קצבת נכות ותקופת עבודה

xlier1

New member
שלום,
ברשותי שאלה האם אחרי תקופה עבודה (שנים) ביטוח לאומי מבטל את הקצבת נכות של נכה?
יש אי כושר השתכרות 100 אחוז
נכות 50 אחוז
שכר מינימום 5300 על פי חוק לא מורידים מהקצבה
ברצוני לברר האם אחרי תקופת עבודה ממושכת יכולים לזמן\ לבטל את קצבת הנכות?
תודה.
 

אורנה01

Active member
מנהל
שלום,
ברשותי שאלה האם אחרי תקופה עבודה (שנים) ביטוח לאומי מבטל את הקצבת נכות של נכה?
יש אי כושר השתכרות 100 אחוז
נכות 50 אחוז
שכר מינימום 5300 על פי חוק לא מורידים מהקצבה
ברצוני לברר האם אחרי תקופת עבודה ממושכת יכולים לזמן\ לבטל את קצבת הנכות?
תודה.
שלום לך,
בביטוח לאומי מעודדים לצאת לעבודה, כך שהקצבה והשכר ביחד יקנו לך בהכנסה, שניתן להתקיים ממנה.
לא יפגעו בקצבת נכות המשולמת.
בברכה.
 

Sap m7747

New member
ביטוח לאומי יכול לזמן לוועדה רפואית לבדיקה מחדש,
ביוזמת הנכה: כאשר הנכה מערער או מבקש להיבדק שוב כדי להכיר בסעיפים אחרים או להחמיר מצב כמו כדי לקבל גם שר"מ או נכות רפואית של 90% ומעלה בשביל הטבות במוסדות ומס הכנסה, במקרה זה כמובן שיכולים לשנות את האחוזים ואי הכושר, גם למעלה וגם למטה.
ביוזמת ביטוח לאומי: כאשר חל שיפור מהותי במצבו הרפואי של הנכה למשל בעקבות טכנולוגיה רפואית חדשה (למשל נכה עם מוגבלות ניכרת בראייה שמקבל על כך נכות וניתוח קטרקט או השתלת קרנית השיב את מאור עיניו וכו'), במקרה של נכות נפשית כמו הפרעות אישיות או הפרעות אפקטיביות לא אמור להיות שינוי כיוון שביטוח לאומי נוטה לחשוב שלא יהיה שיפור בעניין הזה לאורך זמן בצורה שתבטל את הנכות,
בנוסף הוא יכול לחשוב שהנכה שיקר או רימה או לא מסר מידע בתביעה או בוועדה שהיה ברשותו ולא מסר בצורה שהשפיעה על זכאותו לקצבה.


בגדול זה החוק היבש אבל הנטייה של ביטוח לאומי כמו שאני יודעת מניסיון שלי ושל אחרים, שלא מזמנים לבדיקה מחדש ולא מורידים. להיפך מעודדים עבודה כעת נכה באי כושר של 100% יכול להשתכר עד 5300 שח ברוטו מבלי שקיצבתו תיפגע ומעבר לסכום זה תהיה פגיעה מידתית לפי מדרגות של כ 30% מההפרש, וזה מפורט באתר שלהם יש גם מחשבון. ההטבה הזאת לא עולה למדינה הרבה כיוון שמבין שלוש מאות אלף נכים רק מעט יחסית עובדים, ומעט מהנכים העובדים מגיעים למשכורת קרובה למינימום. כמובן שנכה שלאורך זמן רב משתכר כך אין סיבה כביכול שיקבל את הקיצבה אבל ביטוח לאומי יודע שאנשים עדיין ובעתיד מהפחד לאבד את הקיצבה החודשית שהיא בטוחה מעבודה, במיוחד בתקופה כמו שלנו, לא יעבדו והמדינה יש לה יותר להפסיד מזה מאשר להרוויח, בסופו של דבר כל אדם שעובד גם נכה, מועיל למשק משלם מיסים, גם המעסיק משלם מיסים עבורו וכל תועלת או שירות שאדם עובד מביא לאחרים ולמשק מניע את הכלכלה ומביא לעוד תשלומי מיסים, לתלות מופחתת בקיצבה ובשירותים אחרים, לתשלומי פנסיה ופיצויים לעובד וגם לתחושת המסוגלות והביטחון העצמיים של האדם. וכל זה יפחית את התלות במדינה.

בעבר נכה שהשתכר כאלפיים שח לדעתי אפילו 1700 שח נקנס בכך שקיצבתו בוטלה לגמרי או לפחות באותם החודשים, לצערי לא ניתן להשיב את החודשים האבודים הללו אבל המצב כעת יותר טוב מהבחינה הזאת.


למשל נכה 100% שירוויח 5900 שח ברוטו מעבודה, על ההפרש של 600 שח (מ5300) יורידו 30% מהקיצבה שהם כ180 שח, בנוסף ישנה הטבה עלובה למדי של פטור דמי ב.ל של 0.4% מהשכר, בכל אופן ההכנסה הכוללת תהיה במקרה זה 5900+3330-180 לא זוכרת במדויק כמה הקצבה.
 
למעלה