קידום מכירות

intelected

New member
קידום מכירות

שלום רב לכל חברי הפורום הרבה זמן שאני צופה/קורא מהצד ונהנה מאד. לא מזמן עברתי מתחום השיווק לתחום הקד"מ: 1) מה התורה מאחורי קמפיין קד"מ מוצלח? אם יש דוגמאות אודה. 2)מה יגרום ללקוח לעזוב חברת קד"מ אחת ולעבור לשניה? 3)איך כדאי לנהל את שרשרת הפגישות , האם לדעתכם עדיף לבא עם קונספט עוד לפני ששמעתי מה רוצה/חושב הלקוח? או לחכות לסדר גודל תקציב ואז לבנות לו קונספט ? 4)חוץ מזה יש לי גישה חופשית למדיה סקטוריאלית איך הכי נכון לשווק אותה? אודה לתגובות
 

redyoyo

New member
תורת הקד"מ

אין באפשרותי להתחיל לכתוב על הקד"מ מכיוון שהיריעה קצרה צלהתחיל אך אשמח לתת לך כמה נק': 1)קידום המכירות פועל על ההתנהגות להבדיל מפרסום שפועל על המוח. הלקוח שומע על מכירה כדוגמא קנה מוצר קבל השני בחינם, או על כרטיס הגרלה ובעקבות כך הוא פועל. 2)היום רווחת הדיעה שקד"מ יצא קצת מכלל שליטה. יצרניות שהחלו להוציא כ-30% מהתקציב מוציאות היום קרוב ל-70% מהתקציב שחלק נכבד מהדבר ניתן לסוחרים, קימעונאים כל מיני הטבות. ולמעשה ניתן להגיד רווחיהם של להמרכולים תלוי בכספים אלו. בתקופות קד"מ אלו קונים הסוחרים יותר מכפי שהם מסוגלים למכור וגורמים בעצם לשינו חריף בתכניות הייצור של המפעלים. 3)וא עסקיננו בצרכן, נוצר עירעור בהעדפת הלקוח כלפי מותג מסוים ולפיכך לשוויו של המותג ומכאן ניתן להגיד של מבצע על מוצר הוא מעין תרמית שבמחיר המחירון. עובדה זו יכולה לגרום לציפייה למחירים נמוכים ואי העדפתו של מותג מסויים והכרה בעובדה שרוב המותגים דומים ולכן הצרכן יבדוק מה זול לו ויקנה את המוצר המקביל. -- בעקבות כך נוצר סחרור, כי אם לא יקדמו החברות את הכירות כמו המתחרים הם יאבדו נתח שוק. וכדוגמא ידועה ניתן לקחת את פרוקטר אנד גמבל- היא הקטינה את ההוצאות על קד"מ והציגה את תפיסת "מחירים נמוכים כל יום". לכן חשוב לזכור שקד"מ עלול לפגוע בשווי המותג וגם יכול לגרום לתנודות בייצור. אך חשוב להבין קד"מ יכול להיות כלי מועיל אם הוא נעשה נכון- אם המותג של חברה הוא מוביל אך המודעות נמוכה קד"מ כאן יביא בעצם להרחבת הלקוחות. אני יודע שלאו דווקא עניתי במדויק על מה שביקשת אבל זוהי גישתי כלפי קד"מ.
 
למעלה