קניה מאלי אקספרס - שרות לקוראים

superman1234

New member
קניה מאלי אקספרס - שרות לקוראים

העלתי את הפוסט הזה גם בפורום eBay ו PayPal

המלצה שתוסבר בהמשך : לא לקנות מאלי אקספרס פריטי אלקטרוניקה , מיחשוב, צעצועים, גאדגטים ופריט איבזור שונים למכוניות ואופניים. (אלו הפרטים שהתנסתי בהם).

אני קונה בממוצע כ 30 פריטים בחודש. בד"כ מeBay , מ banggood , מ Newfrog ומדי פעם גם מ Ali Express. נהגתי לקנות בזמנו גם מ DX אבל הפסקתי מזמן מסיבות שונות. מחיר פריט בודד שאני קונה בד"כ אינו עובר את ה 50$.

מדיניות הגנה על הכסף : מ eBay - ברגע שהפריט לא התקבל בתאריך המירבי כפי שהופיע בהזמנה, ופתחת REQUEST. הכסף מוחזר מניסיוני תוך יום או יומיים לאחר מכן. אני רוצה לספר על מקרה שהזמנתי מצלמה לרכב ב 16/11/16, רזולוציה 4K במחיר 40$ כולל מספר מעקב. החל מה 1/12/16 באתר 17TRACK מקבלים את ההודעה IN TRANSITT.
ב 23/12/16 פתחתי REQUEST - זה המועד האחרון שהספק התחייב לספק את המוצר. הספק ביקש הארכה של כמה ימים, וקיבל אותם. אתמול קיבלתי את ההחזר. בהחלט יתכן שהפריט עוד יגיע, ואני בהחלט אחזיר את הכסף. אבל זו מדיניות צרכנית נבונה. היא קיימת גם ב banggood, וגם ב Newfrog.

יש לי DISPUTE פתוח גם אצל אלי אקספרס. מועד האספקה שהובטח כבר עבר מעל שבוע, אלי אקספרס מספרת ב"הגנת החזר הכסף" , במידה והפריט לא מגיע עד למועד שסוכם, תקבלו מייד את ההחזר מה שלא קורה עד לרגע זה.
סביר להניח שאולי אקבל בסופו של דבר את הכסף חזרה, אבל המדיניות שלהם באופן כללי היא להתיש את הקונה.

נ.ב מדד האיכות שלי כקונה ב eBay הוא 100% עם כ 650 הזמנות.
 

blzvi

Active member
את banggood אני מכיר

מעולם לא הייתה לי בעיה אבל ,
היכן יש את מדיניות הגנת הצרכן שם?
אני לא מצאתי .תשלח מייל לשרות הלקוחות ,יענו לך תוך 24 שעות .
טיפה הקייס,דיספיוט וכדומה?
באליאקספרס יש מדיניות והיא עובדת,הפלטפורמה שלהם טובה יותר.
אם כי בסיכומו של ענין אכן eBay הטובה ביותר
 

superman1234

New member
מדיניות הגנת הצרכן נראית באישור ההזמנה. ראה תמונה.

ד"א , זה הפריט שסיפרתי עליו. הוא הוזמן ב 28/10/16. ב25/12 , שלושה ימים לפני תום מועד ההגנה פתחתי דיספיוט. המוכר, בעצה אחת (כנראה) עם אליאקספרס הגדיל את משך ההגנה על הצרכן בלא שביקשתי. כמו שאתה מבין אני צריך את הפריט לא את ההגנה שלהם או את ההחזר. במקרה כזה אני בד"כ קונה את הפריט במקום אחר. אבל אין סיבה שלא אקבל את ההחזר לפני שאני מוציא פעם נוספת כסף לקניה.

אין אפשרות לשלוח מייל לשרות לקוחות.
לכל היותר אתה יכול לקיים צ'אט עם השרות. בצ'ט שקיימתי לפני כ שבוע הובטח לי ההחזר. דאגתי ל"צלם" את כל הדו שיח שלי בצאט .(זה לא יעזור הרבה).אני מאמין שבסופו של דבר ההחזר יגיע. אבל משום מה הם מעדיפים להתיש את הלקוח לפני כן. לא לכולם יש את הזמן והסבלנות כמו שלי..

נ.ב גם המחירים ב eBay לפריטים שציינתי זהים או אפילו זולים יותר מ אליאקספרס.

 

blzvi

Active member
אליאקספרס זה רק הפלטפורמה

אין להם מוצרים.
יש להם מוכרים שצריכים להתאים עצמם לכללים של השיטה.
אין לאליאקספרס ענין להעדיף אינטרס של מוכר על פני אינטרס של קונה.
אם פתחת סיכסוך ,אתה תקבל החזר.
אגב אליאקספרס גדולה לפחות פי 10 מ eBAY מבחינת הפעילות הכספית שלה.
 

superman1234

New member
1. אכן אלי אקספרס אינם המוכרים

2. השיטה שלהם מאפשרת לספקים להתעמר בלקוחות. ב eBay הספקים חוששים מאוד מקבלת פיידבק שלילי. בגלל שהשיטה שלהם היא הלקוחות קודמים לכל.

3. באופן עקרוני אכן אין לאליאקספרס אינטרס כזה אבל שיטת הענישה שלהם לספקים גרועים אינה מספקת. (זו כמובן דעתי).

4. כתבתי שאני חושב שאני אקבל את ההחזר. הבעיה היא הזמן, הסרבול והטרטור.

5. אלי אקספרס אינה גדולה יותר מ eBay . אליבאבא, אכן גדולה יותר , אבל כלקוח שקונה מאליאקספרס יחידות בודדות מפריט זה או אחר אין לך את הכוח שיש לך ברכישת כמויות מאליבאבא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
או, זו ההודעה שהיית צריך לפרסם בפורום השכן!

במקום מדריכים והמלצות גורפות, פשוט לשתף בחוויה אישית שקרתה לך, כדי שאנשים ידעו (והם כבר יסיקו את המסקנה שלהם) ויודע מה? אולי גם ידעו לייעץ לך מניסיונם. זה הרבה יותר אינפורמטיבי ורלוונטי לפורום מההודעה הכללית שפתחת איתה (כאן ושם).
 

superman1234

New member
התחלתח לענות לך....קצת בציניות, אבל החלטתי לוותר.

המטרה שלי לא הייתה ליצור וויכוח אלא לספר חוויה מניסיוני.
כל אחד יחליט מה טוב לו.
אני הפסקתי להזמין מאלי אקספרס מזמן. ההזמנה הנוכחית היא יחידה ובגלל שהמחיר שלה באלי אקספרס היה זול יותר ( של סוללת LiPo) . בדיעבד, הזול הפך ליקר מפני שהסוללה לא הגיע וגם ההחזר לא התקבל (עדיין, נמצא בשלב הבדיקה למרות שתאריך סוף הבדיקה הוא 5/1/17)
שבת שלום.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו בדיוק, לספר חוויה, זה מה שעשית בהודעה *הזאת*.

בהודעת הפתיחה נתת המלצה כללית בעד איביי ונגד עלי אקספרס, סיכום של חוסר שביעות רצון, בלי הסבר מפורט של חוויה נקודתית ברורה שאפשר להבין.
&nbsp
אני מבינה את חוסר שביעות הרצון מהחוויה, אבל מכיוון שכספך מבוטח אין פה אפשרות אחרת: המוצר יגיע או שהכסף יוחזר לך. המתנה היא חלק בלתי נפרד מהזמנות מקוונות וכשמדובר בסין היא נוטה להיות ארוכה במיוחד, בפרט בתקופה זו של השנה.
&nbsp
לפיכך ההמלצה שלי אינה להימנע מהזמנות מעלי אקספרס אלא רק אם המוצר דחוף. אם אין סבלנות, לא מומלץ להזמין מסין. אבל לגבי הכסף אני לא חוששת ומעולם לא חששתי, לא קרה שמוצר לא הגיע ונשארתי נטולת הגנה.
 

superman1234

New member
נו באמת.....החוויה הזו היא מבחינת "הקש ששבר את גב הגמל"

כתבתי בפוסט הפותח במפורש, מה אני מזמין וטווח מחירים.

כשאני מזמין פריט , אני רוצה לקבל אותו (ולא החזר) בטווח התאריכים שמובטח.
באלי אקספרס , בתום המועד המשוער, מתחיל שלב התדיינות שנמשך לפחות שבועיים. ראי את התאריכים בתמונה. הזמן הזה, בנוסף לחודשיים הופך להיות קריטי מפני שההזמנות שלי הן עבור פריטים שאני צריך לטווח הזמנים שהובטח (ולא בכדי להראות למר גבאי הגאון כמה פריטים אני מזמין...מצטער, לא יכולתי להתאפק..
)

מהבחינה הזו, ההיענות ב eBay מהירה וטובה לאין ערוך מזו של אלי אקספרס וזה מניסיוני במקרים כגון אלו.

מדיניות ההגנה של אלי אקספרס כפי שמופיע בתמונה המצורפת פשוט אינה נכונה.

נ.ב אומנם פחות קריטי, אבל אני באופן אישי סומך על PayPay הרבה יותר מאשר על Alipay.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבת, וכתיבה מהסוג הזה לא עוזרת ולא מקדמת. מסבירים לך את זה

יותר מאדם אחד... אם אתה כותב עבור עצמך, סבבה; אבל אתה פותח דיון בפורום ציבורי, אתה מן הסתם כותב עבור אחרים, לא? אז קבל את הביקורת הבונה גם אם אינך מסכים איתה.
&nbsp
כשאתה מזמין פריט אתה רוצה לקבל אותו? בטווח המובטח? ואללה?
כולם ככה. אבל חלק מהבעיה בהזמנה בדואר, במיוחד מסין, היא שלפעמים הטווח לא מספק ויש עיכובים. העובדה שזה לא קרה לך בחנויות אחרות היא רק הניסיון האישי שלך, כי זה כן קורה, לא מעט (וקרה לי, הן באיביי הן ב-BuyInCoins, אם אתה מכיר). זה חלק מהחיים. לכן אם הלו"ז קריטי, לא כדאי להזמין מסין, או לשלם אקסטרה עבור משלוח מהיר יותר.
&nbsp
כאמור, מעולם לא קרה שחיכיתי שבועיים אחרי שפתחתי תלונה בעלי אקספרס, אבל בכל מקרה זה לא היה מדאיג אותי. המוצר יגיע או שהכסף יגיע, אני מכוסה ויש לי סבלנות. שוב, אם אין סבלנות, אני ממליצה לא להזמין מסין, נקודה. לגבי ההסתמכות שלך על פייפל, שוב, זה הניסיון האישי שלך. לו היית קורא קצת בפורום השכן לפני שהיית ממהר לפרסם בו, היית נתקל בשלל סיפורים קצת פחות מחמיאים על פייפל.
&nbsp
בשורה החתונה, לשתף בחוויה זה הגיוני ומקובל. לתת המלצה גורפת נגד, כזאת שגם סותרת ניסיון רב של אחרים מתקבל בצורה לא טובה מכל הסיבות שהבהירו לך. דע את הקהל שלך – אתה לא פונה לקהל נאיבי שאין לו מושג מהחיים שלו. גם אנחנו קונים הרבה מאיביי ומעלי ולא מאתמול. לבוא ולכתוב "יש לי המון ניסיון ואלה ההמלצות שלי" נקרא לא טוב. תעשה עם זה מה שאתה רוצה.
 

superman1234

New member
אינני משתתף קבוע בפורום צרכנות ואף לא בפורם eBay.

אני חושב שהפוסט שהעליתי היה בניסוח הנכון ובמקום הנכון.

מלכתחילה לא היה בכוונתי בכלל לקיים דיון אלא רק לתת "הצהרה".
ובסגנון של דב"א "ירצו יאכלו, לא ירצו, לא יאכלו". לא התכוונתי להתדיין על מי קונה יותר, מה המשמעות 100% פידבק חיובי (שמר אדון גבאי בנה על השטות הזו CASE שלם).

את מתעלמת מהפתיח שלי : מדובר בעיקר במוצרי/רכיבי אלקטרוניה קטנים, גאדגטים וכולי. לא בגדים, מוצרי צריכה , פלאפונים וכדומה.

כאשר ב eBay הרכיב לא הגיע, במקביל לפתיחת ה CASE אני מזמין פריט חדש. מפני שאני מכסה את ההוצאה הכפולה תוך יומיים שלושה. בעלי אקספרס, אם אזמין פריט חדש במקביל לפתיחת ה דיספיוט, אני אצטרך לממן מימון כפול מינימום שבועיים ובד"כ שלושה שבועות עד קבלת ההחזר.

תארי לעצמך שמר אדון גבאי,(שמוזכר לעיל) שמזמין פריטים בת'לפים דולרים לא קיבל את הפריט בזמן, ופתח דיספיוט. אני מאמין שהוא צריך את הפריט ולא הזמין אותו רק ליופי. האם הוא יזמין כבר עכשו פריט זהה או שיחכה לקבלת ההחזר ? יתכן שיש לו ת'לפים-ת'לפים דולרים אז הוא יזמין עם פתיחת הדיספיוט אבל לא כולם הם כמובן מר אדון גבאי ....


בפסקה האחרונה, את ממש מוציאה אל כל תוכן הפוסט המקורי שלי מהקשרו.
לאור הדיון שהתפתח ובדיעבד, אני בכלל מצטער שהצטרפתי אליו נדרשתי להביא כארגומנט את ניסיוני. אם זה נקרא טוב או לא טוב זה באמת לא בעיה שלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולכן במקום להתעקש על מה שאתה חושב כדאי שתקשיב לקהל הקבוע...

פורום אינו פלטפורמה מתאימה ל"הצהרות", זה מתאים יותר לפייסבוק או לבלוג. פורום הוא פלטפורמה לדיונים, לשאלות וכו'. אתה יכול להמשיך להתעקש על מה שהתכוונת או להבין שזה לא רלוונטי כי לפלפטורמה יש כוונות ומטרות ומנהגים משלה.
&nbsp
אני לא מתעלמת מהפתיח שלך, הוא לא רלוונטי. ראשית, כל הנ"ל הם "מוצרי צריכה" ובכל מקרה אם יש בעיה בפלטפורמה עצמה (למשל בהגנת הקונה שלה, כפי שאתה טוען), במה רלוונטי סוג המוצר?
&nbsp
מה הבעיה לממן במשך שבועיים-שלושה? זו לא דירה ואפילו לא רכב. בעצמך כתבת שאתה לא קונה מוצרים במחירים יקרים במיוחד, ומי שאין לו כסף לקנות פשוט לא קונה... אני לא מכירה אישית אף אדם שמרשה לעצמו להזמין כ"כ הרבה מצד אחד ומצד שני לא יכול לחיות בלי עשרות דולרים בבנק. אם זה המצב שלך, הבעיה נמצאת במקום אחר לחלוטין.
&nbsp
רוב הישראלים לא מזמינים מסין "פריטים בת'לפים דולרים" אלא מוצרים זולים במיוחד. מי שמזמין פריטים כ"כ יקרים לא עושה זאת מסין בד"כ, ובכל מקרה במקרים כאלה חוקרים היטב את המוכר וגם המשלוחים נעשים ב-EMS ובצורות משלוח אקספרס מבוטחות, רשומות ומהירות ולא דרך דואר סין הבסיסי, הזול והאטי.
&nbsp
במקום להצטער בדיעבד כדאי להתכונן לעתיד ולהכיר ולהבין קצת את הפלטפורמה ואת הקהל לפני שאתה מפרסם הצהרות...
 

superman1234

New member
טוב, מבחיניתי הנושא מוצה.

אני כמובן אמשיך להשתמש בפורומים למיטב ההבנה שלי (להבדיל משלך). מנהל פורום שיחשוב כמוך , שימחוק את הפוסט שלי.

לגבי המימון, הרשי לי בבקשה לא להגיב. לא הכנסתי אותך ואין בכוונתי להכניס אותך לחשבון הבנק שלי.

ההצהרה שלי התיחסה למצב שפריט לא הגיע ומה קורה (על ציר הזמן) בין הגשת התלונה להחזר בין שתי הפלטפורמות eBay ו Aliexpress.

הנושא מוצה מבחינתי מפני שעוד רגע קט אולי גם תחליטי ללמד אותי מה הם ילדים ואיך עושים אותם.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אשמח אם תחזור גם בדברים אחרים

הפורום פתוח למגוון נושאי הצרכנות לכל החושב שהנושא ראוי, לא רק נושאים לדיון אלא גם נושאים המלמדים אותנו על בעיות שונות.
ברוך בואך.
אבל
לבטח שמת לב שאחת מהודעותייך בדיון נמחקה, שלחתי לך מסר עם הסבר מדוע.
שבת שלום - ולהתראות בפורום.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בבקשה

ראה הודעתי בפורום, כמה שורות נמוך יותר, עם הכותרת "אבקש להרגיע"
היא נכתבה שעות ספורות לפני ההודעה שנמחקה (למען גילוי נאות נמחקה הודעה נוספת של מישהוא אחר בדיון זה, שהיתה מכוונת כנגדך)
 

G Gabi

Member
תודה שנכנסת לי לכיס, מעריך את זה מאוד

על אך שאתה חושב שאתה "כל יודע", צר לי, הדיון הזה הציג לא אחת שכמו שכל אדם יכול ללמוד ממך, אתה יכול גם ללמוד מניסיונם של אחרים.
בדיון עלו מספר נושאים, אתייחס לכמה מהם.

1. נכון, הליכי מחלוקת ב-AliExpress איטיים יותר מאלו של eBay. זה מחזיר אותי להודעה הראשונה שכתבתי בדיון זה, האם קראת את תנאי השימוש את AliExpress? אני מניח שכן משתי סיבות עיקריות. הראשונה - בעת ההרשמה הצהרת שקראת אותם. השניה - אתה אדם מסודר מאוד. הוכחות, אקסלים, צילומי מסך וכו' וכו'.
במידה ולא קראת, אז, הגיע הזמן: http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/coupons_terms_conditions.php כולל ההסברים המופיעים בתפריט השמאלי.
תהליך המחלוקת ב-AliExpress ידוע מראש ומופיע בבירור באתר ובהסבריו. אם לא מתאים לך, אל תקנה שם. איש לא מצמיד אקדח לרקתך לעשות זאת.
לבא ולהרעם לאחר שביצעת רכישה כאשר כל המידע היה שם לפני? אין לך אלא לבא אל תלונות בעצמך.
אין כל בעיה להשוות את התנאים המוצעים בזירה אחת על פני זירה אחרת. מדובר בזירות אחרות, המספקות שירותים דומים ושונים. כל אחד יעשה את בחירתו.

2. באחת ההודעות בדיון כתבת שאתה מעדיף את הגנת הקונה של PayPal על פני זו של AliExpress. בכל הנוגע למוכרים מהמזרח, טעות בידך.
לקראת סוף שנת 2013 (מהזכור לי, נובמבר 2013) חברת PayPal שינתה את התנאים בכל הנוגע למוכרים מהמזרח במצב של INR.
קרא כאן - https://www.paypal.com/il/webapps/mpp/ua/sellerprotection-apac-full
במידה ועלות המוצר נמוכה מ-$750 מספיק שמוכר מהמזרח מוכיח שהוא שלח את המוצר, לא תמיד הוא צריך להוכיח מסירה.
בנוסף, קרא את סעיף 7.4 בהסכם השימוש של paypal [מקווה שהסעיף זכור לי נכון]. מופיע שם שייתכן מצב שבו הקונה לא קיבל את החבילה ובכל זאת Paypal לא ישיבו את הכסף לקונה.

3. כן. במהלך השנים קניתי ב-AliExpress באלפי דולרים במצטבר. למשל, הודעה שכתבתי לפני קרוב ל-3 שנים (04/03/2014): http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/117/177976552
אגב, באותה הודעה גם התייחסתי להליך ה-Dispute שב-AliExpress:
"פתחתי פעמיים מחלוקת בגלל מוצר שלא הגיע, גלגלי השיניים עובדים לאט - אבל עובדים."

4. עמלות המרה.
השוואת המחיר הסופי בשקלים לשער היציג הוא חיוני. כיום, חברות האשראי בארץ גובות את עמלות ההמרה לפי השער היציג (בהנחיית בנק ישראל משנת 2015, מהזכור לי, סביב מאי-יולי).
מניסיוני, שערי ההמרה של חברות האשראי עדיפות על אלו של אתרי האינטרנט מחו"ל (Paypal, Amazon וכד').
אתה אדם מסודר מאוד, בטוחני שתוכל לעשות את החישובים בעצמך.
אין צורך להחזיק חשבון מט"ח או משהו מעין זה. אתה משלם במט"ח וחברת האשראי מבצעת את ההמרה לשקלים. עשה את חישובך לבדוק באיזו דרך המחיר הסופי (נו, השורה הזו שיורדת בפועל מחשבון הבנק שלך) יהיה נמוך יותר.
נוסף לשערי ההמרה הרגילים של חברות האשראי (ויזה כאל - 2.5%, ישראכט 2.3% וכו'), יש כרטיסים המעניקים עמלות המרה נמוכות יותר. יש כאלו עם 0% עמלת המרה ומשלמים לפי שער יציג בלבד (ישראכרט קורפורייט למשל) ויש כאלו עם 1% המרה (הייטק-זון לשמל).

לענ"ד, המסקנה הגורפת שלך לא לבצע רכישות ב-AliExpress, שגויה. אמנם החוויה שלך אינה חיובית, אך היא סובייקטיבית. יתרה מכך, עיקר התלונה שלך היא על משך הזמן בו נמשך הליך ה-Dispute, מידע אשר היה נגיש בפניך עוד לפני שנרשמת לפלטפורמה וכמובן לפני שביצעת רכישות דרכה.
 

superman1234

New member
ראשית, אני חייב לציין שהפוסט הזה שלך הוא עיניני ולא אישי

ועל כך "שאפו".

1. ההתנהלות שלי באתרי קניות אינה במתכונת של עורך דין. גם אם קראתי את התקנון של עלי אקספרס לפני כמה שנים, אני לא אזכור את כל הפרטים שאינם קשורים להתנהלות שלי. הבעיה שלי היתה (במקרה הנוכחי) פריט שלא הגיע. בהגנת הצרכן של עלי אקספרס (מצורפת תמונה) כתוב במפורש, שפריט שלא הגיע בטווח הזמנים שהובטח - עלותו תוחזר. עו"ד בטח יוסיף שלא כתוב תוך כמה זמן....
. בוא אם כך נסכים שב eBay התהליך הזה הרבה יותר מהיר, יתרה מכך, הוא בד"כ מסתיים בין הקונה למוכר ללא התערבות ישירה של נציג של ebay.
במידה ולא תסכים , וזו זכותך כמובן אומר שמניסיוני, הטיפול ב eBay מהיר יותר.

2. כתבתי שאני מעדיף את PayPal על פני Alipay . אבל מסיבה אחרת לגמרי. כתבתי שאני סומך יותר על PAYPAL מתוך כוונה של הבטחון שלא יעשה בכרטיס האשראי שימוש שאינו ראוי. זוהי תחושה סובייקטיבית שלא ניתן ואין לי צורך להסביר אותה. קבל אותה בבקשה כעובדה.

3. עזוב את הקטע הציני בתגובות הקודמות שלי. אנא שכח מהם. אם מלכתחילה היית מגיב כמו עכשו זה בכלל לא היה קורה.

4. לגבי עמלות ההמרה. השער היציג הינו רפרנס בלבד. לבנקים ולחברות הסליקה יש שער קניה ומכירה של מטבע זר למצבים שונים. אני בודק את Banggood מול שער מכירת דולר (בהעברה) של בנק הפועלים. בחישוב הקניה האחרון שעשיתי Banggood חייבו אותי לפי שער של 3.91 ש"ח לכל דולר במחיר המוצר. בנק הפועלים חייב באותו הזמן קנית דולרים להעברה ב 3.93 ש"ח לדולר. אני מסתכל גם על השער היציג, אבל רק כרפרנס.

לסיכום, אתה טוען שהניסוח של הפוסט היה גורף. יתכן ואתה צודק. אבל אני נותר איתן בעמדתי שבמוצרים שאני קונה, וציינתי זאת בהבלטה בפוסט שלי, המחירים בשתי הפלטפורמות בד"כ זהים. ומכל הבחינות יש יתרון בולט לרכישה מ eBay.
בכדי לחזק את עמדתי, הבאתי את הדוגמאות המצורפות לפוסט יותר בצורת סיפור מאשר בניסוח משפטי דקדקני. מכאן הכל בידי הקורא. יקנה היכן שמתאים לו.

 

G Gabi

Member
..........

1. גם ב-AliExpress אפשר ללא התערבות של נציגי השירות. כפי שכתבתי בתגובה הראשונה שלי בדיון, יש מוכרים טובים יותר ויש טובים פחות. יש כאלו שישיבו את הכסף מייד לאחר שפתחת Dispute ויש כאלו שימרחו אותך בלי סוף עם תירוצים מגוונים (מוכר ב-*eBay* פעם כתב לי שהחבילה שהוא שלח הייתה על המטוס המלזי שנעלם ולכן המשלוח מתעכב).
&nbsp
2. צר לי, תחושות וסובייקטיביות הן ממש לא עובדות ולא ניתן לקבל אותן כעובדות.
" According to Credit Suisse, the total value of online transactions in China grew from an insignificant size in 2008 to around RMB 4 trillion (US$660 billion) in 2012." (מתוך ויקיפדיה).
בשנת 2012, בוצעו עיסקאות באמצעות AliPay בסף $660 מיליארד דולר. מאז חלפו עברו להם 4 שנים נוספות, אני מניח שסך העסקאות עלה מאז.
בראייתי, יותר "מסוכן" להעביר את פרטי האשראי למוכרים אלו ואחרים פה בארץ מאשר לקבוצת AliBaba.
ומעבר לכל זה, חוק כרטיסי חיוב חל (במידה וכרטיס האשראי שלך הונפק ע"י חברה ישראלית) והוא מהווה ביטחון משמעותי הרבה יותר מעבר לזה של paypal, alipay או כל חברת סליקה אחרת.
&nbsp
3. כלל לא התייחסתי לעניין הזה כציני. ציינתי את סכומי הרכישה ע"מ לבסס את העובדה כי זירת AliExpress כלל אינה זרה לי.
&nbsp
4. לא. לחברות הסליקה *אין* שער קניה ומכירה.
החל מ-01.04.2015 אין שער קניה / מכירה בכל הנוגע לעסקאות במט"ח בכרטיס האשראי. (טעיתי בתאריך שציינתי בהודעה הקודמת).
מידע נוסף תוכל למצוא בתגובה שכתבתי ב-02.03.2016. קישור - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/117/180353684
רוצה להתייחס לשער היציג כהפניה בלבד? זכותך. אבל זו טעות.
תלוי בכרטיס האשראי שלך ועמלות ההמרה שאתה משלם לחברת האשראי מה עלות המט"ח.
במידה ויש לך יתרת מט"ח בבנק, וכרטיס האשראי שלך מוגדר בחברה האשראי שלא לבצע המרה, הרי שהחיוב יהיה מיתרת המט"ח (כמובן, אם מדובר באותו מטבע של העסקה).
במידה ואין לך יתרת מט"ח בחשבון הבנק וכרטיס האשראי שלך מוגדר בחרת האשראי שלא לבצע המרה, במקרה כזה, החיוב מחשבון הבנק יהיה בט"ח ומכיוון שאין יתרה, הבנק ישמח למכור לך מט"ח בהתאם לשערי המכירה שהוא מפרסם.
&nbsp
אתה נאחז ב-Banggood כדוגמא, אז, בדקתי אותה.
לחצתי על המוצר הראשון שראיתי:
http://www.banggood.com/T-205-Porta...p-1068148.html?rmmds=home-mid-recommendations
מחיר בדולר: $12.41
מחיר בש"ח: 48.44 ש"ח.
כלומר: 3.9033
&nbsp
השער היציג הנוכחי: 3.8430
נבדוק מהי העמלה ש-Banggood גובים ביחס לשער היציג: 3.9033/3.8430 יוצא: 1.0156.
שער המרה של 1.56%. שער כלל לא רע.
אני לא מכיר חברת אשראי המעניקה שער כזה ללקוח שאינו חלק מהסדר כלשהו.
&nbsp
אך, כפי שכתבתי, יש הסדרים ומועדוני אשראי המקבלים עמלות המרה נמוכות יותר. ישראכרט קורפורייט - הוא כרטיס ללא עמלות המרה (משלמים לפי שער יציג). כרטיס הייטק-זון וכרטיס ויזה כאל ביזניס - משלמים 1% עמלת המרה.
בדוגמא שלך, ב-Banggood, עדיין יותר לרכוש במחיר הדולרי על-פני המחיר השיקלי באמצעות הכרטיסים שציינתי.
~~~~
&nbsp
הסיכום שלך, הבדל של שמיים וארץ מהדרך בה הצגת את הדברים בהודעה הפותחת ובהודעות נוספות במהלך הדיון. אולי התכוונת לדברים האלו כשכתבת את ההודעה הראשונה (ואולי לא...), אבל, הדברים האלו לא כתובים שם.
אני יכול לחזק את הדברים שכתבתי בקישורים וצילומי מסך, אבל, אין לי כל עניין לעשות זאת. בקישורים הבודדים שהבאתי, אפשר לקרוא את הודעות אחרות שכתבתי במהלך השנים בפורטל תפוז, הודעות הכוללות הפניות וציטוטים ממקורות חיצונים ואף רישמיים. לא תחושה סובייקטיבית, לא השערות או הערכות. אלא עובדות.
לסיכומך, לא, אני לא רק טוען שהניסוח שלך גורף, אני בין היתר גם טוען שאתה טועה והדברים שאתה כותב אף מעידים על חוסר ההבנה והידע שלך בפלטפורמות, המרות מט"ח, חשש שווא לרכישת ציוד בזירות אלו ואחרות (רכשתי מספר פריטים יקרים מ-Amazon ובכלל זה טלפונים ניידים, אפשר למצוא הודעות בפורום 117) ועוד.
בין היתר, אני גם טוען שמילתך רחוקה מלהיות - בעניינים אלו - כתורה מסיני וכי מילתך אינה אלא דעה ורחוקה מאוד מלהיות מדויקת ואינך יודע הכל.
בבקשה ממך, אל תכניס לי מילים למקלדת למה אני טוען ומה לא.
&nbsp
כפי שאני למדתי ממך (לא הכרתי את האתר newfrog שציינת בהודעתך הפותחת, נכנסתי אליו, מצאתי מוצר שזמן רב תכננתי לקנות אבל לא רציתי לשלם עליו את המחירים שראיתי וב-newfrog המחיר התאים לי), לענ"ד, נכון שגם אתה תהיה פתוח ללמוד מאחרים. לא להיות מקובע בעמדתך ולא לבא מנקודת הנחה ש"אני יודע הכי טוב, אף אחד לא יגיד לי אחרת".
 

superman1234

New member
לא כל כך הבנתי מה רצית שאלמד מהפוסט שלך.

2. בזמנו , הוצאתי כרטיס אשראי מיוחד ששימש אותי רק לקניות מ Ali Express בכדי שאוכל לבטלו במידת הצורך. היקף הפעילות של Alipay לא מעניין אותי בכלל . אלו העובדות היחידות שמעניינות אותי. נסה להפנים שהשיקולים שלי שונים משלך . (אם בא לך להגיב ולומר - שיקולך מוטעים, דלג על זה, זה לא לעיניין.)

3. לגבי המרת שקלים ל$. אתה ניגרר לשטות של טריליון. אם באמת המילים "ללא עמלת המרה" (שהתיחסה כמובן למחיר מכירה של מט"ח על ידי הבנקים ולא לשער היציג) כל כך מפריעה לכם, מחק אותם. ראה כמה אנרגיה השקעתם בגלל 3 מילים.

4. אין שום הבדל בין הסיכום הנוכחי שלי לפוסט שהעלתי. הכל בעיני הקורא.

מה שלמדתי מהפוסט שלך, ובלי ציניות, הוא הרצון שלך להוכיח לי ואולי גם לאחרים .עד כמה אתה בקיא/מומחה בפלטפורמות הנ"ל, ואמירתך בנושא זה או אחר היא יותר מאמירה - היא קביעת עובדה.

נ.ב NEWFROG מוכר גם בeBay תחת מגוון שמות בהתאם לסוג המוצרים.
 
למעלה