קניית רכב ראשון בארה"ב

tair1986

New member
קניית רכב ראשון בארה"ב

אהלן לכולם,
אז אני ואשתי עוברים לארה"ב עוד חודשיים.
קיבלנו מדודה של אשתי וולוו שנת 2011 במצב מעולה שתשמש את אשתי ועכשיו אני מחפש רכב לעצמי.
השאלה שלי היא, האם בתקציב של 15K כדאי לקנות רכב בסגנון Audi A4/BMW 3 series? שזה בערך שנתונים 2011-2013.
האם אחזקת רכבים בסגנון הזה היא יקרה בארה"ב? העם עדיף להסתכל על רכבים יותר עממיים בסגנון פורד או פולקסווגן?
יש לציין שאני מחזיק אאודי בת 9 בארץ כבר כמה שנים ואנחנו מסתדרים איתה מעולה מבחינת אחזקה/ביטוחים/דלק/טיפולים.

תודה מראש לעונים!
 

metm98

New member
שאלה יפה, אבל זה לא עניין של העדפה אישית?

אם אתה רוצה קניה הגיונית בלבד, אתה יכול לבדוק הערכות עלות/תועלת בדו"ח צרכנים. או שתדלג על המתווך וקנה ישר הונדה/טויטה.
אבל השאלה שלך רומזת שיש לך העדפה חזקה לסוגים מסוימים, אז למה שלא פשוט תלך על זה ותשאיר את ה"הצדקות הלוגיות" לדיסוננס הקוגנטיבי.
&nbsp
בהצלחה עם המעבר!
&nbsp
 

tair1986

New member
נכון העדפה אישית, אבל לא ממש יודע לגבי עלויות בארה"ב

בגלל זה שואל..
תודה על התגובה!
 

metm98

New member
אם לא חשוב לך לנקר עניים,

נראה לי שבתקציב של 15K הקנייה האופטימלית עבורך תהיה הונדה אקורד משומשת ברמת גימור EX או EXL. איכות וסגנון הנסיעה שלה מתחרים בכבוד מול המכוניות שהזכרת.
אם אתה סומך על הכישורים שלך בהערכת הרכב וזיהוי רמאויות, אז כדאי לקנות את הרכב הראשון, כשממילא אין טרייד אין, מאדם פרטי. אם לא, הדילר מחוייב לספק לך גילוי נאות ואחריות מוגבלת של שלושה חודשים (אאל"ט) - אבל תצטרך להתפשר על שנת הדגם כדי לעמוד בתקציב.

שיעורי בית:
kbb.com
craigslist.org
consumerreports.org
carfax.com (לבדיקת היסטורית תאונות של רכב ספציפי)

דרך צלחה.
 

tair1986

New member


 

Boston Guy

New member
בגיזרת בוסטון והסביבה זה לא ממש ירשים מישהו...

באזור התפוצה לך (ושלי. ושל אילן) יש כל כך הרבה כלי רכב מהסוגים שהבחור הזכיר שאני לא חושב שמישהו מתרשם מהם במיוחד.
 

tair1986

New member
אני לא חושב שיש מישהו שיתרשם מאאודי פשוטv בת 8 שנים..

אבל זה יהיה בהחלט קצת שונה בנוף כל הSUV ו הTRUCKS בלנקסטר פנסילבניה
 

ilanvag

New member
אין שום בעיה עם תחזוקה של BMW או אודי, עד שאתה

צריך להיכנס איתן למוסך... ואז כבר יפשטו לך את העור...

&nbsp
אם אתה רוצה רכב יוקרה, שהתחזוקה שלו היא סבירה -- לך על לקסוס. רכב יוקרתי מעולה, אבל החלפים הם טויוטה, כך העלויות סבירות לגמרי.
 

Boston Guy

New member
החלפים של לקסוס עולים פי כמה מחלפי טויוטה

להרבה יצרני רכב יש את הסיפור של "דגמי היוקרה והדגמים העממיים".
אם זה הונדה ואקורה, טויוטה ולקסוס, ניסאן ואינפינטי...
אבל זה ממש לא אומר שהחלפים של רכבי היוקרה זהים לחלפים של הרכב העממי.

אם נדבר על רכב שהוא הזכיר בהודעה שלו - פולקסוואגן, אאודי ופורשה מיוצרים על ידי אותה חברה, משתמשים באותו CAN BUS ובאותן יחידות פונקציונאליות. האאודי A3 יושב על אותה שילדה של פולקסוואגן גולף ומריץ את אותה תוכנה.. אבל זה ממש לא אומר שאפשר לקחת חלק של פולקסוואגן גולף ולהשתמש בו ב A3. (ההפך - דווקא כן).

כל החברות הגדולות שמחזיקים מספר "רמות איכות של כלי רכב" מייצרים את המכלולים בגירסאות שונות.
פולקסוואגן מייצר כל מכלול בגירסת ה ECONOMY לרכבים העממיים (לדגמי ה VW והווריאנאטים שלו - סקודה, סיאט וכיוצ"ב), גירסת הפרימיום לדגמים של AUDI וגירסת ה LUXSURY לדגמים של פורשה.
אפשר לקחת מכלול PREMINUM ולהתקין אותו באוטו ECONOMY - אבל ההפך לא ממש עובד טוב...

בדיוק אותו דבר לגבי לקסוס וטויוטה. הרכיבים והמכלולים שנכנסים ללקסוס הם לא אותה גירסא שנכנסת לדגמים של טויוטה. אתה יכול להתקין חלק של טויוטה בלקסוס - אבל באתה מתקין משהו שהמפרט שלו הוא נחות יחסית למה שהרכב הזה צריך.
באותה מידה אתה יכול סתם להתקין חלק חיקוי מתוצרת איזה יצרן סיני עלום שם.
 

איי ל

New member
מנהל
יחד עם זאת

יש לי אקורה והתחזוקה שלה (שנעשה תמיד אצל הדילר הרשמי) זניחה יחסית ל BMW ולאאודי שהיו לי, ששם כל טיפול פשוט היה עולה הון קטן.
 

ilanvag

New member
מה שכתבתי מבוסס על מה שאמר לי חבר טוב, בעל לקסוס.

וזה אדם שמאוד דומה לך -- עושה דוקטורט מקיף על כל דבר, לפני שהוא קונה, אז אני מניח שהוא יודע על מה הוא מדבר.
&nbsp
לי מעולם לא היה את אחד מרכבי היוקרה הללו, אז אין לי ידע אישי.
 

Boston Guy

New member
זה מסוג הדברים שאומר מי שמחליף רכב כל 3 שנים

ושבת'כלס נוסע כל הזמן על רכב שנמצא עדיין תחת אחריות יצרן שכוללת טיפולים שוטפים.
 

tair1986

New member
היי תודה על התגובה

אני לא מחפש רכב יוקרה, אבל הרכבים האלו ספציפית עומדים בדרישות שלמה שאני מחפש.
אני מודע לאחזקת רכב כזה בישראל לעומת ארה"ב שאין לי מושג, גם פה זה לא תענוג לבקר במוסך אבל ממש לא נורא לעומת המאזדה 3 שהיתה לי לפני כמה שנים.
 

iris mom of two

New member
מנסיון של חברים

למי שאוהב BMW או אאודי קשה לחזור לאחרים. תעזוב לנקר עיניים.
&nbsp
כן, יעלה יותר כשיש בעיות עם האוטו. אבל כן תקבל אוטו חלופי, תמיד.
 

tair1986

New member
תודה על התגובה, לגבי אוטו חלופי

ממי אקבל אוטו חלופי? מהדילר או מוסך שמטפל בו? זה משהו שנהוג שעושים?
כי אני לא מתכוון לקנות רכב חדש אלא בן 7-4..
 

iris mom of two

New member
מהמוסך

החברים שלי קנו מדילרים, ואוטו טיפה יותר חדש 1-3 שנים. אז לא יודעת לגבי אוטו יותר ישן. כמובן שהמכוניות היו יותר ישנות כשהם טיפלו בהם. הם מהסוג של לקנות אוטו ולנהוג עד שימות.
&nbsp
אחד מהחברים עשה את כל הטיפולים הקטנים לבד. ולפני שבוסטון קופץ, הוא מהנדס, איש חכם, ויודע מה הוא עושה. זוג חברים אחר כל כך אוהבים BMW שהבן שלהם (20) קנה BMW בת 4-7. אני יכולה לשאול אותם יותר פרטים, אני אהיה אצלם לסדר...
 

Boston Guy

New member
מי אתה חושב שמשלם על העלות של אותו "רכב חילופי"?

כל דילרשיפ מצוייץ של רכבי "יוקרה" ישמח לתת לך רכב חילופי בהשאלה בזמן שהרכב שלך נמצא במוסך שלהם.
את האלמנט הם כבר יכניסו לך עד הסוף שכתגיע לחשבון...
לא, לא יהיה בחשבון סעיף "רכב חילופי" עם תג מחיר עליו.
וגם מחיר שעת העבודה של מכונאי לא יראה לך יוצא דופן יחסית למה שגובה מוסך פרטי.
אבל... הדילר מחייב על כל פרוצדורה שעושים לאוטו לפי "מחירון היצרן" - שמפרט כמה זמן עבודה "מקובל" על הפרוצדורה.
וזמני העבודה שמפורטים שם מנופחים בצורה מטורפת.
שעתיים עבודה לפרוצדורה שאדם שאינו נכה קוודראפלאגי יכול לבצע ב 20 דקות.
וכשהדילר עושה 2 או 3 פרוצדורות שונות לאוטו - הוא יחייב אותך במלוא ה"זמן המומלץ" לכל פרוצדורה.
לדוגמא: אם הוא היה צריך לבצע 3 פרוצדורות שעבורן צריך להוציא את המנוע ממקומו - בתוך המחיר שתשלם מובלע זמן העבודה שנדרש כדי להוציא ולהחזיר מנוע שלוש פעמים... למרות שהמוסך הוציא את המנוע רק פעם אחת, עשה את כל 3 הפרוצדורות והחזיר אותו פעם אחת...

זה גורם לתסריטים הזויים שבהם אתה משאיר אוטו במוסך ל 8 שעות (שמתוכן בת'כלס עבדו על האוטו אולי 3 שעות) - ומקבל חשבון שבתוכו מסתתר תמחור של 16 שעות עבודה... כי עשו 4 פרוצדורות שכל אחת מהן (לחוד) מתומחרת לפי 4 שעות מכונאי.

אז ברור שהאינטרס שלהם הוא שהפראיירים ימשיכו לבוא אליהם - ולכן בחדר ההמתנה של המוסך של הדילרשיפ יתנו לך קפה משובח, יאכילו אותך בחטיפים, תקבל רכב חילופי אם תרצה... וכשיגיע החשבון הוא יהיה של 4 ספרות בדולארים.

בעל "רכב יוקרה" (ולמען האמת - בעל רכב בכלל) שהפרוטה יקרה לו - מפסיק להיכנס למוסך של דילרשיפ רישמי בשנייה שאחריות היצרן על הרכב פגה.

בשנייה שהתיקונים והטיפולים מתחילים להיות OUT OF POCKET עבורך - ההמלצה היא למצוא מוסך עצמאי לסוג הרכב שלך שיש לו מוניטין טוב באזור שלכם (והיום יש המון אתרי אינטרנט ו"פורומים" של בעלי רכב שמהם אתה יכול לקבל המלצות וחוות דעת) - ולעבור לעבוד איתו.

לפני 15 שנה מצאתי מוסך כזה בעיר שבה אני גר.
הם יודעים מה הם עושים כי הם מתמחים אך ורק ברכבים של היצרן הספציפי ונמצאים בשטח כבר עשרות שנים, בחשבון שלהם מפורט בדיוק המחיר של החלפים שבהם השתמשו והחיוב על שעות העבודה שהם ת'כלס עבדו על האוטו,
אין להם בעיה להשתמש בחלפים שאני מביא אם במקרה אני מצליח למצוא את החלק יותר בזול ממה שהם מוצאים אותו (ה EBAY למשל) כל זמן שמדובר בחלק OEM חדש, ובכל פעם שבדקתי את זה - אני משלם להם חצי ממה שזה היה עולה בדילרשיפ.

ובדרך אגב - הם גם נותנים רכב חילופי בתיקונים ארוכים - יש להם כמה מכוניות מאוד ישנות שהם קנו מקליינטים שלהם שהחליפו אוטו, והם משתמשים בהם כ LOANERS. אז זה לא אוטו משנתון אחרון כמו שתקבל אצל הדילר אלא אוטו בן 10 - אבל זה נוסע...
 

danakama10

New member
וואו, זה היה פוקח עיניים

כנראה שהגיע הזמן לעשות את הטיפולים התקופתיים לאוטו שלי בן ה-8 במוסך לא מורשה.
 
למעלה