קירוי/מינהור/שיקוע של כבישים ומסילות,איפה מתוכנן ואיפה כדאי.
בשנים האחרונות מתחזקת, בארץ ובעולם, ההבנה של הנזקים
שגורמות אוטוסטרדות ומסילות רכבת שעוברות בתוך העיר,
בעיקר ניתוק בין חלקי העיר וזיהום.
בארץ מתוכננים כמה פרוייקטים, המפורסמים ביותר הם קירוי איילון
ושיקוע+מינהור מסילות הרכבת בחיפה.
לדעתי יש עוד מקומות שניתן למנהר מסילות רכבת.
מסילת הרכבת בעכו ונהריה,
מסילת הרכבת בבאר שבע, מהכניסה לעיר ועד תחנת באר שבע צפון.
וכמובן המקום שלדעתי הוא הכי מתבקש, מינהור מסילות הרכבת בקריות.
את כל המנהרות אפשר לבנות בשיטת Cut&Cover, שיטה יחסית זולה.
מה דעתכם? האם יש עוד מקומות שניתן למנהר כבישים ומסילות?
עוד רעיון תיאורטי שרציתי לשאול, האם נראה לכם שהיה אפשר לבנות את
כביש עוקף קריות איפה שהמסילות רכבת,אני מתכוון, לבנות מנהרה שבקומה אחת
מסילות הרכבת ובקומה מעליה הכביש שהוא גם במנהרה כמובן.
ואם במנהרות עסקינן, היה פה דיון לפני זמן מה, על זה שאין שביל אופניים שמחבר את
הקריות לחיפה, וחשבתי על זה שאם יהיה שביל, הוא יעבור דרך אזורי תעשייה
ומעל ומתחת לאוטוסטרדות, והרוכבים יצטרכו לסבול את כל הרעש, הזיהום
ושאר הגועל שיש לאזור להציע.
אז איך פותרים את זה?
לא צריך לפתור פתרו אז זה בשבילנו, בלונדון שבה מתכננים להפוך
מנהרות רכבת תחתית שלא בשימוש לשבילי אופניים.
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3652559,00.html
אפשר לבנות מנהרה(מנהרונת) לאופניים והולכי רגל מהקריות ועד איפשהו בחיפה.
יתרונות: אין רעש, אויר נקי, קריר בקיץ וחמים בחורף וכו'
מימון,עלויות: אהההה
מה דעתכם?
בשנים האחרונות מתחזקת, בארץ ובעולם, ההבנה של הנזקים
שגורמות אוטוסטרדות ומסילות רכבת שעוברות בתוך העיר,
בעיקר ניתוק בין חלקי העיר וזיהום.
בארץ מתוכננים כמה פרוייקטים, המפורסמים ביותר הם קירוי איילון
ושיקוע+מינהור מסילות הרכבת בחיפה.
לדעתי יש עוד מקומות שניתן למנהר מסילות רכבת.
מסילת הרכבת בעכו ונהריה,
מסילת הרכבת בבאר שבע, מהכניסה לעיר ועד תחנת באר שבע צפון.
וכמובן המקום שלדעתי הוא הכי מתבקש, מינהור מסילות הרכבת בקריות.
את כל המנהרות אפשר לבנות בשיטת Cut&Cover, שיטה יחסית זולה.
מה דעתכם? האם יש עוד מקומות שניתן למנהר כבישים ומסילות?
עוד רעיון תיאורטי שרציתי לשאול, האם נראה לכם שהיה אפשר לבנות את
כביש עוקף קריות איפה שהמסילות רכבת,אני מתכוון, לבנות מנהרה שבקומה אחת
מסילות הרכבת ובקומה מעליה הכביש שהוא גם במנהרה כמובן.
ואם במנהרות עסקינן, היה פה דיון לפני זמן מה, על זה שאין שביל אופניים שמחבר את
הקריות לחיפה, וחשבתי על זה שאם יהיה שביל, הוא יעבור דרך אזורי תעשייה
ומעל ומתחת לאוטוסטרדות, והרוכבים יצטרכו לסבול את כל הרעש, הזיהום
ושאר הגועל שיש לאזור להציע.
אז איך פותרים את זה?
לא צריך לפתור פתרו אז זה בשבילנו, בלונדון שבה מתכננים להפוך
מנהרות רכבת תחתית שלא בשימוש לשבילי אופניים.
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3652559,00.html
אפשר לבנות מנהרה(מנהרונת) לאופניים והולכי רגל מהקריות ועד איפשהו בחיפה.
יתרונות: אין רעש, אויר נקי, קריר בקיץ וחמים בחורף וכו'
מימון,עלויות: אהההה
מה דעתכם?