קיטור ליטרלי על עניין טקסטואלי...

קיטור ליטרלי על עניין טקסטואלי...

הגיעה העונה לסגור את סוגיית ה טקסט בוקים לסמסטרי האביב/קיץ אצלנו.
שוב אני מוצא את עצמי נחרד מהמחירים של ספרי הלימוד ומחוזר ההתאמה שלהם למה שאני רוצה להעביר בקורס שלי מחד. אבל, נזכר במשובי הסטודנטים שציינו במפורש ש"זה נחמד שלא צריך לשלם על ספרים יקרים אבל בעצם טקסט בוק היה עוזר להם".
תחושתי הסובייקטיבית היא שהסטודנטים שלי כל כך רגילים לעבודה עם ספרי טקסט כאלו מקורסים אחרים שהם חושבים שהם יבואו לקורס שלי (שאפילו אין בו אפילו בחינה) ויקראו את הספר יומיים לפני סוף הקורס ויקבלו +a.
אפילו היו בעבר סטודנטים שהתלוננו למה בקורס אין בחינת סיום אלא עבודה? שמעתם פעם על דבר כזה?!
אז מה...?
 

shudaizi

New member
יש לך אופציה "לעצב" טקסטבוק?

אצלנו יש course kits - אוספים של מאמרים וכד' שהמרצה מארגן, ואז החנות ספרים/ספרייה מטפלים בענייני זכויות היוצרים וההדפסה.
ככה יש לסטודנטים הכל במקום אחד, זה לא נורא יקר (כי ההדפסה נעשית בחנות הספרים) ואפשר להחליט בדיוק איזה חומרים נכנסים.
בעיני זה הרבה יותר טוב, הטקסטבוקס שראיתי בתחום שלי עדיין מספרים את הנרטיב ההיסטורי שכבר 20 שנה אף חוקר רציני לא מסכים איתו
 
עשיתי את זה עם רשימת קריאה

התוצאה הייתה שלא קראו כלום והעותקים נשארו על המדף בחנות הספרים של האוניב'.
 

Philip Jr

New member
אני חושב שבעתיד

כדאי להיכנס לעומקו של עניין, כשה - "עניין" הוא האמרה של הסטודנטים ש - "A textbook would help us".
&nbsp
זה לא אומר ש - textbook זו האפשרות היחידה שתעזור להם.. זה אומר שיש לספר מאפיינים מסוימים שהם מרגישים שתורמים ללמידה שלהם. את המאפיינים האלו אפשר לייצר גם באמצעות דרכים אחרות, אם מבינים מה הם.. למשל, נניח שאחד היתרונות של הספרים האלו זה שבסוף כל פרק יש סיכום של כל המושגים המרכזיים בתת-נושא מסוים והסבר קצר עליהם. ובכן, את זה אפשר להכין ולתת להם גם בלי שיקנו ספר..
&nbsp
כשסטודנטים התלוננו בפניי שיש עבודה ולא בחינה, זה לרוב היה בגלל התפיסה ש - multiple choice exam זה יותר קל ויותר זבנג וגמרנו מאשר לכתוב עבודה.
 

אור302

New member
זה משקף את הפרספקטיבה של המדעים.

יש ספר לימוד, יש בחינה בסוף הקורס, הספר כולל הכול לבחינה, סוף פסוק. לא צריך בכלל להגיע לשיעור. זה מאוד נוח. תחשוב מה קורה במדעי הרוח. אין ספר לימוד בכלל, יש אולי ספרי מקור שעוסקים בהם ויש כמה מאמרים אבל הרבה מאוד זה תוכן שהמרצה מעביר. לגבי עבודת סיום - אני חושב על מעבר מעבודה לבחינה מקיפה בת שלוש שעות, כך שהבחינה תאפשר גם חשיבה וסינתזה. הבעיה היא שאני עדיין מחפש איזו דרך לאפשר להם להיבחן על הלפטופים שלהם מבלי שיוכלו להתיק מהקבצים שלהם במחשב. עוד לא מצאתי.
 

idohatam

New member
מה לגבי כיתת מחשבים בקמפוס?

כך תוכל להגביל את התוכן שזמין להם.
 

אור302

New member
אני לא חושב שיש כיתה עם 25 מחשבים זמינים.

אני אשאל אבל פה הכיתות קטנות בדרך כלל. אולי אני יכול לפצל אותם ולהביא משגיח נוסף. גם היה צריך לנתק את האינטרנט. איזה בלגן. מה שאני צריך הוא אופציה שמונעת מוורד לקבל העתקה מקובץ אחר או לכל הפחות דרך לברר אם הייתה העתקה כזו בקובץ.
 

idohatam

New member
נראה לי שיש אופציית מאקרו לוורד תחת חלונות

שאמורה לחסום קופי פייסט או שניהם ביחד, נסה לבדוק עם אנשי הIT במחלקה שלך. אני חושב שנתקלתי באופציה הזו במסמך של גרנט שהיה מוגן כך, אני אנסה לחפש אותו.
 

idohatam

New member
אתה גם יכול לנסות להעלות שאלה בסטאק אוברפלאו, הם קצת

מחוספסים כמו בכל פורום אינטרנטי אבל בגדול מאוד עוזרים.
http://stackoverflow.com/
 

Philip Jr

New member
חברות כאלו:

http://learn.examsoft.com/
&nbsp
עשו הרבה כסף מלפתור את הבעיות והפערים שאתה מתאר. לדעתי המוצר הנ״ל פותר לך את הבעיה הזו, השאלה היא האם למוסד שלך יש גישה לזה.
&nbsp
לא חושב שיש פתרון פשוט ו - 100% אפקטיבי ומאובטח שמבוסס WORD.
 
אפשר שאלה?

מה הרעיון בלקנות את הטקסט בוקים? אני מבין שזאת תעשיה שמגלגלת הרבה כסף ובגלל זה האוניברסיטאות מעודדות את זה, אבל אף אחד מהסטודנטים לא חושב לשאול את הספר מהספריה/להוריד סריקה פירטית מהאינטרנט?
 

d a p h n a

New member
בדרך כלל יש עותק אחד בספרייה, ששמים אותו בשמורים

אפשר לקרוא אותו בספרייה אבל לא לקחת אותו הביתה, או אם אפשר לקחת אותו הביתה אז רק לזמן מוגבל.
כשהייתי בדוקטורט היינו מזמינים את הספרים מהשאלה בין ספרייתית, אבל זה הסתדר בכיתה של שישה דוקטורנטים, לא בשיעור גדול עם הרבה סטודנטים.
בארץ היינו מצלמים, לפעמים ספרים שלמים, אבל בארה"ב הרבה יותר קפדנים לגבי עניין זכויות יוצרים, ולכן לעיתים קרובות הצילום די יקר, ולפעמים גם יש ממש פיקוח על איזה אחוז מן הספר מצולם.
ולגבי סריקה פיראטית, מן הסתם יש מי שעושה בזה שימוש, אבל שוב, יש יותר הקפדה על ענייני הורדות לא חוקיות בקמפוסים אמריקאיים, מה גם שאם צריך להביא ספר פיזי לכיתה, זו בעיה.
 

Philip Jr

New member
זה לא כל כך מוזר אם חושבים על זה..

אין לספריות תקציב ובעיקר מקום פיזי להחזיק מספיק ספרים לכל הסטודנטים וכל הקורסים, במיוחד אם הסטודנטים צריכים להשתמש בספר כל שבוע למשך כל הקורס.
&nbsp
עם זאת, עם המעבר לעידן ה - ebooks יש יותר ויותר אפשרויות לשאול את הגרסאות האלקטרוניות של textbooks, לפחות אצלנו ב - UIUC, אבל לנו יש מערכת ספריות משובחת במיוחד.
&nbsp
עוד אפשרות בזכות אמזון ודומיה זה לשכור ספר רק למשך הקורס במחיר מוזל מאד, או לקנות ואז למכור בחזרה לאמזון, שזה גם מסתכם במחיר הוגן יחסית.
&nbsp
אני בטוח שיש גם כאלו שהולכים על סריקות פירטיות, אבל כפי שדפנה ציינה יש כל מיני סיכונים וסכנות בזה, ולדעתי זה גם פחות נפוץ בתרבות המקומית.
 
לא יודע, זה פשוט נראה לי כמו shakedown כול העסק הזה.

איך אנשים במדינות שלא דורשים בהן לקנות טקסט בוק מסתדרים? באמת צריך את הספר הספציפי הזה בגרסה פיזית?
 

Philip Jr

New member
זה באמת קצת shakedown

אשתי ואני בהחלט חשים כך לגבי ספרים ותוכנות שהיא נדרשת לקנות עבור ה - MBA שלה, כי האוניברסיטה לא קונה רשיונות לשימוש הסטודנטים, ולא תמיד מחזיקה את הספרים הנדרשים בספרייה (בין אם זה בעותק פיזי או בעותק אלקטרוני).
&nbsp
אבל, כאמור יש פתרונות נוספים בימינו, השאלה בין ספרייתית הרבה יותר פשוטה, יש ללא מעט ספרים עותקים אלקטרוניים מורשים לשימוש הסטודנטים, ואפשר תמיד לשכור או לקנות ואז למכור ספרים כך שהעלות נמוכה הרבה יותר.
&nbsp
אגב, השאלה "האם באמת צריך את הספר" היא בפירוש השאלה הכי פופולרית בקרב סטודנטים שתוהים לגבי קורס מסוים..
 

idohatam

New member
לא יודע איך זה במדעי הרוח אבל להרבה ספרים מדעיים יש מהדורות

אלק', הספריה אצלנו קונה להם רשיון והם זמינים לסטודנטים דרך הפורטל של הספריה או אפילו לפעמים להורדה כPDF. כך שאני לגמרי מבין אותך לגבי קניה של ספרים. אישית לא קניתי טקסט בוק אף פעם (לא אומר שלא פתחתי), כנראה שאפשר להסתדר בלי לקנות.
 

GeJuFan

New member
אצלנו, את חלק מהספרים יש

בהעתקים פיזי, שכמו שדפנה אמרה, אפשר להשאיל ולהשתמש בספרייה, יש גם מהדורות ישנות של הספרים לעיתים להשאלה הביתה, ואפשר תמיד לבדוק אם לספרייה של אוניברסיטה אחרת יש את הספר להשאלה בין ספרייתית.
מעבר לזה יש לנו סורקים עכשיו בספרייה, ככה שת'כלס רוב הסטודנטים לוקחים ספרים סורקים את הפרק שהם צריכים לעותק דיגיטלי או סורקים ומדפיסים.
אהה ולשאלתך: לא, רוב הסטודנטים לא מודעים לכך שיש העתקים בספרייה של האוניברסיטה כי אף אחד לא דואג לעדכן אותם. מדי פעם יש פרופסור יחידני פה ושם שאכן מעדכן את הסטודנטים על כך, אבל אלו באמת few and far in between והם גם בד"כ הפרופסורים שדואגים בעצמם שיהיה בספרייה עותק של הספר/ים מהכיתה שהם מלמדים.
 
למעלה