קידום חנות באינטרנט
שמוליק שלום.
קידום אתרים באינטרנט ככלל ואתרי מסחר בפרט הינו עולם ומלואו ויש קורסים רבים והתמחויות כיצד ניתן לקדם אותם.
ניתן כעקרון לחלק את הקידום לשלושה חלקים עיקריים.
1 - מיתוגי ושיווק.
2 - שיתופי פעולה.
3 - קידום אורגני וממומן.
מיתוג ושיוק מתייחס לכלל התפיסה השיווקית של האתר, מרמת הנראות והלוגו ועד רמת המותג וכיצד האתר נתפס אצל הלקוחות הפוטנציאלים ( למה שייקנו דווקא אצלך ). בנוסף לכך בהיבט בניית תוכנית השיווק יש להגדיר מה רוצים לדחוף, את המוצרים/האתר/תחום פעילות וכדומה, בסופו של דבר צריכה להיות לך תוכנית שיווק עם הערכת תקציב מסודרת.
שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ועם גופים שונים ( גם ובעיקר בעולם האמיתי ) הינם כלי חזק לקידום האתר, חשוב לזכור כי בסופו של דבר הלקוחות הינם אנשים אמיתיים אשר חיים בעולם הפיזי ולא כל הזמן נמצאים מול מחשב.
קידום אורגני וממומן אלו שתי שיטות לקדם אתר ולייצר לו מודעות, הקידום הממומן מתיחס לרשת הפרסום של גוגל, על ידי רשת זו ניתן לפרסם מודעות טקסט או תמונה לאנשים אשר מחפשים מוצרים אשר אתה מציע בחנות האינטרנטית, לדוגמא אם אתה מוכר טאבלטים, אתה תהיה מעוניין שכאשר משהו מחפש את המילה "טאבלט" או IPAD תופיע פרסומת של האתר שלך. לרב משתמשים בשיטה של הקידום הממומן על מנת לייצר מודעות ראשונית עד אשר מצליחים לקדם בעזרת קידום אורגני את האתר.
הקידום האורגני מתייחס לכך שכאשר גולש מחפש מידע מסויים אשר קשור למוצרים אשר נמצאים בחנות שלך אתר החנות יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.
ברמת העיקרון לכל שיטה של קידום יש
נותני שרותים אשר מתמחים במתן שרות זה, אני מציעה לבחון את כל השיטות, עלות ותועלת של כל אחת, ולא להסתפק בשיטה אחת בלבד. בשיווק חשוב התמהיל של כל פעילויות השיווק יחד יותר מאשר השקעה והתמקדות בפעילות אחת בלבד.