֶׁנּוֹלַד יֵשׁוּעַ בְּבֵית לֶחֶם יְהוּדָה, בִּימֵי הוֹרְדוֹס הַמֶּלֶךְ, בָּאוּ לִירוּשָׁלַיִם חֲכָמִים מִן הַמִּזְרָח שאלה, באיזה חכמים מדובר? ומאיפה הם הגיעו? 2) הכתוב אומר כך: 12 לְאַחַר שֶׁהֻזְהֲרוּ בַּחֲלוֹם שֶׁלֹּא לַחֲזֹר אֶל הוֹרְדוֹס יָצְאוּ לְאַרְצָם בְּדֶרֶךְ אַחֶרֶת. שאלה, האם אני הוזה בהקיץ? האם באמת כתוב בכתובים שהם חלמו על איזה משהו? ומי בכלל הזהיר אותם? ולמה הם בכלל הוזהרו? 3) הכתוב אומר כך: 13 הֵם הָלְכוּ מִשָּׁם וּמַלאַךְ יהוה נִרְאָה אֶל יוֹסֵף בַּחֲלוֹם וְאָמַר: "קוּם, קַח אֶת הַיֶּלֶד וְאֶת אִמּוֹ וּבְרַח לְמִצְרַיִם וֶהֱיֵה שָׁם עַד אֲשֶׁר אֹמַר לְךָ שאלה, עד עכשיו ישוע לא נקרא בתור "הילד, אלא בשמו המפורש. אז למה המלאך אמר ליוסף, "קום וקח את הילד" לא היה יותר פשוט לומר "רד למצים אתה ובנך ישוע"? בשם אדוני נעשה ונצליח. בשם ישוע המשיח אמן ואמן נ.ב. ליון, בבקשה ממך אל תגיד לי "לך חפש בשרשורים קודמים" אוקיי אחי?
 

lion 7

New member
כתבנו על זה , אל תחפש , שוב מהנייד

חכמים יש 2 גרסאות , אחד אולי היו ערבים מחצי אי ערב או מירדן(כי הלכו 3 ימים) גרסה שניה חזקה , חכמים נקראים בערבית מג`וס מלה פרסית שפירושה כהנים ,מעמדם בין השליט ובין העם בארץ מדי ופרס, היו משרתי דת הזרדשת והיו ידועים בלובשם המיוחד וחיו הרחק מהעם. מרבית תפקודם הפולחני היה בלהשאיר אש תמד על מזבח ארמזד ונלחמו ברשע אהרימן. סגדו לארבעת היסודות (מכאן גם יסודות האסטרלוגיה) ,אש , מים ,אדמה ,ואויר . רוב פולחנם היה עיסוק באש, וחלק מטקסיהם שהשאירו גופות( בלי שתשרף )המתים על גגות הבתים ,כך היו באים העורבים ו..
 

lion 7

New member
המשך

ועופות השמים בכדי לאכול מהגופות. חכמי האומה הפרסית היו מלמדים פילוסופיה ועוד מדעים מאותה עת . מסיפור מתי (פרק ב 1 עד 12) שקבוצה זו המוכרת ומכובדת בימי לידת המשיח , לא יודעים מאיזה ארצות באו , אולם ידעו על על ביאת המשיח מיהודי הגולה , חכמים אלה (מג`וס) היו בכורי הפגנים הנכנסים לאמונה בכנסיה הנוצרית , ויש חג שנקרא חג הופעת המשיח לגויים הנחגג ב 6 לינואר כזכר לביקורם.
 
תגיד ליון,

יש מצב שאתה תוכל בבקשה לספר לי מאיפה אתה יודע כ"כ הרבה דברים שאני "רק" מתחיל לגלות אותם? זה מאוד מדהים הדברים שאתה אומר כי זה לי פעם ראשונה שאני שומע דברים כאלו. אז כל הכבוד לך. וגם כל הכבוד לישוע המשיח שנתן לך מחכמתו. יחזקאל בשם ישוע המשיח
 

lion 7

New member
נשאלו שאלות דומות בעבר

ויש לי מילונ מונחים למלים מהתנך והברית החדשה.
 
ומה עם החלום שהם חלמו?

תודה לך על שענית לי על השאלה הראשונה. אבל לא ענית לי על השאלה השניה וכן השלישית. אמחש לדעת יותר. בברכת ישןע המשיח
 
האמת היה יחזקאל

שלא באמת ידוע מי הם החכמים. יכול להיות שמה שליאון כתב זה נכון. אני לא מאמין שאלו אנשים שעבדו את המזלות, כלומר את הכוכבים. אני כן מאמן שהיה להם ידע באסטרונומיה שזה משהו אחר לגמרי. יכול מאד להיות שהחכמים היו יהודים שנשארו בבבל. ויכול להיות שהם לא היו יהודים, אלא פשוט חכמים מהמזרח שאנחנו לא ידעים עליהם הרבה, כי לא מתואר עליהם בכתובים. מה שכן הם ידעו על המשיח, שהוא מלך היהודים, שהוא נולד, שכן הם באו עם מתנות והכוכב נגלה כנראה רק להם. דבר נוסף יש סבירות גדולה שהם היו הרבה יותר משלושה אנשים. בכל מקרה גם זה לא ממש ידוע לנו.
 
הנה הם...

לשאלה השנייה, אלהים הזהיר אותם, בין עם ע"י מלאך ובין אם באיזו שהי דרך אחרת. לשאלה השלישית, אני חושב שהיה צורך להדגיש ולכתוב באיזשהו מקום שישוע היה גם ילד. יש לזה משמעות עמוקה.
 
הוא לא היה בכלל ילד !!

הוא בכלל היה תינוק !!! אז (אולי) אפשר לומר כשאומרים על תינוק "ילד" אבל למה לא לקרוא בשמן האמיתי? או יותר נכון לשאול בצורה זו, הרי אנחנו כבר יודעים שהוא תינוק אז למה הכתוב אומר "ילד"? ודבר נוסף, הם חלמו !!! ואנחנו למדנו, שאפשר לחלום דרך חזיון ודרך חלום. אבל לא כתוב שהם חלמו !!! אז איך הם בכלל חלמו ? ויותר מכך, מי ומה אמרו להם בחלום? ולמה בכלל הודוס המלך ירצה במותם? ואני צריך לשאול יותר מכך שאלה שרק עכשיו אני חושב עליה, למה הם יצאו בדרך אחרת? הרי הם יכלו לצאת באותה הדרך ולמה בכלל הם באו מלכתחילה לירושלים? הם יכלו ישר ללכת לבית לחם. לא ככה? תודה לך בשם ישוע המשיח
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifיחזקאל יקר אין לי פנאי כעת בכדי לצטט

את הפסוקים שמסביב לפסוקים שציטטת אבל אסביר בכל זאת. החכמיםהגיעו לראות את ישוע, הם ראו את הכוכב שלו כשנולד.. ולקח להם הרבה זמן להגיע בדרכי הנסיעה של אז.. ממש לא בטוח שהגיעו כשהוא עוד היה תינוק בין כמה ימים או חודשים.. כתוב שהמלך בירר איתם את הזמן שבו ראו את הכוכב, ואחרי שהבין שהבריזו לו ביקש להרוג כל ילד מגיל שנתיים ומטה, למה לא אמר מגיל חצי שנה ומטה אם באמת זה היה רק עניין של חודשים גג, זה אומר שהוא כבר לא היה תינוק. ובפסוקים שקדמו למה שציטטת נקרא כמה פעמים לישוע כילד. למה שהחכמים יוזהרו בחלום?< ברור שזה בכדי להגן על ישוע ולחבל בתוכנית הירודוס ששיחק אותה כאילו רוצה לבוא ולהשתחוות בפני ישוע, אך בפועל רצה להרוג אותו כי חשש לכתר שלו. הם לא חששו לחייהם אלא חששו למסור מידע להירודוס שיוביל את ישוע למותו, ועל כן הזהיר אותם מלאך אלוהים בחלום והם צייתו והלכו לדרכם מבלי לחזור להירודוס.
 

lion 7

New member
מספר תולדות בני ערב ע``פ

שלושת הערבים הנוצרים הדוקטור פיליף חתי ,ואדדארד גרגי וגבריאל גבור על אזכור הערבים בתנ``ך ובב``ח שהמלות (קדם או בני קדם בתורה העברית בראשית כ``ט :1 ישעיהו י``א :14 וספר שופטים ו:32 יחזקאל כ``ה:4 ואיוב א:3 , והמלה אלמשרק שבערבית ובני אלמשרק בתרגום הערבי שמקביל לה ש.ר.ק או מזרח או משרקיון ז``א מזרחיים בשפת אלדאד ז``א הערבית הם רמז לאדמה הנמצאת מזרח לא``י ואל הבדואים במיוחד , אפשר לומר ארצות ערב וערבים במיוחד , היום אם שומעים בדואי אומר שהוא פונה מזרחה (משאריק) הבנת שהוא קבוע במדבר לא משנה הכיוון שלו .. המשך
 

lion 7

New member
המשך..

ואיוב שספרו נחשב ממיטבי היצירות נקרא (גדול בני המזרח =בערבית אעזם אבנא אלמשרק גמיעאן) איוב א:3 , ובני המזרח לא עלה עליהם בחוכמה מלבד שלמה (מלכים א, ד`:30) , ואולי אלמגוס=בני המרח שבאו מהמזרח אל ירושלים על ידי הכוכב היו בדואים מהצפון ולא כהני דת זרדשת מפרס. אם אפשר להבחין שהמבטא (ערב) בתרבות העבריים אחרי השבי אל בבל מרמזת לעם הנבטים (אלאנבאט )ספר מכביים השני 5:8 וגם ספר מכביים הראשון 5 :39 . אע``פ שהנבטים נזכרו במכביים הראשון (9 :35) , ומדינת הנבטים בזמן פאולוס השליח משתרעת עד דמשק צפונה. ומי מאשש זאת (המשך
 

lion 7

New member
המשך

ומי מאשש ומוכיח זאת כי השליט בדמשק תחת פיקוד ארטיס (הלא הוא אלחארית`) ניסה לשים את היד על פאולוס (קורונתים ה2 י``א:32) , וללא ספק שארץ ערב שאליה פנה פאולוס (גלטים א:17) היא לא יותר משטח מדברי בארץ מדינת הנבטים , גם כן הערבים במעשי השליחים ב :11 היו לרוב נבטים .
 
ואוווווווווווווווווו

כמה ידע !!!! לך תיהיה בלשן ולא איזה פועל בניין. גם תרוויח יותר וגם תוכל לדעת יותר. ואם אתה הולך להיות בלשן אז אל תשכח אותי .........
 
למעלה