קניית מוצר פגום

santana6

New member
קניית מוצר פגום

בחודש יוני האחרון רכשתי מכשיר בחנות Samsung .
המכשיר שרכשתי הינו לקוי,ונאלצתי להגיע לחנות 3 פעמים לתיקון התקלה, אך ללא הועיל.
בניסיון האחרון שלהם לתקן את את המכשיר הם לא עלו על התקלה בטענה שהמכשיר תקין (כשלמעשה יש לי סרטון וידאו שמתעד את התקלה).
כמו כן,במהלך התקופה הזאת שלחתי מייל למנהלת שירות הלקוחות אך טרם קיבלתי תגובה.
בסופו של דבר החלטתי להגיש תביעה,והיום קיבלתי טלפון מהחברה כביכול כדי להגיע לפשרה,כשלמעשה זאת לא פשרה אלא המשך של מה שהיה קודם,הם מציעים שאביא שוב פעם את המכשיר לבדיקה ואולי במקרה הטוב יחליטו לבטל את העסקה.

1.האם עלי להביא את המכשיר כפי שהציעו או להמשיך עם התביעה?
2.האם הגיוני סכום של 2200 ש"ח בגין עוגמת נפש לאור מספר הפעמים שנאלצתי לנסוע לחנות+התעלמות ואטימום מצד נותני השירות?
3.האם לאור מה שכתבתי יכול להיות מצב שבו אצטרך לשלם הוצאות משפט של החברה באם הדבר יגיע לבית משפט?

תודה
 
יש פסקי דין סותרים בעניין.

חלק סוברים שניתן לבטל את העסקה, להחזיר את הכסף, ולפצות על הטרטור הטרחה ועוגמת הנפש.

חלק נותנים לעוסק עוד כמה נסיונות לתיקון המוצר.

אם זה היה מקרה שלי -הייתי מגיש תביעה.
 
תשבות:

1. עוגמת נפש תלויה בשיקול דעת בית המשפט, וגם אותה רצוי "להוכיח". ראה את המאמר כאן. לרוב, בימ"ש לא פוסק פיצוי גבוה בגין עוגמת נפש, ולכן רצוי לתאר בתורה מדוייקת מה קרה, שגרם לעותה עוגמת נפש.

2. הכל אפשרי, אם כי לפי התיאור שלך זה לא סביר.
 

Ejay03

New member
ברמה האישית אתה צודק

והמצב מעצבן טילים.
כל ניסיון תיקון שלהם מנחית עליך נסיעה למקום לא נח חניה ובזבוז זמן יקר.

בפועל לעולם לא תקבל סכום כזה על עוגמת נפש בלבד. מקסימום את עלות סה"כ החניה והדלק שלך ואולי עוד 100-200 שקלים.
לצערי בארץ השופטים מעודדים את שיטת המצליח וזה שבן אדם נדפק וסופג נזק דבר טלפונים,בירוקרטיה,מיילים,פקסים לא זוכה לפיצוי..אלא אם הלכת והפסדת יום עבודה בשביל זה.

אם תפסיד אתה תשלם הוצאות משפט, כמה מאות שקלים. גם אם החברה תתייעץ עם ציון אמיר זה לא אומר שהשופט יפסוק לך לשלם את עלות שכרו.
 
למעלה