קישור מדף מוצר באתר שלי, למוצר זהה אצל מתחרה

קישור מדף מוצר באתר שלי, למוצר זהה אצל מתחרה

במידה ובדף המוצר שבאתר שלי אני נותן קישור לאותו המוצר אצל מספר מתחרים מובילים. לצורך השוואת מחירים, כמובן.
אבל מדובר בקישור בלבד ולא מערכת שסורקת להם את האתר או לוקחת מהם נתונים.

האם הדבר מקובל/חוקי?
 
באופן כללי מותר לקשר לאתרים

אלה אם כן יש בתקנון שלהם איסור לקשר למוצר שפציפי אלה רק לאתר הכללי.
בYNET נדמה לי ראיתי את זה בתקנון פעם, אם לא שינו מאז.
אבל בכל מקרה בטח תרצה ליצור אם האתרים אליהם אתה מפנה קשר עסקי על מנת לקבל איזה רווח על הלקוחות שאתה מפנה.
ואם יהיה לך קשר כזה הרי שההסכמה לקשר היא גם הסכמה לקשר לעמוד של המוצר שבו יש חלק יחודי לך שדרכו הם מזכים אותך בתגמול.
 
הם מתחרים ישירים

המטרה שלי היא לתת לגולשים שלי אפשרות להציץ במחירים שלו אותו מוצר אצל המתחרים. קצת קשה לי להאמין שהם ירצו לתגמל אותי על זה
 
כעיקרון, מתן קישורים היא בסיס האינטרנט

והכלל הוא שמתן קישורים מותר, ואולם, צריך לבדוק אם האתר אליו אתה מקשר לא אסר פעולה זו בתקנון שלו וגם צריך לבדוק אם באופן מתן הקישור שלך אין משום הטעיה.
צריך לבדוק מה עוד אתה עושה לפני שאתה נותן את הקישור, אם למשל אינך מבצע באתר המתחרה פעולות אחרות שנאסרו בתקנון שלו (נניח סריקת מחירים או סריקת מידע באמצעת מנוע עכביש) פעולות כאלה עלולות להיחשב להשגת גבול. הדברים רחוקים מלהיות חד משמעיים וצריך ככל הנראה בדיקה פרטנית על ידי עו"ד שמתמחה בדיני אינטרנט. אולי תוכל להסביר לו מדוע אתה רוצה לתת את הקישורים האמורים ואז יהיה יותר קל להבין את מהות הפעילות שלך.
 
אני רוצה להדגיש את תחרותיות המחיר אצלי

בתחום העיסוק שלי יש כמה חנויות אונליין מאוד פופולאריות שנהוג לתפוס אותן כזולות.
בפועל, ברוב המוצרים, אני נותן מחיר הרבה יותר זול גם נטו (באיסוף עצמי) וגם ברוטו (כאשר מדובר במשלוחים).

עשיתי כמה צעדים בתחום קידום האתר ועכשיו יש לי תנועה לא רעה והייתי רוצה להדגיש את נושא המחיר בפני המבקרים המזדמנים שלי.
 
עכשיו ברור

כל עוד שהאתר המתחרה לא אוסר מתן קישורים לעמודי המוצרים שלו ובאתר שלך כתוב שזאת הפניה לאתר מתחרה, לא צריכה להתעורר בעיה משפטית. כמובן שאתה צריך לעקוב ולראות שהמתחרה לא מעדכן את התקנון ולא די לבדוק אותו בפעם אחת.
בכל מקרה, כשאתה בודק, רצוי שגם תשמור אצלך הוכחה, כלומר צילום מסך או משהו דומה, עם תאריך ושעה.
כמובן שהמתחרה יכול לעשות לך תרגילים ולהוריד מחירים, ואז אתה שולח את הלקוחות שלך לזרועותיו, אבל זה כבר לא עניין משפטי.
 
למעלה