קנות התעבורה בנושאי גרירת נגררים

קנות התעבורה בנושאי גרירת נגררים

במערכת אתר קרוואן התקבלה שאלה מאת הגולש ר.ש (השם המלא שמור במערכת) המובאת להלן: מבקש לדעת ולקבל מידע מדויק לגבי איזה קראוון ניתן ליגרור על ידי איזה רכב ? (משקל מותר , עם בלם ,ללא בלם וכו.) ניסיתי באתר של משרד הרישוי ולא מצאתי תשובה . יש לי כרגע רנו מגאן דיזל 1.5 סמק . תודה ! ובכן הנה תשובתנו הלא מושלמת.... מאחר ונושא זה סבוך ואינו בהיר דיו לכן אין לנו תשובה חד משמעית עבורך. הדבר היחיד שאנו יכולים להסתמך עליו בנושא מקורו בתקנות התעבורה 90 ו-91 המצוטטות להלן: 90. גרירת רכב מנועי (תיקון: תש"ל, תשמ"ז, תשנ"א) (א) רכב מנועי (להלן בתקנה זו - רכב) הנגרר על ידי רכב אחר, מחמת שיצא מכלל פעולה או מסיבה אחרת, יחובר אל הרכב הגורר במוט חיבור מתאים וחזק במידה מספקת באופן שהמרחק בין שני כלי הרכב לא יעלה על 2.5 מטר; אמצעי החיבור יסומנו בסימן צבעוני בולט לעין, ויוארו בזמן התאורה. (ב) על הרכב הנגרר יותקן מאחור שלט כמפורט בחלק ג' בתוספת השניה בצורה הנראית לעין, ובזמן תאורה יותקן בקצה השמאלי של הרכב הנגרר אור אדום ואור שיאיר את לוחיות הזיהוי. (ג) על הרכב הגורר יותקן מלפנים שלט כמפורט בחלק ג' בתוספת השניה בצורה הנראית לעין. (ד) לא יגרור אדם רכב אלא אם גלגלי הסרן הקדמי או הסרן האחורי שלו מורמים, פרט אם הרכב הנגרר נהוג על ידי אדם בעל רשיון נהיגה לגבי סוג הרכב הנגרר. (ה) הוראות תקנת-משנה (ד) לא יחולו כאשר הרכב נגרר באמצעות מיתקן אשר מפעיל את היגוי הרכב הנגרר ואושר על ידי רשות הרישוי. (ו) לא יגרור אדם רכב על ידי רכב אחר אלא אם הדבר ניתן להיעשות בבטחה. (ז) ברכב נגרר לא יימצאו אנשים פרט לנוהג כאמור בתקנת-משנה (ד). 91. סייגים לגרירה (תיקון: תש"ל, תשמ"ג, תשמ"ז, תשס"א) (א) לא יגרור אדם מכונה נגררת הפטורה מרישום ורישוי אלא בטרקטור או ברכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 2200 ק"ג או לפי היתר מאת רשות הרישוי. (ב) לא יגרור אדם גרור או נתמך אלא לפי תנאי הגרירה שנקבעו ברשיון הרכב של הגורר, הגרור או הנתמך על ידי רשות הרישוי. (ב1) לא יגרור אדם ברכב נוסעים פרטי, ברכב פרטי דו-שימושי וברכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר פחות מ- 2200 ק"ג גרור שמשקלו הכולל המותר עולה על 750 ק"ג. (ג) לא יגרור אדם רכב מנועי ברכב פרטי, ברכב פרטי דו-שימושי או ברכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר פחות מ- 2200 ק"ג או במונית אלא לפי היתר מרשות הרישוי. (ד) לא יגרור אדם רכב ברכב בעל שלושה גלגלים או פחות. (ה) לא יגרור אדם רכב באמצעות מכונה ניידת אלא אם כן הרכב הנגרר הוא ציוד לביצוע עבודה שהמכונה הניידת, על פי קביעת יצרנה, מיועדת לבצע. (ו) לא יגרור אדם יותר מרכב אחד אלא לפי היתר רשות הרישוי. (ז) לא יגרור אדם באופנוע אלא אם הותר הדבר ברשיון האופנוע. לפי מיטב הבנתנו, יש להבדיל בין הנהג לבין הרכב הגורר והקרוואן הנגרר. לנהג רכב פרטי עד 3.5 טון ( היה עד לאחרונה 4 טון ) מותר לגרור נגרר עד משקל 1500 ק"ג לרכב שמשקלו הכולל המותר ( העצמי + המשא) עד 2200 ק"ג מותר לגרור נגרר במשקל של 500 ק"ג ללא בלמים או עד 750 ק"ג עם בלמים. מנסיון אישי כאשר הרכבתי וו גרירה על הג'יפ CJ8 שלי ורציתי לגרור עגלה של 750 אמר לי הבוחן בעמדה מספר 1 במשרד הרישוי בחולון כי על הרכב הגורר להיות במשקל כלל מותר לפחות כפול מאשר הנגרר. נראה לי שהבוחנים שעובדים לפי ספר שנקרא ספר הבוחן. דיון מפורט נוסף כבר נכתב ע"י גולשים רבים תוכל למצוא בפורום של Cars Forums ודיון נוסף בפורום של אתר ג'יפולוג אנו קוראים לגולשים
 

גדדו

New member
רשיון ישראלי VS רשיון אירופאי

קטגוריה B: משקל מקסימלי: זהה(3500 ק"ג); משקל נגרר: ישראלי עד 1500 ק"ג - אירופאי עד 750 ק"ג. מעל לזה יש להוסף רשיון קטגוריה E. קטגוריה C1: משקל מקסימלי: ישראלי עד 12T - אירופאי עד 7.5T; נגרר: ישראלי עד 3.5T - אירופאי עד 750 ק"ג, מעל לזה יש להוסיף רשיון קטגוריה E, כאשר באירופאי המשקל הכולל (כולל נגרר) יהיה עד 12T. האם הרישיון הישראלי-אירופאי הוא באמת אירופאי? נראה שלא. האם יש פה הטעייה של משרד הרישוי? ?
 
למעלה