קנה המידה המועדף עלי
כבר בשלב מוקדם יחסית בתחביב התאהבתי בקנה מידה N (יחס 1:160, רוחב מסילה של 9 מ"מ, מספרים קצת שונים בבריטניה וביפן), וגם הפעילות הנוכחית שלי סובבת בעיקר סביבו. קנ"מ N, על גרסאותיו השונות, הוא השני הכי נפוץ בעולם. אמנם קנה המידה הנפוץ ביותר בעולם הוא H0 (או 00 הדומה בבריטניה), אבל יש מבחר גדול מאוד של ציוד ב-N, המחירים דומים לאלו של H0 וגם רמת הדיוק של המוצרים, והכי חשוב - הוא תופס הרבה פחות מקום (כרבע) ומאפשר הפעלה של רכבות הרבה יותר קרובות לאורך מציאותי, כלומר יותר משניים וחצי קרונות נוסעים ארוכים שרוב האנשים בארץ מפעילים ב-H0. אבל, וזה אבל גדול, בקנה המידה הקטן יותר קשה הרבה יותר לבצע שינויים מוצלחים בדגמים קנויים, וזה משפיע מאוד על מי שלא רוצה דווקא את מה שקיים בשוק, אלא רוצה ליצור גרסאות שונות לפי העדפותיו הוא. לכן, אם פעם אצליח לממש את חלומי לבנות דגמים של רכבות ישראליות (וכל מה שקשור בהן), זה יהיה בקנה מידה 1:87, כלומר H0 למסילה תקנית ו-H0m למסילה החג'אזית. עם זאת, אם מישהו רוצה ליצור דגם מתקופת רכבת המנדט, ומוכן לותר על הקשר לרכבת החג'אזית, זה יהיה הרבה יותר קל בקנה מידה 1:76 (כלומר 00 או EM או P4), מפני שמבחר הדגמים הבריטיים שניתנים להתאמה לצרכי הארץ גדול בהרבה בקנה מידה זה.