קסדות, בטור

לוי אסף

New member
קסדות, בטור../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

למה הרוכבים בטור לא חובשים קסדות בכל הקטעים? באיזה קטעים מחויבים הרוכבים ללבוש קסדות, באיזה לא ומה הסיבה? תודה מראש= אסף
 

yaelh8

New member
למיטב הבנתי

מותר לרוכבים להוריד קסדה רק בסוף שלב אם הוא מסתיים בעליה. הסיבה היא כי בעליה יש פחות נפילות והתרסקויות והמהירות פחות גבוהה. אני עונה על שאלות, לאן הגענו...
 
כמו שכתבתי אתמול...

על העליה האחרונה להיות לפחות 5 ק"מ, כך שאתמול, למשל, לא הורידו קסדות לקראת הסיום. המאבק למען קסדות ברכיבה מקצוענית הוא ארוך ומייגע. בעבר נקטו הרוכבים בעיצומים ושביתות בכדי שלא יחייבו אותם לחבוש קסדות.
 

yaelh8

New member
איציק, שאלה

למה הרוכבים כל כך נגד הקסדות? אני מבינה שזה לא נוח וחם מאוד (מאוד!) אבל כל הרעיון זה להגן עליהם. אני זוכרת לפחות 3 נפילות בטור הנוכחי שללא קסדה היו נגמרות באסון
 
ההתנגדות היום היא בעיקר בעליות...

כאשר לאחר יום שלם על האופניים, החום הרב הופך את הקסדה למטרידה, לטעמם. השינוי בתודעה אכן חל עם מותם של כמה רוכבים, בעיקר של קיבילב, רוכב צעיר ומבטיח שאולי היה מככב היום בטור.
 
אנדרי קיבילייב

אנדרי קיבילייב נהרג, בזמן מרוץ פאריס-ניס (מרוץ קטעים יוקרתי בתחילת העונה). קיבילייב רכב (כמו רוב הרוכבים ללא קסדה), ושימי לה לתאור הפציעה וסיבת המוות, יש קשר ישיר לרכיבה עם קסדה, קסדה הייתה כנראה מצילה את חייו. According to reports from French and italian press, kazakh rider Andrei Kivilev (Cofidis) has died on Wednesday morning in Saint-Etienne hospital, due to the head injuries he sustained yesterday, when the man, not wearing an helmet, crashed with 40 km. to the finishing line of stage two stage two of the Paris-Nice race, along with team-mate Marek Rutkiewicz of Poland and Gerolsteiner's German Volker Ordowski (neither of which suffered major injuries). Kivilev was instead diagnosed with a fractured skull and two broken ribs.
 
מה שחסר בדיווח...

קביליב היה יחד עם עוד רוכבים בין מכוניות הלווי לאחר.... שהחזיר את הקסדה שלו ולש חברים לקבוצה למכונית הקבוצה. הוא רכב עם קסדה כל הקטע והורידה דקות לפני התאונה. אם יהיה למישהוא ממש חשוב אני אנסה למצוא את התמונות של אותו קטע בהן הוא עדיין עם קסדה.
 
יעל - תוספת לעניין קסדות.

הרוכבים לא אוהבים אותן משתי סיבות. 1. תראי היום את הבלורית של חלקם. את הגננות המושקעת על חלק מהסנטרים. הם אוהבים להצטלם. זה טוב לנותני החסות כולם חוץ מהחברות שמיצרות קסדות. 2. זו בעיקר מסורת לרכב בלי קסדות. אני זוכר כי כבר לפני 12 שנים פרסמה חברת "ג'ירו" כי קסדת "וונטו" שלה מאווררת יותר מראש חשוף משום תעלות ההולכה שהגבירו את זרימת האוויר על הקרקפת בכל מהירות החל מ - 20 קמ"ש ומעלה. לאחר שרכבתי עם הקסדה הזאת התקשתי להחליט אם המחקר אמיתי או לא אבל יום אחד, אוגוסט או יולי, רכבנו בעליות של מעלות. ובהפסקה של מילוי מיים הורדתי את הקסדה שנשכחה על גג המכונית המלווה. שחזרתי לרכוב הרגשתי התאוששות מדהימה ורעננות מפתיעה. חמש דקות לקח למכונית להשיג אותי ולהביא לי את הקסדה - הרעננות נגמרה שם. בעליות שהחלו לאחר מכן חשבתי לעצמי מה רע יהיה אם אוריד את הקסדה. הורדתי - אחרי דקה הראש שלי היה מוכן להגשה אולי עם עם רוטב פסטו ומעט יין אדום בצד. החזרתי את הקסדה והודתי לחברת ג'ירו LTD
 
למעלה