קטע 18 חוצה ישראל..

  • פותח הנושא zvir1
  • פורסם בתאריך

zvir1

New member
קטע 18 חוצה ישראל..

נחתמו ההסכמים להקמת קטע 18 בכביש חוצה ישראל בין המדינה לחב' דרך ארץ נחתמו ההסכמים להקמת קטע 18 בכביש חוצה ישראל בין המדינה לחב' דרך ארץ קטע הכביש החדש יקום כהמשך לכביש 6 צפונה ממחלף עירון ועד מחלף עין תות באזור אליקים. עלות הקמתו כ- 200 מליון דולר. היום, יום שלישי, 6/2/07 נחתמו במשרדי הרשות הממונה, חברת כביש חוצה ישראל בתל אביב, ההסכמים בין מדינת ישראל לחברת דרך ארץ להקמת והפעלת קטע 18 – המשכו הצפוני של כביש 6. בטקס חגיגי במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, נחתמו היום (6/2/07) מסמכי עסקת קטע 18 בין חברת דרך ארץ למדינה. עוד נכחו בטקס, עמי לנדאו, סגן בכיר לחשב הכללי, מנכ"ל חב' כביש חוצה ישראל מר יהודה כהן, יו"ר דרך ארץ מר אורי שני, מנכ"ל דרך ארץ מר אהוד סביון, מנהל המטה העיסקי בבנק הפועלים מר צחי כהן ועורכי הדין והיועצים שליוו את העיסקה . החתימה על ההסכמים אינה מהווה את הסגירה הפיננסית האמורה להסתיים תוך 14 יום. בדברי ברכתו ציין החשב הכללי, ד"ר זליכה, כי כביש חוצה ישראל היה הראשון שיצא לדרך בשיתוף הפעולה בתחום התשתיות, בין המגזר הציבורי לפרטי ובהצלחה. מנכ"ל חב' כביש חוצה ישראל, מר יהודה כהן אמר כי החברה עוסקת כיום בכ-260 ק"מ כביש מצומת כברי בצפון עד צומת הנגב בדרום. "הסיכון העיקרי למימושו של ההסכם שנחתם היום הוא בעיית הקברים בתוואי המעכבת את העבודות מזה כשנתיים"-הוסיף מר כהן. יחד עם זאת מתגבש הסכם לפיו בימים הקרובים תחל חברת דרך ארץ בביצוע עבודות מקדימות באותם חלקים שאינם קשורים לבעיית הקברים. יו"ר חברת דרך ארץ ומנכ"ל שיכון ובינוי מר אורי שני ציין לטובה את שיתוף הפעולה והאמון שנוצרו בין הזכיין לרשות הממונה ולמדינה. "ללא שיתוף פעולה ואמון אלו, לא יכול היה הפרויקט להצליח" – אמר. קטע 18 ישתרע ממחלף עירון ועד מחלף עין תות באזור אליקים, לאורכם של 17 ק"מ. קטע הכביש החדש ישתלב עם תוואי כביש 6 הקיים ויפעל גם הוא במתכונת של כביש אגרה. פתיחתו לתנועה תביא עתידה תשפר את הנגישות לאזור צפון הארץ וממנו. חלק מעבודות התשתית בתוואי הכביש כבר בוצעו על ידי חב' כביש חוצה ישראל. עלות האגרה לקטע זה, שיעמוד בפני עצמו, כ- 4 ₪ (במחירי היום) הקמתו והפעלתו של קטע 18 על ידי חברת דרך ארץ תעשה במסגרת הרחבת חוזה הזכיון הקיים עבור הקטע המרכזי של כביש 6 (ממחלף שורק בדרום עד עירון בצפון) הקמת הפרוייקט תעשה באמצעות חברות הבת הקבלניות של בעלי המניות בדרך ארץ – דניה סיבוס (אפריקה ישראל) וסולל בונה (שיכון ובינוי). הפעלתו תעשה באמצעות חברת ההפעלה של דרך ארץ. גיוס המימון בוצע בניהולו של בנק הפועלים יחד עם 30 מוסדות פיננסים מישראל שהביעו את אמונם בחוזקו ואיתנותו של הפרוייקט. הקטע החדש יהיה דו נתיבי לכל כיוון. ישולבו בו 14 גשרים, שתי מנהרות, שני מחלפים ושני שערי אגרה. הכביש יתחבר אל שני כבישי רוחב - כביש 65 וכביש 70. עלות הפרוייקט הינה כ- 200 מליון דולר. תכנון קטע הכביש החדש נותן דגש מיוחד לנושאי איכות ושימור הסביבה, לאור המבנה הטופוגרפי הייחודי של אזור תוואי הכביש. הפיתוח הסביבתי והשמירה על אוצרות הטבע שימשו קו מנחה בתכננו והקמתו של כביש 6 ומזוהים מאוד עם הכביש כיום.
 

אלון ל

New member
בשעה טובה.

אגב אני מקווה שלאחר שיגמרו את ה 20 קטעים הראשונים, יחלו בסלילת נתיב נסיעה שלישי לכל כיוון. אם משלמים אגרה אז לפחות שיסעו מהר (ותהיה סיבה טובה להגדיל את המהירות המותרת לפחות ל 130 קמ"ש).
 

אלון ל

New member
אגב שמעתי,

שקטע 19 צפוי להיפתח בעוד חצי שנה (מישהו יודע בדיוק באיזה חודש?), ושקע 20 קצת יותר מאוחר.
 

yairp4

Active member
קטע 19

לפי מה ששמעתי אמור להיפתח באוקטובר. קטע 20 כנראה בינואר או פברואר.
 

amit1270

New member
אין צורך בנתיב שלישי

לאורך רוב הכביש. נתיב כזה דרוש רק בכבישים עם נפח תנועה גדול במיוחד (כמו כביש מס' 1). יתכן שיידרש נתיב שלישי בחלק מהקטע המרכזי, לא יותר.
 
למעלה