קידום מקצוע הג"ג../images/Emo34.gif../images/Emo104.gif
שימו לב למכתב שהוצא למרכזי המקצוע ע"י מנכ" משה"ח. ירושלים, כ"ח אב תשס"ו 22/08/2006 מספר סימוכין: 14407126 לכבוד רכזי מקצוע גיאוגרפיה והמורים לגיאוגרפיה בבתי הספר העל יסודיים שלום רב, בקיץ זה מדינת ישראל נאלצה להתמודד פעם נוספת במערכה ביטחונית קשה. הורים , מורים ותלמידים נמצאו תחת איום מתמיד של מטחי טילים וקטיושות והעורף הפך לחזית. אזרחי הצפון הצטרפו לתושבי הישובים בעוטף עזה הסובלים תקופה ארוכה מטילי קאסם ומאיום על שיגרת חייהם. בתוך רצף האירועים הקשים, אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים תשס"ז שכולנו תקווה כי תהיה שנה של שקט ושלווה. אנו מצפים, כי למרות הכל, נוכל בכוחות משותפים לחזור לחיי השגרה, המשדרת ביטחון לילדינו ויש בה תקווה ומבט לעתיד טוב יותר. אני מודע לכך כי מקצוע הגיאוגרפיה הינו בעל ערך רב להבנת התהליכים המתרחשים תדיר סביבנו במרחבים הקרובים והרחוקים עד כי הפילוסוף המפורסם מישל פוקו הגדיר את המאה ה-21 כמאה הגיאוגרפית בניגוד למאה הקודמת שהדגישה את רעיון הזמן והקידמה. חינוך גיאוגרפי מפתח יחס ואחריות לסביבה, הכרה והערכה של תרבויות אחרות, אהבת מולדת ומורשתה. אני רואה חשיבות רבה בלימוד מקצוע הגיאוגרפיה ובעבודתכם המאומצת. איכותכם המקצועית והירתמותכם לפרוייקטים חשובים כמו: "חידון ארץ מולדת- גיאוגרפיה וסביבה בישראל" ו"פרוייקט החלוץ"- בחינת הבגרות המתוקשבת – מקדמות את המקצוע ומצעידות אותו אל המאה ה-21. השתתפותכם הערה בהשתלמויות מורים מתוקשבות וסינכרוניות, ושילוב הוראה מתוקשבת וסינכרונית בכיתות משנות את דרכי ההוראה והחשיבה. על כל אלה תבואו על הברכה. תכניות הלימודים בגיאוגרפיה מהוות בסיס למימוש הפוטנציאל הגלום במקצוע ללימוד בסביבה עתירת טכנולוגיה. התהליכים המהירים המתרחשים בארץ ובעולם, מחייבים התעדכנות רציפה בזמן אמת. הוראת הגיאוגרפיה, בשילוב האמצעים הטכנולוגיים, מאפשרת למידה עדכנית, רלבנטית ואקטואלית. אני רואה בכם, המורים לגיאוגרפיה, מובילים תהליך חדשני שיתרחב בעתיד לכלל מערכת החינוך. גיאוגרפיה הוא אחד המקצועות הבסיסיים במערכת החינוך בשל היותו: • תשתית בסיסית לתחומי ידע מרכזיים ואקטואליים החשובים להשכלתו של התלמיד (ידע הארץ, העולם והסביבה). • בעל חשיבות גדולה לחינוכו הערכי של התלמיד בתחומי אהבת הארץ, החינוך היהודי והאזרחי, טיפוח מעורבות ותרומה לסביבה ולקהילה. • תורם לפיתוח מיומנויות יסוד באוריינות על כל סוגיה: קריאת טקסטים מורכבים המשולבים במפות, תמונות, תרשימים ועוד, וכן פיתוח מיומנויות שימוש במחשב ובאינטרנט. • מעניק ידע בסיסי בתחומים הנכללים במבחנים הבינלאומיים (PISA,TIMS ) אני סבור כי הנושאים הכלולים בתכניות הלימודים בגיאוגרפיה הינם נושאי חובה שכל אזרח במאה ה-21 צריך להכירם ולהבין את משמעויותיהם. ביוזמת שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, אנו שוקדים על דרכים לקידום הוראת המקצוע. אני תקווה כי נצליח, בשיתוף אתכם, לחזק את הוראת המקצוע בבתי הספר ולהפוך אותו למשמעותי לתלמידי ישראל. אני מאחל לכם הצלחה בעבודתכם ומאחל לכולנו שנת לימודים פורייה, יצירתית ושקטה. בכבוד רב, שמואל אבואב המנהל הכללי העתק: פרופ' יולי תמיר, שרת החינוך גב' דליה פניג, מפמ"ר לגיאוגרפיה
שימו לב למכתב שהוצא למרכזי המקצוע ע"י מנכ" משה"ח. ירושלים, כ"ח אב תשס"ו 22/08/2006 מספר סימוכין: 14407126 לכבוד רכזי מקצוע גיאוגרפיה והמורים לגיאוגרפיה בבתי הספר העל יסודיים שלום רב, בקיץ זה מדינת ישראל נאלצה להתמודד פעם נוספת במערכה ביטחונית קשה. הורים , מורים ותלמידים נמצאו תחת איום מתמיד של מטחי טילים וקטיושות והעורף הפך לחזית. אזרחי הצפון הצטרפו לתושבי הישובים בעוטף עזה הסובלים תקופה ארוכה מטילי קאסם ומאיום על שיגרת חייהם. בתוך רצף האירועים הקשים, אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים תשס"ז שכולנו תקווה כי תהיה שנה של שקט ושלווה. אנו מצפים, כי למרות הכל, נוכל בכוחות משותפים לחזור לחיי השגרה, המשדרת ביטחון לילדינו ויש בה תקווה ומבט לעתיד טוב יותר. אני מודע לכך כי מקצוע הגיאוגרפיה הינו בעל ערך רב להבנת התהליכים המתרחשים תדיר סביבנו במרחבים הקרובים והרחוקים עד כי הפילוסוף המפורסם מישל פוקו הגדיר את המאה ה-21 כמאה הגיאוגרפית בניגוד למאה הקודמת שהדגישה את רעיון הזמן והקידמה. חינוך גיאוגרפי מפתח יחס ואחריות לסביבה, הכרה והערכה של תרבויות אחרות, אהבת מולדת ומורשתה. אני רואה חשיבות רבה בלימוד מקצוע הגיאוגרפיה ובעבודתכם המאומצת. איכותכם המקצועית והירתמותכם לפרוייקטים חשובים כמו: "חידון ארץ מולדת- גיאוגרפיה וסביבה בישראל" ו"פרוייקט החלוץ"- בחינת הבגרות המתוקשבת – מקדמות את המקצוע ומצעידות אותו אל המאה ה-21. השתתפותכם הערה בהשתלמויות מורים מתוקשבות וסינכרוניות, ושילוב הוראה מתוקשבת וסינכרונית בכיתות משנות את דרכי ההוראה והחשיבה. על כל אלה תבואו על הברכה. תכניות הלימודים בגיאוגרפיה מהוות בסיס למימוש הפוטנציאל הגלום במקצוע ללימוד בסביבה עתירת טכנולוגיה. התהליכים המהירים המתרחשים בארץ ובעולם, מחייבים התעדכנות רציפה בזמן אמת. הוראת הגיאוגרפיה, בשילוב האמצעים הטכנולוגיים, מאפשרת למידה עדכנית, רלבנטית ואקטואלית. אני רואה בכם, המורים לגיאוגרפיה, מובילים תהליך חדשני שיתרחב בעתיד לכלל מערכת החינוך. גיאוגרפיה הוא אחד המקצועות הבסיסיים במערכת החינוך בשל היותו: • תשתית בסיסית לתחומי ידע מרכזיים ואקטואליים החשובים להשכלתו של התלמיד (ידע הארץ, העולם והסביבה). • בעל חשיבות גדולה לחינוכו הערכי של התלמיד בתחומי אהבת הארץ, החינוך היהודי והאזרחי, טיפוח מעורבות ותרומה לסביבה ולקהילה. • תורם לפיתוח מיומנויות יסוד באוריינות על כל סוגיה: קריאת טקסטים מורכבים המשולבים במפות, תמונות, תרשימים ועוד, וכן פיתוח מיומנויות שימוש במחשב ובאינטרנט. • מעניק ידע בסיסי בתחומים הנכללים במבחנים הבינלאומיים (PISA,TIMS ) אני סבור כי הנושאים הכלולים בתכניות הלימודים בגיאוגרפיה הינם נושאי חובה שכל אזרח במאה ה-21 צריך להכירם ולהבין את משמעויותיהם. ביוזמת שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, אנו שוקדים על דרכים לקידום הוראת המקצוע. אני תקווה כי נצליח, בשיתוף אתכם, לחזק את הוראת המקצוע בבתי הספר ולהפוך אותו למשמעותי לתלמידי ישראל. אני מאחל לכם הצלחה בעבודתכם ומאחל לכולנו שנת לימודים פורייה, יצירתית ושקטה. בכבוד רב, שמואל אבואב המנהל הכללי העתק: פרופ' יולי תמיר, שרת החינוך גב' דליה פניג, מפמ"ר לגיאוגרפיה