קילוח אחרי ברית

BABYJEAN

New member
קילוח אחרי ברית

האם מותר לקלח תינוק באותו יום של הברית? איך להתנהג עם הפצע?
 
מקלחת לתינוק לאחר הברית ואיך להתנהג לאחר ברית המילה

שלום רב,
ככלל כל מוהל נותן הנחיות כיצד יש להתנהג עם התינוק לאחר הברית. לכל מוהל יש את ה"אני מאמין" שלו בדרכי הריפוי של הפצע. זכורני, כאשר למדתי את מלאכת ברית המילה, הלכתי לראות עשרות מוהלים מכל רחבי הארץ בפעולתם. היו כאלה שהסכימו שאתלווה אליהם ואסתכל על תנועות הידיים שלהם בכל הפעולות. היו מהם שהסכימו לקחת אותי איתם "להוריד תחבושת" מהבריתות של אתמול.. והיו שנתנו לי את הכבוד להוריד תחבושת כאשר הם לידי. היה אפילו מוהל אחד שלא היה בא להוריד תחבושת אלא היה מפקיד זאת בידי הסבתות שלפי השקפת עולמו הן "יודעות הכל".. איתו עשיתי דיל כי אהיה זה שמגיע למחרת להסיר את התחבושת. מדוע אני מעלה את הזכרונות הללו כאן ? משום שקיבלתי המון המון פרקטיקה כתוצאה מפעילות "עניפה" זו.
יש לדעת כי כאשר אנו מבצעים פעולה כירורגית של חיתוך רקמות, הדבר יוצר בצקת (נפיחות). כאשר שמים תחבושת יש לזה יתרון שהבצקת לא מתנפחת ומאידך יש בזה הרבה חסרונות כגון: הדבקות התחבושת לפצע, מניעת זרימת דם בפין, חשש לנמק, מניעת יכולת השתנה חופשית, זיהום, חום גבוה, דלקת, פריחה וכו'. גם למחרת כאשר באים להסיר את התחבושת הרי שהתינוק סובל מאי נעימות הנובעת מהמגע בפצע הפתוח, כאב, דימום וכו. לכן יש מוהלים בימינו שאינם חובשים את מקום המילה וזו השיטה המועדפת מבחינתי. ויש כאלה שחובשים בכל זאת. ברור שהטיפול יהיה שונה.
לכן, בעיקרון רצוי להאיר את עניין המקלחת ליום שלמחרת וביום הראשון רק לשים שמן על מקום המילה. לא צריך תרופות, משחות, סגולות, צמחים ושאר ירקות.. רק שמן בכמות של שתי כפות על מקום המילה וכנגדן אותה כמות על הטיטול במקום שממול האיבר. לאחר 24 שעות ניתן לקלח את הילד עם מים חמימים וסבון תינוקות כרגיל ובזהירות. יש לספוג בעדינות את המים באיזור המילה ולא "לנגב" כדי לא לגרום לדימום והפצע מחלים במהירות רבה. לכל שאלה נוספת אני לרשותך.
 
למעלה