קנס ממס הכנסה ב3,800 ש"ח - האם אפשר להפחיתו? מה לרשום במכתב?

Itay S Sen

New member
קנס ממס הכנסה ב3,800 ש"ח - האם אפשר להפחיתו? מה לרשום במכתב?

שלום,

הנני עוסק פטור מסוף שנת 2013 - נובמבר. מאחר שהתחלתי את פעילותי כעוסק פטור רק בסוף שנת 2013, הכנסותי באותה שנה היו כ13,000 ש"ח לערך בלבד, ובשנת 2014 פחות מ- 60,000 ש"ח לכל השנה .
פתחתי תיק במס הכנסה, ודיווחתי באינטרנט על הכנסותי לשנת 2013. הייתי בטוח שביצעתי את כל הפעולות הנדרשות, אך מסתבר שטעיתי:

גם עבור שנת 2014 דיווחתי את המחזור באינטרנט, ואינני זוכר בדיוק את הנסיבות - קיבלתי מכתב מרשויות המס כי עלי לדווח על הכנסותי - הייתי בטוח שכבר דיווחתי. פניתי להדרכה במס הכנסה, ושם הסבירו לי את הענין:

מסתבר שעלי לדווח על אותו סכום שנתי פעמיים - פעם למע"מ, ופעם למס הכנסה. לגבי שנת 2013, הייתי בטוח אז (מס' חודשים לאחר שפתחתי את התיק) שהדווח באינטרנט הוא הדווח השנתי, ולא הבנתי כי צריך למלא דו"ח נוסף עם אותו סכום - וכי יש לדווח פעמיים: פעם אחת למע"מ (אותו ביצעתי בזמן לגבי אותה שנה), ופעם נוספת למס הכנסה. לכן, התברר בדיעבד, שלא הגשתי את אחד מהדו"חות (מסתבר שמדובר על "דו'ח שנתי למס הכנסה"), עבור שנת 2013.
כאשר לאחרונה, כאמור, ניגשתי להדרכה ברשות המסים, עזרו לי למלא את הדו"חות המתאימים הן לשנת 2013, והן לשנת 2014, אבל הדו"ח השנתי לשנת 2013 הוגש באיחור רב.

כעבור מס' שבועות, קיבלתי מרשות המסים מכתב ובו מצויין כי קיבלתי קנס בסך 3800 ש"ח, עקב האיחור בהגשת הדו"ח של שנת 2013. פניתי לרשויות המס, כדי לשאול אם אפשר להגיש בקשה לביטול / הפחתה של הקנס, מאחר שהטעות נעשתה בתום לב (כאמור , בתחילת הדרך כעוסק פטור, לא הבנתי כי יש לדווח את אותו נתון פעמיים בדו"חות שונים - פעם למע"מ, ופעם למס הכנסה).

בתשובה לפנייתי, נאמר לי ברשות המסים, כי עלי לכתוב אליהם מכתב, ובו הבקשה הנ"ל לביטול / הפחתת קנסות, עם נימוקים רלוונטיים. שאלתי היא: כיצד עלי לנסח את המכתב? כיצד לסגנן אותו? מה לכלול בתוכו?

בתודה מראש, איתי.
 
תשובה - בקשה לביטול קנסות

שלום רב,

מנהל רשות המיסים רשאי להקטין או לבטל קנסות (לרבות קנס בגין איחור בהגשת דו"ח), אם הוכח להנחת דעתו שהאיחור לא נגרם על-ידי מעשה או מחדל התלויים ברצונו של הנישום.
על כן, בבקשה לביטול הקנס יש להדגיש כי הנך אזרח שומר חוק, והדו"חות לא הוגשו עקב טעות, ולא בכוונת מכוון. בנוסף, רצוי להדגיש כי המחדל של אי הגשת הדו"חות הוסר מיד עם היוודע הצורך להגיש את הדו"חות.
 
למעלה