קליפ בנושא ילדי מהגרי העבודה

motyka

New member
קליפ בנושא ילדי מהגרי העבודה

http://www.youtube.com/watch?v=qCiHKarFqRQ הבית שלי הבית שלך - למען 1,200 ילדי מהגרי עבודה מילים:יובל אלבשן / לחן: גיא מרוז / הפקה מוזיקלית: עברי לידר / בימוי והפקה: רוני ליבנה בסוף הכיכר, תחת שלט גדול / מתקבצים לאיטם ילדי האתמול / סיני קטן, וילדה תורכייה / ניגרי סָמוּק ומולדבית יפה / הם קצת משחקים, כמו ילדי השכונה / בגוּמִי, תוֹפֵסֶת, רוֹפֵא וְחוֹלָה / בלי כסף, בלי תואר, בלי כבוד, בלי הדר / נבוכים למראה, חרדים למחר / סיני קטן וילדה תורכייה / ניגרי סָמוּק ומולדבית יפה / לאט מצטרפת גם נֶפַּאלית רזה / שחולמת רק איך תשרת בצבא / ההורים לא דוברים את אותה השפה / אך כולם כואבים את אותה השפלה / הם היו זועקים, אם היה להם כוח / הם היו נמלטים, לו היה לאן לברוח / סיני קטן וילדה תורכייה / ניגרי סָמוּק ומולדבית יפה / ולאט מצטרפת גם נֶפַּאלית רזה / שחולמת רק איך תשרת בצבא / סיני קטן וילדה תורכייה / ניגרי סמוק ומולדבית יפה / ותאילנדי אחד שזרע כאן חיטה / עם שאר הילדים של בוני המדינה. מתקבצים לאיטם ... שאיש לא יֵדע, / שזהו ביתם, גם אם באו בגניבה / ואם לא תיגש ,ואם לא תביט / הם כולם יגורשו ואיתם הֶעָתִיד / כי זה לא רק ביתם שקורס בפינה זה הבָּית שֶלִי ושֶלךָ/ סיני קטן, וילדה תורכייה / ניגרי סָמוּק ומולדבית יפה / נֶפַּאלית אחת שרוצה רק צבא / ותאילנדי שפוף מבוני המדינה/ סיני קטן, וילדה תורכייה / ניגרי , תאילנדי, נפאלית רזה / ומולדבית אחת, מדברת עברית / ואחד מפרו, לא מבין ספרדית / סיני קטן, וילדה תורכייה / ניגרי , תאילנדי, נפאלית רזה / פיליפינית צוחקת, היא מלכת השכונה / וסרי לנקי צעיר, מאוהב בה נורא. סיני קטן, וילדה תורכייה / ניגרי , תאילנדי, נפאלית רזה / מולדבית, סרי לנקי, ואחד מפרו / הם כולם משלנו, אם לא תתעלמו. אנו מודים לכל אלה שהתגייסו למאבק למען הסדרת מעמדם של 1,200 הילדים שנולדו בישראל למהגרי העבודה. ‏הפרוייקט קרם עור וגידים בזכות ההתנדבות של כל העושים במלאכה והמשתתפים:‏ ‏ נגנים: גיטרות- יונתן פרידג' ואריאל טוכמן / תופים- גלעד שמואלי / בס- עמיר רוסיאנו / קלידים- עדי גולדשטיין משתתפים: תלמידי מקהלת בית הספר ביאליק רוגוזין. רותם אילן. השר פרופ' אבישי ברוורמן. מיה בנגל. מירב בטיטו. תמי גורדון. ח"כ אילן גילאון. אלון גל. יעל דיין. ח"כ ניצן הורביץ. אורלי וילנאי. ח"כ דב חנין. קארן טל. חיים יבין. גדעון לוי. ח"כ איתן כבל. רן כהן. עברי לידר. ח"כ שלמה מולה. בילי מוסקונה לרמן. גיא מרוז. סגנית השר אורית נוקד. דרוד פויר. אופיר פינס. ח"כ כרמל שאמה. מוטי קירשנבאום. עמנואל רוזן. יוסי שריד. ח"כ יולי תמיר.
 
טעות. זה הבית שלי והוא ממש לא הבית שלך.

אתה הבן של המנקה והאינסטלטור שהבאתי אליי הביתה והתחבאו בשירותים אחרי שעות העבודה ועשו מה שעשו (ושיהיה להם לבריאות)ועכשיו תובעים בשבילם ובשבילך בעלות משותפת איתי על האסלה שלי. לא יהיה! לך לבקר את סבא וסבתא שמחכים לך מעבר לים וטענות אם יש תפנה לאמא ואבא.
 
אם הבאת אליך הביתה מנקה ואינסטלטור

שהם עובדים זרים - אתה עבריין. ישנם ענפים מסויימים שהמדינה מאפשרת להעסיק בהם עובדים זרים, והם לא כוללים עבודות נקיון ואינסטלציה בבתים פרטיים. מי שמעסיק עובדים זרים ללא שיש לו (למעסיק) אשרה מהמדינה להעסיקם ובעיסוק המסויים ואת אותם עובדים מסויימים - עובר על החוק. לכן, אם אתה רוצה להיות חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה - תרחיק כל עובד זר מביתך ומהאסלה שלך. אחרת - אתה שותף פעיל להיווצרות הבעיה והטענות צריכות להיות מופנות גם אליך.
 
נראה לי שלא הבנת את הנמשל של האנלוגיקה-

זה לא באמת האינסטלטור וזה לא באמת הבית שלי- זה העובד הזר והמדינה שלי שבאו למטרת עבודה והחליטו על דעת עצמם להשאר. אבל צודק שעצם הבאת עבדים זרים זו בעייה שלא היה כדאי להכנס עליה ובהחלט צריך לצאת ממנה ומוטב מקודם מאשר אף פעם.
 
פוליטיקאים צבועים

מתנכרים לאזרחים טבעיים של המדינה (מתנחלים, חרדים, ערבים) ומחבקים מפירי חוק. דואגים ל"טראומה" של ילדי העובדים הזרים, ונלחמים עם ילדים קטנים שהוריהם אינם עומדים בקנה אחד עם תפיסת העולם שלהם.
 

amberry

New member
נו הם עוד פה?!?!

מעניין קוראים להם בשיר "ניגרי, נפאלית, סיני, תילאנדי..." הם לא ישראלים (ולעולם גם לא יהיו)!!!
 
למעלה