קטע 3, ארנדט על הקו, קטע 4 מה צפוי

gadis13

New member
קטע 3, ארנדט על הקו, קטע 4 מה צפוי

שוב ג'יאנט שימאנו (נצחונה ה-23 העונה, עם תשעה רוכבים שונים), הפעם עם ניקיאס ארנדט, הבלגי (22), שמנצח על הקו, מקדים את כריס בוקמן בן ארצו (27, לוטו בליסול), ויאנס ואן רנסברוק, הדרום אפריקאי (25), שהחל את היום כרוכב המיועד של הג'יאנט למאוץ הסופי, מוגן בשלב זה אף על ידי ארנדט, אך לאחר תאונה שעבר בחלק הראשון של המרוץ, מאפשרת הקבוצה לשניהם חופש פעולה בסיום: “After the crashed, we didn't know if he'd be up for the sprint so we decided to rush to the line with two sprinters,”.
קודם היה חם, מאוד, ואף אחד לא היה מוכן לעשות יותר ממינימום הכרחי, כזה שיאפשר למרוץ להימשך עם כמה שיותר מתחרים וכמה שפחות נפגעים/פורשים (התוצאות, כמו בכול ארוחה מקולקלת, מורגשות לעיתים רק בהמשך). הדבוקה, בראשות סקאיי, עם עזרה של קבוצות המאיצים בשלבים המאוחרים, לא אפשרה מרווחים – גם לא במספר הבורחים ואף לא בזמן הנצבר על ידם – וכך, בזמן (23 קמ' מהקו), נתפסה קבוצת הבריחה היומית של השלושה (Blel Kadri (Ag2r-La Mondiale), Natnael Berhane (Europcar) and Cesare Benedetti (NetApp-Endura), שיצאה לדרכה מיד עם היציאה מ- Ambert, אך לא הורשתה לצבור יותר מארבע דקות יתרון, נאבקת כנגד רוח פנים וחום גבוה שגרם למהירות הממוצעת של הקטע להיות נמוכה. הדבוקה, מצידה, מילאה את חלקה ולא לחצה, ובמאוץ אל הקו שאופיין יותר מכול בחוסר שליטה בנעשה של מובילי המאיצים ניצח על הקו ארנדט.
בהרכב העשירייה הראשונה של הקט
 
נפלאת ממני בינתם של מתכנני המרוצים

ידוע לכולם שהמרוץ הזה הוא מרוץ הכנה לטור. בשביל מה להעביר את כל הדבוקה הגדולה הזו בתוך קוף של מחט של הרחובות הצרים והמעוקלים של העיר ב-2 הק"מ האחרונים של המרוץ במהירות מטורפת ולהסתכן בנפילות ופציעות. אם הקטע הזה מסומן כקטע של "מאיצים" אז תנו למאיצים להתבטא ותנו להם לפחות 500 מטר בסיום שיהיו רחבים וישרים.
 
אודי - "מרוץ הכנה" זו הגדרה מאוד לא מדויקת

נכון שכמה רוכבים (באמת בודדים בתוך הדבוקה) מצהירים כי הדופינה היא תחרות הכנה שלהם לטור, אל תאמין להם רק כי אמרו.

הדופינה ליברה הוא מרוץ בעל דירוג WT1s המעניק הרבה נקודות וכסף רב בצידן.
מרוץ מהסוג הזה יכול לסדר לקבוצה מקום בדרג הפרו בשנה הבאה, יכול לסדר לרוכבים חוזים נאים ויש לא מעט רוכבים שהדופינה יעניק להם תהילה הזרה לנו בלבנטה ופשוט בגלל שאין לנו את הבסיס התרבותי להפנמה של כזו.

באותה מידה אפשר להגיד כי בטור שחל שוויץ, אי שפ לפני שנים, המארגנים הפגינו חוסר אחריות כי היה קר, גשם וגרשוני חלה בגלל זה.
אילולא חלה גרשוני הוא היה מקבל זימון להיות בהרכב הקבוצה שלו בטור דה פראנס ולנו היה את התואר "מדינה שהביאה רוכב לטור" למרות שהמדינה עשתה עבור זה פחות ממה שאני שלא הכרתי אז את גרשוני עשיתי למענו.

מרוץ הכנה זה אולי (דגש על האולי) עבור קונטאדור, פרום, כמה מהמושכים שלהם כמבחן, אבל עבור רבים הדופינה הוא מרוץ של ממש בו רוצים לנצח, להשיג ניקוד, להביא כסף לקופת הקבוצה ועוד.

בשנה בה אני נולדתי ניצח בדופינה רוכב ספרדי בשם ולנטין אוריאונה, הוא הקדים רוכבים כרימונד פולידור ופרדריקו בהמונטס שסיימו באותה השנה במקומות 2-3 בטור דה פראנס.
אני לא מכיר את אותו אוריאונה וסתם זכור לי שמו כי נולדתי באותה השנה, אבל אני משוכנע כי הניצחון בדופינה ליברה היה מספיק גדול עבורו ועבור הספרדים כדי שלא יכנו אותו כ"ניצחון במרוץ הכנה"
 
יורי טרופימוב למשל לא חושב שזה מרוץ הכנה


 
תודה יבע

בטור דה סוויס כשסיימתי 17 בקטע הקשה הראשון, כל מיני כתבים דיברו איתי, אז גם בישראל שמו לב והתקשרו, אז השאלות היו: אתה בטיול בשוויץ? ושאלות מוזרות אחרות. ביננו חשבו שאני פסיכי.
סיימתי בשוייץ "רק" 60, משם נסעתי לטור דה לימוזין, שם הייתי לבד בבריחה של 190 ק"מ עם רוכב שבספרינט לא היה שום סיכוי נגדי. הוא הפסיק למשוך 50 ק"מ לסיום ותפסו אותי בק"מ האחרון. רכבו גם פיניון, למונד, קלי וכל הקרם דלה קרם. משם הזמינו אותי לרכוב בפאריס טור אבל בכלל לא זינקתי.
הייתי פשוט מחוסל נפשית. כנראה הבדידות, לפעמים כשאתה בשיא אתה חושב שאתה בתחתית ואין טעם יותר.
 
"אתה בטיול בשוויץ?" נהדר, מזכיר לי...

במשך שנים כשהעלו אותי לשידור ברדיו, טלביזיה ושאר ירקות, בנושא הטור דה פראנס השאלה הראשונה הייתה:
"את מי זה בכלל מעניין? על שלל צורות.
אחרי השנה השנייה (בטור דה פראנס של 1998) כבר ביקשתי מראש שלא יפתחו בשאלה הזו.

פעם העלו אותי לשידור (לא משנה באיזו תחנת רדיו) כשהייתי חצי שעה מהבית ואחרי טיפוס לגלבוע והייתי קצת עצבני.
שאלו אותי משהו בקשר לסימום ולאנס ארמסטרונג (לפני 12 שנים זה היה, כשארמסטרונג היה בשיאו).
השאלה הראשונה (של איש תקשורת מאוד מוכר אז ועוד יותר היום) הייתה:
"למה מוצאים כל כך הרבה סמים באופניים?"
עניתי לו: "כי שם מחפשים"
והוא לא וויתר: "בכל זאת, רוכבי אופניים הם הספורטאים הכי מסוממים בעולם"
השבתי לו: "על בתי מלון של רוכבי אופניים מבצעת כל משטרה שמפקדה רוצה ציון לשבח וקידום פשיטה. מעולם לא שמעתי שמשטרת צרפת ביצעה פשיטה על בית מלון בו שהתה קבוצת ריאל מדריד, או מילאן"
אחרי עוד כמה מילים נפרדנו, רק לאחר שהתעקשתי כי בכל ספורט ימצאו שימוש בחומרים אסורים ורק אם יחליט מישהו שזה משתלם לו כלכלית וזה היה טרם פרשת פואנטוס.

אני חייב לציין כי בתחנה הזו ובתוכנית הזו הייתי אורח קבוע משנת 1996 ועד לאותו ראיון, אחריו לא העלו אותי שוב לשידור בתוכנית הזו.
 
סופרים רק את הכוכבים, כל היתר הם תפאורה

אם כריס פרום או קונטדור היו נופלים ושוברים את עצם הבריח אז מי שהיה אוכל אותה זה לא רק הרוכב והקבוצה שלו, אלא גם ASO שהוא המארגן גם של הטור וגם של הדופינה. כנ"ל לגבי רוכבים צרפתים מוערכים כמו ארנו דמאר, שאולי לקהל הרחב הוא לא חשוב במיוחד, אבל אני בטוח שגם לאוהדים הצרפתים וגם למארגנים הוא חשוב מאוד. בדיוק בגלל שהמרוץ הזה חשוב והניצחון והמיקום חשובים בו - אז הקבוצות והרוכבים נלחמים ולוקחים סיכונים. אז נכון, לא הייתה אף נפילה בסיום וכולם מרוצים, אבל לדעתי, סיום כזה, בעיתוי כזה, הוא מיותר לגמרי.
 
אבל בלי המסביב קונטאדור ופ0רום הם בערך כלום

אתה לגמרי צודק אודי, אם אחד מהכוכבים לא יגיע לטור (בגלל כל סיבה ולא רק אלו שמנית) זה לא יהיה נחמד לכולם (אולי חוץ ממתחרים שלו, גם לגבי זה אני לא בטוח).
אבל בגלל שהמרוצים האלו הם אגרסיביים ומתנהלים בלי חשבון להכנה של הכוכבים לטור הם הכנה כה טובה.

זה הסיכון המקצועי, בגלל זה הזכרתי את גרשוני ושמחתי שהוא הרחיב.

הבסיס של הענף אלו המרוצים הקטנים והגדולים והטור דה פראנס הוא רק (רק גדול אבל בכל זאת רק) הדובדבן שהיה הרבה פחות טעים בלי הקצפת והעוגה שמתחתיו.
אתה לא חושב?
 

YotamKa

New member
למה דובדבן וקצפת? זה יש גם במחנה יהודה.

גרשוני השתמש בביטוי הולם יותר בתגובתו בשרשור הנוכחי: קרם דה-לה קרם.
 

gadis13

New member
לאקיפ מדווח שסרג'יו הנאהו עבר את

המבחנים הפנימיים של סקאיי וצפוי לחזור בטור השוויצרי, אולי כרוכב המוגן של סקאיי למירוץ.
לפרום בהחלט חסרים מגינים.
 

gadis13

New member
58 קמ בתוך הקטע, 13 בורחים עם 3.55 ביד

נראה שסקאיי שיחררה בינתיים מגבלות, אך המגבלות ידועות והן מיקומו של מקסים בואה שרוכב בקבוצת הבריחה ומרוחק 2.43 בדירוג הכללי.
Maxime Bouet (Ag2r-La Mondiale), Jan Bakelants (Omega Pharma-QuickStep), Andriy Grivko (Astana), Imanol Erviti (Movistar), Romain Sicard (Europcar), Pim Lightart (Lotto Belisol), Gustav Larsson (IAM Cycling), Damiano Caruso (Cannondale), Bob Jungels (Trek Factory Racing), Peter Velits (BMC), Yuriy Trofimov (Katusha), Lars-Petter Nordhaug (Belkin) and Christian Meier (Orica-GreenEdge)
 
למעלה