קמפיין איידס - שלב א' - הזוכים

Jony Jerusalem

New member
קמפיין איידס - שלב א' - הזוכים

שלב א' של תחרות קמפיין איידס 2003 הסתיים. ראשית נספר על דרך הבחירה: לאחר מיון ראשוני שלי והכנת החומר החלה התייעצות והבחירה. ראשית הצגתי את הסיסמאות לנציגת הועד למלחמה באיידס ואשר תמכה בשתי סיסמאות נבחרות ועוד מספר סיסמאות אחרות בעדיפות שניה. היום בשעות הבוקר נערכה ישיבה בבית תפוז אנשים בהשתתפות מנהלות הקהילות נטע ואפרת ובהן הוחלט על הסיסמאות הזוכות ואשר עוברות לשלב הבא - שלב הויז'ואלי - שלב המודעות וכל דרך אחרת לביצוע חזותי. ואלה הסיסמאות הזוכות: במקום הראשון: "איידס, צא מהסטיגמה" - בביצועו של nimo זוכה במדפסת אפסון במקום השני: "ציור קנדום, אם אתה לא שם, אתה לא קיים" - בביצוע ערן מימון זוכה בחבילת פרסי תפוז מספר 1 במקום השלישי: סיסמה מתוך תסריט שכתב dino din "איידס - לא עושה אותך שונה" זוכה בחבילת פרסי תפוז מספר 2 ברכות לזוכים המאושרים ותודה לכל אלה שהשתתפו בשלב זה של התחרות. היו עוד הרבה סיסמאות מצויינות אבל אלה הזוכים ואלה יובילו את שלב ב' של התחרות. שלב ב' של התחרות יתחיל החל ממחר ותפורסם הודעה מסודרת בנושא שלב הבא של התחרות. הפרסים יוענקו לזוכים במסגרת תערוכת קמפיין איידס 2003 שתערך במרפאת משרד הבריאות - לוינסקי - תחנה מרכזית החדשה ביום 24.11.2003 בשעה 18:00 פרטים מדוייקים בהמשך. בשלב הבא יהיו מספר פרסים נוספים יקרי ערך וכמו כן ככל הנראה גם פרס מיוחד של ג'וני אישית בהגרלה בין כל המשתתפים בתחרות. בהצלחה לכולם ותודה על הרצון וההשתתפות. ג'וני ירושלים מנהל הפורום
 
ברכות לזוכים וקצת ביקורת

אני אהבתי במיוחד את הסלוגן של ערן מימון שהוא גם שנון וגם קולע בול למטרה. לסלוגן הזוכה אני לא כל כך מתחבר (שום דבר אישי נמו...), פשוט אני לא חושב שזה מספיק להגיד לאנשים לצאת מהסטיגמה, צריך להסביר למה צריך לצאת מהסטיגמה ובעיקר על סלוגן בקטגוריה הזו לרגש או לגרום להזדהות והסלוגן הנבחר לא עושה שום דבר מזה. מהסלוגן במקום השלישי אני מסתייג פשוט משום שהוא לא נכון. "איידס לא עושה אותך שונה", באמת? איידס עושה אותך מאוד שונה בעייני, הוא עושה אותך פוטנציאל להדבקה ולמוות של אחרים. זו לא סתם סטיגמה, זו האמת. נכון, אפשר להתמודד עם זה, נכון צריך לחבך שאפשר לחיות עם חולי האיידס ועם הנשאים ביומיום כמו עם כל אחד בריא, אבל אסור בעיני להסתיר את הבעיה באמצעות סלוגן פחדני ומטעה שכזה.
 

Jony Jerusalem

New member
מירן היקר

סלח לי שאני קצת תוקף אותך, אבל זה הכל הסיפור שכנראה לא הבנת. איידס - לא הופך אותך להיות אדם שונה ואתה נשאר אדם כפי שהיית לפני שאתה היית למעט - מחלה כזו. האיידס משאיר אותך אותו בן אדם שהיית אותו בן אדם טוב או רע, אבל אותה דמות ואולי אפילו יותר טוב. הסיסמה הזו היא יותר חזקה אפילו משני האחרים אבל היא פשוט נכונה גם אם יש לך מחלה סופנית אחרת - זה לא הופך אותך להיות שונה בחברה. זה מדבק רק אם עושים סקס לא בטוח וחוצמיזה לא הופך אותך חברתית להיות שונה - זה המטרה - האם שתראה אותי הערב תפחד ללחוץ את ידי ? האם תסכים לחבק ? ואני מאמין שהרבה כן יחבקו וילחצו יד. זה העניין וזה בא עם המשפט הזוכה - צא מהסטיגמה תחשוב ג'וני
 

Jorel

New member
מירן, לקוח תמיד ישאר לקוח

וזה לא משנה אם הוא מפרסם יוגורט, טלויזיית פלסמה או איידס. הלקוח תמיד ילך על הפשוט, הבנאלי והיבש. "צא מהסטיגמה"? שוב, אין לי שום דבר נגד נימו, אבל זהו משפט סתום שלא מעניק שום ערך מוסף למסר. "צא מהסטיגמה" אומר לי משהו שכבר ברור לי. זה כמו לומר על פיצה "היא טעימה", או על רכב "הוא באמת מהיר". זהו משפט אסטרטגי ולא סיסמא לקמפיין. כשהפרסומאי אומר לי "זה רק נראה יקר", או "סתם כי בא לי לדבר", אני כבר נזרק לעולם אסיוציאטיבי שהפרסומת רק צריכה להשלים לי. אבל משפטי "לקוח" סתמיים כמו "צא מהסטיגמה" לא... לא אומרים לי כלום. anyway ברכות לזוכים (הפייבוריט שלי, בלי שום ספק, ערן) והרבה הצלחה בקמפיין החשוב הזה.
 
מסכים עם מירן

ג'וני אני חושב שדווקא אתה לא הבנת. מירן צודק משתי בחינות: הראשונה - איידס ועוד איך הופך אותך לשונה. אולי לא למדבק או נגוע אבל שונה. תנסה לרגע לחשוב מכיוון של אנשים בריאים נטולי איידס ודאגות, תחשוב על הריחוק שלהם מהנושא שאין ספק שאתה מכיר וחי מקרוב ותבין שמבחינתם אתה שונה ועוד איך. מה שמוביל אותי לנקודה השנייה - פירסום טוב הוא פירסום שמשכנע ולא רק אומר. להגיד לבן אדם "צא מהסטיגמה" זה כמו להגיד לבן אדם "תנהג בזהירות" זה נשמע יפה אבל זה לא מזיז לאף אחד כלום! פירסומית הסיסמה השנייה היא באמת הטובה ביותר מבחינת הרתעה. היא נותנת אינסטנטיב מצויין לשימוש בקונדום ועושה את זה בדרך קריאטיבית ויפה. שתי הססמאות האחרות יכולות במקרה הטוב לשמש כבריף לססמה קריאטיבית. הן לא משכנעות ולא יצירתיות. (שום דבר אישי נגד הכותבים כמובן) דעתי הצנועה.
 

X Talk 1

New member
אני חייב להסכים

לדעתי אף אחת מהסיסמאות לא פירסומיות בכלל. הן טריוויאליות מאוד כמו ה"תנהג בזהירות" שהזכירו קודם.
 
למעלה