קנייה ומכירת רכב נכה הכולל אבזור

yuvaldv

New member
שלום לכולם
לאחרונה קניתי רכב חדש (מחר אני אמור לקבלו). קניתי מאזדה ויש לי גולף
יש לי הגבלה של מנגנון יד עם פונקציות וכן תפוח
החלטתי שבהחלפה הנ"ל אני מבצע טרייד אין מטעמי נוחות
ההחלטה הנ"ל נתקלתי בפעם הראשונה בנושא של ביטול כרית האוויר של הנהג
היום הוצאתי את האיבזור מהרכב הישן על מנת שמחר אלך למשרד הרישוי (קבעתי תור מראש) ולקבל רישוי "נקי מהגבלות"
רק לאחר שהורידו לי את האבזור, הבטתי שוב ברישיון והבחנתי שיש לי בעצם עוד הגבלה ברישיון- ביטול כרית האוויר של הנהג
יש לי מספר שאלות בנושא:
1. האם אני יכול למכור את הרכב עם הגבלה זאת?
2. שקניתי את הרכב שילמתי על ביטול כרית האוויר. האם להתעקש עם חברת הליסינג (אותה חברה שממנה קניתי את המאזדה) שהם יחזירו את כרית האוויר בלי שום תוספת תשלום? הרי הם כבר לקחו ממני עבור ביטול הכרית ברכב החדש .אני מניח שגם אצטרך לשלם עבור החזרת כרית האוויר לרכב החדש (בעתיד שארצה למכרו). האם ביטוח לאומי משתתף בתשלומים אלו.


שאלה נוספת- נאלצתי לשלם קרוב 3500 הפרשי שער. במאזדה אמרו לי שהיה להם לקוח שפנה העניין לביטוח לאומי. האם ביטוח לאומי אכן יכול להשתתף בהוצאות אלו?

תודה מראש
 

יוסיב4

New member
1. לפי מה שהבנתי ביטול כרית אוויר לנהג במקרה שלך נעשה עקב נכותך .הרכב המקורי מגיע עם כרית אויר כזו . מי שקונה את הרכב שהוא לא נכה חייב שיהיה בו כרית אוויר לנהג שהוא אביזר בטיחותי חשוב מאוד כמו שחובה שתהיה חגורת בטיחות לנהג . לכן אם תמכור הרכב לאדם רגיל תצטרך להתקין את כרית האוויר ואז גם תוסר ההערה הזו מרישיון הרכב .
2. תנסה להתווכח עם חברת הליסינג לגבי ההתקנה מחדש של כרית האוויר . לדעתי חברת האבזור תטען שכל פעולה כזו עולה כסף ולא תסכים לעשות זאת בחינם. ביטוח לאומי למיטב ידיעתי לא משתתף בדברים שכאלו.
3. ביטוח לאומי נותן הלוואה עומדת לכיסוי מיסי הרכב והיא מתעדכנת בסכומים ביום שחרור הרכב מהמכס . סביר להניח שהפרשי שער לגבי מיסי הרכב אכן שולמו והסכום שציינת הוא על החלק שלך ברכישת הרכב . על מנת להיות בטוח בעניין זה אני מציע שתפנה לסניף הביטוח הלאומי אליו אתה משויך על מנת שיבדקו עניין זה.
 
למעלה