קפה שחור אמיתי

זורקה

New member
קפה שחור אמיתי ../images/Emo96.gif

אפשר לקבל הוראות מדוייקות איך מכינים קפה שחור בפינג´אן על האש, כזה בלי בוץ, חלק כזה, טעים ? תודה מראש
 

ysofer

New member
צ´מע

אני לא יביא לך פה את כל האמונות התפלות בקשר לקפה שחור (להביא לרתיחה 7 פעמים וזה), אני יכול להמליץ לך לשים תבלין תימני שנקרא חוויאג´! יש חוואיג´ למרק, ויש אחד לקפה זה תערובת של כל מיני תבלינים, וזה נותן לקפה השחור ארומה שלא ניתן לתאר...
 

אלאר

New member
מה שאני עושה...

זה להרתיח קודם את המים, בדיוק בכמות הדרושה (לא כוס גדולה מידי). אח"כ - להוסיף כפית קפה שחור - אני שם כפית גדושה - אבל לפי הטעם שלך. להרתיח שוב את המים עם הקפה, ושניה לפני הגלישה - להנמיך את האש, להוסיף את הסוכר, ולהשאיר על אש קטנה תוך כדי בחישה, עד שמרגישים שגרגרי הסוכר נמסו. אז להוריד, ולכוס (אם אפשר לחמם קודם את הכוס - זה אחלה). פשוט נכון? אם למישהוא יש שיטה יותר טובה - אשמח לקרוא. מה שהכי חשוב - זה סוג הקפה. לקפה מבושל בפיג´אן, אני משתמש באל-נחלה באריזה ירוקה. יש לו טעם מר ואקזוטי, אבל צריך להיזהר: הוא עלול לגרום לתגובות קצת חזקות של מערכת העצבים. לא מתאים לילדים, זקנים ונשים בהריון. לגבי החוואג´ - זה בעצם ג´ינג´ר. קח תבלין ג´ינג´ר מהמדף של התבלינים - שים קמצוץ יחד עם הקפה, ותקבל משקה ריחני וטעים, מומלץ בעיקר בחורף (אה, דרך אגב, יש כאלה ששונאים ג´ינג´ר..).
 

גרי רשף

New member
קפה ערבי../images/Emo22.gif

הקפה הערבי שניתן להשיג אותו עם הל או בלי הל (נחלה ירוק זה עם הל ונחלה חום זה בלי הל) הוא שונה מהקפה הטורקי המוכר יותר לאשכנזי המצוי (סחבק..). נאמר לי שזו תערובת שונה וקליה שונה. בכל מקרה- פעמיים קניתי קפה ערבי במקום שבו מכינים אותו- פעם בנצרת ופעם בחיפה- ופעמיים קיבלתי שקית חמה ורייחנית עם קפה טוב מזה של נחלה לסוגיו.. כנראה שלמרות טכניקות האריזה המודרניות אין תחליף לקפה טרי שזה עתה נטחן.
 

*pachanga*

New member
כן אכן זה הקפה שאני עושה|ספל|

יאמי של קפה, לא פלא שגם כל התימנים אוהבים לשתות אצלי בדירה
פאצ´נגה
*חיי לילה*
 
למעלה