TRAMS BEAT JAMS גם בשד' י-ם
1. בשעות שהרחוב פתוח לאוטובוסים בלבד, מה מצב הפקקים, הרעש והעשן ברחוב? 2. בשעות הנ"ל - שהן שעות העומס - מה עושה בעל רכב פרטי שצריך להגיע (נגיד) מבת-ים למרכז או מערב תל אביב? 3. רכבות קלות גם במפלס הרחוב הם סיפור הצלחה ברחבי העולם, גם במקומות לא פחות עמוסים ולא יותר רחבים משד' ירושלים ביפו, לדוגמה: הרחובות במרכז אמסטרדם, דרמשטדט, קרוידון שבדרום לונדון ועוד ועוד. אף אחד במקומות הללו לא מתלונן על קיפוח כביכול - להיפך, התושבים יכולים להשאיר את רכבם בבית ולהגיע למקום עיסוקם בעזרת שירות תחבורה נוח וידידותי ללא רעש וזיהום. 4. קיימות טכניקות שונות להבטחת זכות קדימה לרכבת הקלה, לרבות: שמורה נפרדת לאורד הדרך, אולי בשילוב עם נתיב לתחבורה ציבורית במשותף עם האוטובוסים; הפעלת רמזורים אוטומטית לטובת רכבת מתקרבת; או הפיכת קטעי דרך למדרחוב עם מסילה לרכבת הקלה. חברים אחרים בפורום יוכלו לספק נתונים והסברים טכניים נוספים - כדוגמת המאמר שחן הביא לפני זמן-מה. בשורה התחתונה - נוכל בהחלט ליישם לקחים שאחרים למדו בתחום זה.