קירוי/מינהור/שיקוע של כבישים ומסילות,איפה מתוכנן ואיפה כדאי.

nitro11

New member
קירוי/מינהור/שיקוע של כבישים ומסילות,איפה מתוכנן ואיפה כדאי.

בשנים האחרונות מתחזקת, בארץ ובעולם, ההבנה של הנזקים
שגורמות אוטוסטרדות ומסילות רכבת שעוברות בתוך העיר,
בעיקר ניתוק בין חלקי העיר וזיהום.
בארץ מתוכננים כמה פרוייקטים, המפורסמים ביותר הם קירוי איילון
ושיקוע+מינהור מסילות הרכבת בחיפה.
לדעתי יש עוד מקומות שניתן למנהר מסילות רכבת.
מסילת הרכבת בעכו ונהריה,
מסילת הרכבת בבאר שבע, מהכניסה לעיר ועד תחנת באר שבע צפון.
וכמובן המקום שלדעתי הוא הכי מתבקש, מינהור מסילות הרכבת בקריות.
את כל המנהרות אפשר לבנות בשיטת Cut&Cover, שיטה יחסית זולה.
מה דעתכם? האם יש עוד מקומות שניתן למנהר כבישים ומסילות?
עוד רעיון תיאורטי שרציתי לשאול, האם נראה לכם שהיה אפשר לבנות את
כביש עוקף קריות איפה שהמסילות רכבת,אני מתכוון, לבנות מנהרה שבקומה אחת
מסילות הרכבת ובקומה מעליה הכביש שהוא גם במנהרה כמובן.
ואם במנהרות עסקינן, היה פה דיון לפני זמן מה, על זה שאין שביל אופניים שמחבר את
הקריות לחיפה, וחשבתי על זה שאם יהיה שביל, הוא יעבור דרך אזורי תעשייה
ומעל ומתחת לאוטוסטרדות, והרוכבים יצטרכו לסבול את כל הרעש, הזיהום
ושאר הגועל שיש לאזור להציע.
אז איך פותרים את זה?
לא צריך לפתור פתרו אז זה בשבילנו, בלונדון שבה מתכננים להפוך
מנהרות רכבת תחתית שלא בשימוש לשבילי אופניים.
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3652559,00.html
אפשר לבנות מנהרה(מנהרונת) לאופניים והולכי רגל מהקריות ועד איפשהו בחיפה.
יתרונות: אין רעש, אויר נקי, קריר בקיץ וחמים בחורף וכו'
מימון,עלויות: אהההה
מה דעתכם?
 

ש מים

New member
אובמה, תקנה אותי!


 

ש מים

New member
ואם לא הבנת: רעיון מקסים. אפשרות מימוש: אפס...

עלויות קטסטרופליות.
נופל במבחן הכלכלה.
 
אפשרי כחלק מפיתוח תשתיות עתידי

אולי אם תהיה דרישה בעתיד למובל ביוב/חשמל/מים חדש בקריות, ניתן יהיה לשקול מובל תת-קרקעי המשלב מעבר כפי שהוצע כאן.
 

nitro11

New member
אני לא חושב שהעלויות הן קטסטרופליות

ניקח לדוגמה את המנהרה שנבנית, במסגרת מסילת העמק, בעפולה.
האורך שלה 900 מטר והמחיר 100 מיליון ש"ח.
בקריות זה אורך של 4.5 קילומטר בערך, אז המחיר יהיה בערך 500 מיליון,
צריך לזכור שמינהור המסילה יפתח אזורים לבנייה וזה יכול להתקזז מהעלות.
 

Rubim88

New member
2 דברים שלא התחשבת בהם

א.ה100 מיליון ש"ח האלה הם רק לשלד של מנהרה שנבנית בשטח חקלאי רחוק מהים, לא כולל מבנה עליון ומערכות, ושלא נדבר על עלויות תחזוקה שנתיות ותחנות רכבת.
ב.בשיטת Cut&Cover אתה צריך קודם לחפור - זה עובד כשלא קיים שום דבר, אבל איך בדיוק זה פרקטי באמצע הקריות עם מסילה פעילה?
&nbsp
בכלל לא ברור מה הטעם למנהר מסילה(ועוד פרברית) קיימת ומה בדיוק הנזקים שאתה טוען אליהם.
 

nitro11

New member
לא נראה לי בעיות גדולות מדי

נראה לי שיהיה אפשר להתגבר עליהן.
נכון שהאזור די צפוף אבל עדיין יש שם רצועה מספיק רחבה לחפור ולבנות מנהרה.
ולא נורא אם לא תהיה שם רכבת במשך הזמן שבונים.
בבאר שבע יהיה ניתן לבנות מסילות זמניות קרוב לאיפה שהמסילות הנוכחיות.
אני לא מבין מה זה משנה שזאת מסילה פרברית, הנקודה היא שזאת
רכבת כבדה, ניתן לחצות אותה רק במקומות מיועדים, ולכן היא חותכת את העיר.
 

Rubim88

New member
אתה מבין שנראה לי

זה לא דיון רציני? ולא נורא שלא תהיה רכבת במשך שנים..נו באמת.

זה מאוד משנה שזו מסילה פרברית, היום ההבדלים בין רכבת פרברית "כבדה" לרק"ל מאוד מטושטשים - באחוז מעלות מנהור בקטע אפשר לעשות מעברי הולכי רגל נוספים מתחת למסילה, ובפרומיל אפילו באותו מפלס - זה לא שונה מחציית כביש. בארץ ההתייחסות והדימוי של חלק מהציבור והמתכננים לרכבת "כבדה" יוצאים מפרופורציה מכל הבחינות - אני ממליץ לך לצפות בסרטון המצורף בFHD(במיוחד ~15 דקות ראשונות הרלוונטיות יותר לדיון)

 

nitro11

New member
מה אתה רוצה, שאני אעשה סקר קרקע.

זה פורום, כל אחד מביא את הידע שלו.
קודם כל בניית המנהרה לא תארך שנים אלא חודשים ואם לא תהיה רכבת
בקריות בתקופה הזאת זה באמת לא נורא, מי שינזקו מזה בצורה חזקה יותר
הן עכו ונהריה.
לא הבנתי מה הקשר בין הסרטון שהבאת לקריות, חלק גדול מהזמן הרכבת בסרטון עוברת
בשדות ובשאר הזמן בכפרים או פרבר של עיר.
 

אבישי ק

New member
לא צריך למנהר בקריות, הרכבת לא מפריעה

ולא קוטעת שום רצף עירוני
זו מסילה חשובה שמשמשת גם במצבי חירום וחשוב שתשאר פתוחה
אפשר להוסיף באמת עוד מעברים
 

Rubim88

New member
אני לא מצפה לסקר קרקע

אבל כן מצפה לדיון שמתבסס על משהו, לא על עלויות חלקיות של פרוייקט אחר לגמרי,הערכות זמן שלא קשורות למציאות וכו'. וכל זה בשביל מה? בשביל שום כלום. עדיין לא הסברת מה בדיוק הנזק שנגרם פה חוץ מענייני חצייה שפתירים בעלויות זעומות יחסית למנהור. אתה מוזמן גם להדגים ולהסביר את טענתך על התחזקות ה"הבנה" של ה"נזקים של מסילות רכבת בתוך העיר" בעולם.ׁ
אגב אם לא הבנת הסרטון מראה איך נראית רכבת כבדה מודרנית ובאיזו רמה היא יכולה להשתלב בתוך שטח עירוני(במקרה הספיציפי ערים וכפרים מסביב לפרנקפורט ובעיר פרנקפורט) - בניגוד לתפיסה בארץ.
 

nitro11

New member
אני אנסה להסביר

[URL]http://engineering.org.il/Uploads/Files/2540.pdf[/URL]
בקישור שהבאתי תראה בעמוד 22 כתבה על איך שבונים את המנהרה בעפולה.
מהיר יותר, זול יותר וקל להפעלה.
בוא נתאר שהיום לא הייתה מסילה בקריות אבל הרצועה הייתה קיימת, והיו רוצים לבנות שם מסילה,
איך נראה לך שהיו בונים אותה?
כמו היום או במנהרה.
המחיר הוא באמת בעייתי אבל יהיו שטחים שיתפנו ועליהם יהיה אפשר לבנות ולהחזיר חלק מההשקעה.
על המנהרה עצמה בטח אי אפשר יהיה לבנות אבל אם האזור שבו הייתה המסילה הופך לאזור פתוח
אפשר לפנות על שטחים פתוחים אחרים בעיר.
 

Rubim88

New member
אני לא צריך הסבר על איך מבצעים C&C

זה שזה זול יותר או מהיר יותר מכריית מנהרה בשיטות אחרות לא מצדיק שום פרוייקט, מדובר במיליארדי שקלים ושנים של עבודה בקטע כמו בקריות.
אם לא הייתה מסילה והייתה רצועה, עדיין היום בונים בפני השטח, בסה"כ מדובר במסילה פרברית ורכבת פרברית לא שונה מרק"ל. אם היו רוצים לבנות קרוב יותר לרכבת היו יכולים לבנות(כמו שניתן לראות בסרטון לדוגמא שהבאתי), בארץ פשוט יצאו מכל פרופורציה עם ההתייחסות לרכבת ה"כבדה".
 

אבישי ק

New member
קודם כל, הזיהום שיוצא מהאיילון יותר חמור מהזיהום של בתי זיקו

זיקוק
אני אוהב שתמיד מתלבשים על מפרץ חיפה עם 3 מפעלים כאילו זה המקום הכי מזוהם בארץ
אז"ש
אכן נשאר הרבה זיהום בקרקע ממפעל הצינורות שנסגר, הר הזבל לשעבר של חיפה, נשר שנסגר ועוד...
יש אזורים הקרובים יותר למרכז שפולטים זיהום גבוה יותר
אז תפסיקו להתפלצן
 

אבישי ק

New member
קודם כל העוקף נתן פתרון לאזורים פחות נגישים בקריות

אין צורך לשקע את הרכבת בקריות
למזלנו בקריות יש מעברים רבים מתחת ומעל למסילה בניגוד לחיפה
כך שאין ניתוק בין הצדדים
העוקף נועד לשפר את הנגישות לחיפה לישובים צפונית לקריות
מכיוון שהכביש נבנה כ30 שנה מאוחר מדי הוא משרת יותר את הקריות ופחות את הישובים הצפונים שעומדים בפקקים לפני העוקף.
ניתן לסלול מסלולים לאופניים לאורך כביש 4 (עכו חיפה)
ליד בתי זיקוק וחיפה כימיכלים יש טיפה ריח, אבל זה בערך 5 דקות רכיבה.
 
למעלה