מי אתה חושב שמשלם על העלות של אותו "רכב חילופי"?
כל דילרשיפ מצוייץ של רכבי "יוקרה" ישמח לתת לך רכב חילופי בהשאלה בזמן שהרכב שלך נמצא במוסך שלהם.
את האלמנט הם כבר יכניסו לך עד הסוף שכתגיע לחשבון...
לא, לא יהיה בחשבון סעיף "רכב חילופי" עם תג מחיר עליו.
וגם מחיר שעת העבודה של מכונאי לא יראה לך יוצא דופן יחסית למה שגובה מוסך פרטי.
אבל... הדילר מחייב על כל פרוצדורה שעושים לאוטו לפי "מחירון היצרן" - שמפרט כמה זמן עבודה "מקובל" על הפרוצדורה.
וזמני העבודה שמפורטים שם מנופחים בצורה מטורפת.
שעתיים עבודה לפרוצדורה שאדם שאינו נכה קוודראפלאגי יכול לבצע ב 20 דקות.
וכשהדילר עושה 2 או 3 פרוצדורות שונות לאוטו - הוא יחייב אותך במלוא ה"זמן המומלץ" לכל פרוצדורה.
לדוגמא: אם הוא היה צריך לבצע 3 פרוצדורות שעבורן צריך להוציא את המנוע ממקומו - בתוך המחיר שתשלם מובלע זמן העבודה שנדרש כדי להוציא ולהחזיר מנוע שלוש פעמים... למרות שהמוסך הוציא את המנוע רק פעם אחת, עשה את כל 3 הפרוצדורות והחזיר אותו פעם אחת...
זה גורם לתסריטים הזויים שבהם אתה משאיר אוטו במוסך ל 8 שעות (שמתוכן בת'כלס עבדו על האוטו אולי 3 שעות) - ומקבל חשבון שבתוכו מסתתר תמחור של 16 שעות עבודה... כי עשו 4 פרוצדורות שכל אחת מהן (לחוד) מתומחרת לפי 4 שעות מכונאי.
אז ברור שהאינטרס שלהם הוא שהפראיירים ימשיכו לבוא אליהם - ולכן בחדר ההמתנה של המוסך של הדילרשיפ יתנו לך קפה משובח, יאכילו אותך בחטיפים, תקבל רכב חילופי אם תרצה... וכשיגיע החשבון הוא יהיה של 4 ספרות בדולארים.
בעל "רכב יוקרה" (ולמען האמת - בעל רכב בכלל) שהפרוטה יקרה לו - מפסיק להיכנס למוסך של דילרשיפ רישמי בשנייה שאחריות היצרן על הרכב פגה.
בשנייה שהתיקונים והטיפולים מתחילים להיות OUT OF POCKET עבורך - ההמלצה היא למצוא מוסך עצמאי לסוג הרכב שלך שיש לו מוניטין טוב באזור שלכם (והיום יש המון אתרי אינטרנט ו"פורומים" של בעלי רכב שמהם אתה יכול לקבל המלצות וחוות דעת) - ולעבור לעבוד איתו.
לפני 15 שנה מצאתי מוסך כזה בעיר שבה אני גר.
הם יודעים מה הם עושים כי הם מתמחים אך ורק ברכבים של היצרן הספציפי ונמצאים בשטח כבר עשרות שנים, בחשבון שלהם מפורט בדיוק המחיר של החלפים שבהם השתמשו והחיוב על שעות העבודה שהם ת'כלס עבדו על האוטו,
אין להם בעיה להשתמש בחלפים שאני מביא אם במקרה אני מצליח למצוא את החלק יותר בזול ממה שהם מוצאים אותו (ה EBAY למשל) כל זמן שמדובר בחלק OEM חדש, ובכל פעם שבדקתי את זה - אני משלם להם חצי ממה שזה היה עולה בדילרשיפ.
ובדרך אגב - הם גם נותנים רכב חילופי בתיקונים ארוכים - יש להם כמה מכוניות מאוד ישנות שהם קנו מקליינטים שלהם שהחליפו אוטו, והם משתמשים בהם כ LOANERS. אז זה לא אוטו משנתון אחרון כמו שתקבל אצל הדילר אלא אוטו בן 10 - אבל זה נוסע...