Free Smile
New member
קטע שקראתי לאחרונה (שוב)
"באתי למסקנה שעל בתי-הספר, יהיה שמם אשר יהיה: אוקולטיים, אזוטריים או של יוגיים, להתקיים במישור הארצי הרגיל ככל בית-ספר אחר: בית ספר לציור, בית ספר לריקוד, בית ספר לרפואה. ידעתי כי המחשבה על בתי ספר ב'מישור אחר' אינה אלא סימן לחולשה, לחלומות שהינם תחליף לחיפוש ממשי. ואז הבנתי שחלומות אלה הם אחד המכשולים העיקריים בדרכנו האפשרית אל המופלא." נכתב בספר 'חיפוש אחר המופלא' של אוספנסקי, תלמידו של גורדייף. למען האירוניה אציין כי הוא יצא לדרך בעולם המזרח וקיווה למצוא בית ספר ואז הגיע לאותה מסקנה. לבסוף למד אצל גורדייף שגם כן סייר בעולם העתיק כדי לאסוף משם את הידע. אלא שדברים וזמנים משתנים. ופנטזיה של יציאה מהמציאות בה חיים כדי לפגוש במשהו אחר, יכולה להרגיש ענין מוכר מאד, אלא שיותר מבין היום למה הוא התכוון כשאמר שזה מכשול עיקרי, להפסיד את מה שכן מוצע כשנפגשים בו.
"באתי למסקנה שעל בתי-הספר, יהיה שמם אשר יהיה: אוקולטיים, אזוטריים או של יוגיים, להתקיים במישור הארצי הרגיל ככל בית-ספר אחר: בית ספר לציור, בית ספר לריקוד, בית ספר לרפואה. ידעתי כי המחשבה על בתי ספר ב'מישור אחר' אינה אלא סימן לחולשה, לחלומות שהינם תחליף לחיפוש ממשי. ואז הבנתי שחלומות אלה הם אחד המכשולים העיקריים בדרכנו האפשרית אל המופלא." נכתב בספר 'חיפוש אחר המופלא' של אוספנסקי, תלמידו של גורדייף. למען האירוניה אציין כי הוא יצא לדרך בעולם המזרח וקיווה למצוא בית ספר ואז הגיע לאותה מסקנה. לבסוף למד אצל גורדייף שגם כן סייר בעולם העתיק כדי לאסוף משם את הידע. אלא שדברים וזמנים משתנים. ופנטזיה של יציאה מהמציאות בה חיים כדי לפגוש במשהו אחר, יכולה להרגיש ענין מוכר מאד, אלא שיותר מבין היום למה הוא התכוון כשאמר שזה מכשול עיקרי, להפסיד את מה שכן מוצע כשנפגשים בו.