אחרי החיתוך האחרון
האלבום הראשון בלי ווטארס הוא A Momentary Lapse of Reason, שהוא אלבום שכולו של גילמור מכל בחינה שהיא מלבד השם, אני חייב לציין שזה האלבום ששיכנע אותי להפסיק לקנות אלבומים של פינק פלוייד. אחריו יצאה ההופעה Delicate Sound of Thunder, המכילה שירים ישנים בביצועים חדשים (עיקר החידוש הוא שווטארס לא שר יותר) וחסרי מעוף. השלישי הוא כאמור The Division Bell, שהוא אלבום טוב רק באופן יחסי ל A Momentary Lapse of Reason אבל לא עומד בהשוואה לשום דבר קודם שעשתה הלהקה. ה Division Bell הוא גם אלבום האולפן האחרון של פינק פלוייד אחריו למרבה המזל יצאו רק רימאסטרים, הופעות חיות ואוספים למניהם, כנראה גם גילמור הבין שאת הפרה הזו כבר אי אפשר לחלוב. במקביל לעבודה של השלושה המשיך ווטארס ליצור אלבומי קונספט עצבניים סטייל אנימלס והחומה, הראשון היה The Pros and Cons of Hitch Hiking (בעד ונגד טרמפים או החיוב והשלילה של טרמפים) בו לקח ווטארס את אריק קלפטון כגיטריסט ויצר אלבום הזוי משהו עם סיפור לא ברור, שיותר משהו סיפור מסע בטרפמפים הוא כמו כל אלבומי פינק פלוייד להם אחראי ווטארס מין מסע לתוך נפש האדם, באלבום הסולו הראשון שלו, למעשה השני היה עוד אחד ב 1970, אבל זה הראשון אחרי שעזב את הלהקה, מראה ווטארס שלפחות את נושאי הכתיבה הישנים שלו הוא לא זנח. למרות שמוסיקאלית וטקסטואלית הוא לא מצליח לשחזר את השגי העבר עדיין יש כאן כמה נקודות אור, הבולטות שהן מושגות בעיני בזכות הגיטרה של קלפטון והסקסופון המצוין של David Sanborn. אחרי The Pros and Cons וקצת לפני אלבומו הבא Radio K.A.O.S התפנה ווטארס לכתיבת פס קול לסרט When the Wind Blows, פס הקול בהשתתפות דיוויד בואי וג'נסיס, לא היה הצלחה גדולה (בלשון המעטה), ולהוציא את שיר הנושא של בואי אין לו כמעט רגעים ששווה לטרוח עבורם בהשגתו, גם התוספת של ג'נסיס אינה מוסיפה הרבה (אולי אפילו גורעת). ב 1987 הוציא ווטארס את אלבומו הבא Radio K.A.O.S, שוב אלבום קונספט והפעם על ילד נכה (בילי) שאיו יכול לזוז בלי כיסא הגלגלים ומנסה להילחם בסכנת המלחמה הגרעינית באמצעות תחנת ה AM שלו, הסיפור המופרך משהו, לא מפריע לווטראס לקחת אותנו לעוד מסע בתוך נפשו המיוסרת, כאשר הפעם המוסיקה מעט מאפילה על המילים, ויוצרת אווירה מתאימה לתחושת האפוקליפסה של האלבום, השיר הפותח Radio Waves והמסיים The Tide Is Turning הם יציאות קצת משונות עבור ווטארס בכך שהם יותר מזכירות שירי פופ פשוטים יותר מכל דבר אחר שהוא עשה בקרירה שלו (כולל Another Brick in the Wall, Pt. 2), בכל מקרה גם האלבום הזה לא הצליח מסחרית ולא יכול להחשב כנקודת שיא כל שהיא בקרירה של ווטארס. אלבום האולפן האחרון של ווטארס היה: Amused to Death, שיצא ב 1992, עוד אלבום קונספט של ווטארס, לדעת רבים הטוב שלו מאז פינק פלוייד, אני אישית לא הקדשתי לו מספיק האזנות בשביל לחוות דעה.