קצת חוויות שירות

קצת חוויות שירות

מהצד של הלקוחה


הלכתי לקנות קפה ומאפה לבוקר. קיבלו את פני חבורה של עובדים שישבו בכניסה למקום ועישנו/פטפטו, וכשראו שאני מגיעה קמו לכבודי ונכנסו. פניתי לאחת העובדות ושאלתי אם יש עוגת קינמון אישית וזכיתי לתשובה שלילית. על הסטנד של המאפים האישיים היו כמה סוגים וביקשתי הנחיה. אחרי שנשאלתי "מה זה מאפה אישי" (את עובדת בבייקרי ואת לא יודעת מה זה?!) קיבלתי הסבר מה יש בכל מאפה שאחד מהם היה... עוגת קינמון! (אולי התשובה הייתה שלילית כי היא לא הבינה למה הכוונה ב"אישי"?
)

הגענו למעמד התשלום ונדרש ממני סכום שנשמע לי מאוד מופרז, 37 ש"ח לצורך העניין. כששאלתי למה זה כל כך יקר זכיתי לתשובה שזה 15 ש"ח על הקפה ו-22 על העוגה. בשלב הזה הצטרפה לשיחה עובדת אחרת שניסתה להבין מה הבעיה ולמה אני אומרת שזה יקר, אמרה שהמוצרים איכותיים ושזה מחיר מאוד אטרקטיבי, ואחרי חילופי מילים נוספים שכללו ציון סכום שונה מצד שתינו התגלה העניין: הייתי אמורה לשלם 22 ש"ח סה"כ, והעובדת המעופפת חייבה אותי ב-22 רק על העוגה וחייבה על הקפה בנפרד, וזה אפילו לא נראה לה מוגזם. העובדת השנייה (שהתגלתה כאחמ"שית) הסבירה לה על הטעות שעשתה ושתיהן התנצלו בפני, לא לפני שהתווכחו - בזמן שאני עומדת שם. לא נורא, אבל לא הכי נעים...

next - הלכתי לסופר פארם ונעזרתי באופן חריג בדיילת קוסמטיקה. בזמן שזו הציגה בפני מוצרים, לקוחה אחרת פנתה אליה וביקשה סיוע. הדיילת בהתחלה התעלמה ממנה והמשיכה להסביר לי אבל הלקוחה המשיכה עם "סליחה, אני צריכה עזרה!" והדיילת מתישהו נכנעה וניגשה אליה. לא נראה לה לנכון משום מה להסביר ללקוחה שהיא איתי ושמייד תתפנה אליה, או להתנצל בפני אחרי שנטשה אותי באמצע, וגם ההתנהגות של הלקוחה עצמה לא נראתה לי.

ואחרון לסיום: יש בית אוכל קרוב לעבודה שלי שאני אוכלת שם בצהריים לעיתים קרובות יחסית. הם מעסיקים שם עובדת כללית שהיא טיפוס מיוחד. בגדול עושה רושם שהיא עושה את העבודה כמו שצריך וגם לא מעמיסים עליה יותר מדי, אבל יצא לי לראות אותה לאחרונה יותר מדי פעמים מגישה אוכל לאנשים אחרי שביצעה עבודות ניקיון, בזמן שהכפפות איתן ניקתה עדיין על הידיים שלה ו/או היא מחזיקה ביד אחת/מתחת לבית השחי סמרטוט או אמצעי ניקוי אחר, וזה נראה ממש רע ומוציא את החשק לאכול שם. ראיתי פעם אחת שהעירו לה, אבל נראה שלא תמיד שמים לב. הייתי מצפה באופן כללי שיבצעו הפרדה במקום כזה בין עובד שמנקה לעובד שמגיש.
 

nathaliesh

New member
בסה"כ לא נשמע כמו חוויות שירות גרועות

המקרה הראשון שספרת, הבנות נשמעות פשוט טיפה מעופפות ולא מקצועיות, לא משהו שהייתי מתרגשת ממנו.
לגבי הדיילת - נשמע שהיא נסתה להתנהל נכון ופשוטו כמשמעו לא היו לה כלים. היא צריכה שידריכו אותה. לא "מתעלמים" מהלקוחה שמנדנדת וגם לא "נכנעים" לה.
במקרה השלישי - הכרעה גרועה מאוד של הבעלים. חד משמעית.
 
זו הייתה מישהי אחת מעופפת

אם כי זו הייתה דרגת עופפות מסוג מיוחד. לא אהבתי גם את הקטע של כל העובדים שיושבים בחוץ ומעשנים, כשאני עבדתי במקומות כאלו היו עושים תורנות וכל פעם מישהו אחר נשאר וטיפל בלקוחות.

עוד קטע שלא אהבתי זה שהן התווכחו לידי - היה מתאים שהאחמ"שית הייתה מסיימת את הטיפול בי ומטפלת בעובדת השנייה אחר כך, זה גם עיכב אותי כי זה היה חתיכת ויכוח שכלל כל מיני הסברים שבהחלט יכלו לחכות לאחרי שאני אלך.

מה שהיה עם הדיילת זה שהיא התנהלה בצורה שלפיה פועלים לא מעט לקוחות ישראלים - מי שנדחף ומנדנד יותר באסרטיביות הוא זה שמקבל את השירות, וזה לא לעניין. היא יכלה בהחלט להגיד ללקוחה שתמתין עד שתסיים איתי, אבל משום מה היא בחרה לא לעשות את זה. יש בהחלט מצב שההכשרה שקיבלה לוקה בחסר, לפעמים נראה לי שמכשירים את הדיילות האלו רק למכירות ולא לשירות.
 

nathaliesh

New member
מסכימה עם כל מה שכתבת

פשוט הבחורות של המאפה נשמעות לי בעיקר צעירות ולא מקצועיות ולא שזה נובע מאיזו "זריקה" מכוונת.
 
דווקא הן לא היו צעירות

והמעופפת הספציפית להערכתי עבדה את ה-40 לפני מספר שנים.

יצא לי להכיר במסגרת העבודה כמה רשתות מאפים והופתעתי לטובה מהמקצועיות בה רובן מתנהלות, כולל בדרגי העובדים הזוטרים. בתור מי שלא יצא לה ממש לקנות במאפיות, סברתי שהעובדים שם הם כמו מוכרים בכל חנות/בית אוכל, וכאמור הופתעתי לגלות שלא. במקרה הספציפי הזה... הייתה נפילה.
 

nathaliesh

New member
זה מפתיע אותי

מאיך שתיארת את הסיטואציה הן נשמעו כמו שתי ילדות אחרי צבא.
 
ונוסיף עוד חוויית שירות

קצת פחות עדכנית אבל מעניינת:

הלכנו 6 אנשים למסעדה נחשבת. האוכל היה מצוין, אבל כל מה שמעבר - לא ממש. נתחיל מכך שבין המנה הראשונה לעיקרית עבר פרק זמן לא סביר בהחלט, מהסוג שהעלה תהיות אם שכחו להזמין את המנות שלנו. לאורך כל השהות שם אף מלצר לא טרח להתעניין אם הכל בסדר, אם האוכל טעים, אם אנחנו זקוקים לעוד משהו - על מנת לבקש דברים כאלו, כולל את תפריט הקינוחים, נאלצנו לשלוח נציג שיקום ויתפוס את אחד המלצרים. לאחר שקיבלנו את תפריט הקינוחים נאלצנו לבקש באופן מיוחד שיפנו את השולחן, היות שגם המלצר שהביא את התפריטים וגם מלצרים אחרים שעברו שם לא חשבו לרגע לעשות זאת מיוזמתם, למרות שהיה ברור שסיימנו לאכול. המלצות והצעות כמובן שלא קיבלנו.

במהלך הארוחה אחת הנוכחות פנתה במסגרת "מסע חיפוש המלצר" לאחראי במקום והאירה את תשומת לבו למתרחש. היא ראתה שלאחר מכן הוא כינס את המלצרים ודיבר איתם, מה שעורר תקוות שנכזבו במהרה - כשרצינו לקבל את החשבון נאלצנו לנקוט שוב בשיטת "קום והתהלך ותפוס מלצר באוזן", לאחר ששני מלצרים שעברו לידינו התעלמו מהפנייה שלנו. בשלב הזה אני ניגשתי לאחראי במקום ויידעתי אותו בקושי הנוסף שנוצר. הדבר הבא שקרה היה שמלצר ניגש לשולחן שלנו ו"השליך" צלחת עם קינוח. פיצוי זה יפה וראוי, אבל בצורה בה זה נעשה זה היה דיי צורם - בשלב הזה היינו אחרי אכילת קינוחים מה שהפך את הקינוח הנוסף למיותר (ובהתאם, הוא נותר כמעט בשלמותו). בנוסף, אם מחליטים לתת פיצוי ראוי לתת אותו בצורה אדיבה יותר מאשר להניח אותו על השולחן ולהיעלם ללא כל הסבר, היה נראה לי מתאים יותר שהמלצר היה מציין שמדובר בפיצוי על עוגמת הנפש ומוסיף התנצלות. החשבון הגיע מעט מאוחר יותר, אבל עדיין באופן שכלל עיכוב לפרק זמן לא הכי סביר.

ראוי לציין שאחרי כל זאת הגיעה לשולחן בחורה נחמדה שלא ברור מה תפקידה בכוח (היא לא הציגה את עצמה, כשל נוסף לדעתי), אבל הסבירה שפונה אלינו כי הבינה שהיו קצת בעיות ושהיא מאוד מתנצלת כי זוהי לא רמת השירות שמקובלת במסעדה שלהם והיא תשמח אם נשאיר לה את הפרטים והיא תדאג לחוויה מתקנת. קיבלנו גם זיכוי בתפריט על אחד מהקינוחים שהוזמן (בנוסף לקינוח שקיבלנו על חשבון הבית שכאמור נותר כמעט בשלמותו). זה היה ללא ספק יפה מאוד וגם מאוד נדרש. עדיין קשה לי להאמין שדווקא ביום הזה עבדו כל המלצרים הכי כושלים והכי מעופפים ולכולם היה יום גרוע כך שאפילו בדברים הכי קטנים והכי טריוויאלים הם פישלו ככה.

מי שמונתה כדוברת הקבוצה השאירה את הפרטים שלה, וזכתה לפניה טלפונית ממנהל המסעדה שהתנצל ואמר גם הוא שזו לא חוויה שמאפיינת אותם ואמר שידאג לפיצוי. זמן קצר לאחר מכן היא קיבלה בדואר שובר לארוחה זוגית (אני מזכירה שהיינו 6 אנשים), מלווה במכתב שהופנה לאדם אחר... כשחוסר המקצועיות מגיע לפרטים הכי קטנים שיש, זה מעורר תחושה של מעבר לחובבניות.
 

Knotted String

New member
גם כשהאוכל הכי טעים בעולם,

כששירות במסעדה גרוע הוא ללא ספק מוציא את החשק לחזור פעם נוספת.

לי להפתעתי הייתה חוויה אחרת, שאני לא זוכרת אם כתבתי עליה פה.
הלכתי עם חברה למסעדה של שף מסויים בתל אביב, ואחרי שהזמנו חיכינו בערך ארבעים ומשהו דקות למנות, בזמן הזה המלצר שלנו נעלם ואחרי שתפסנו עוד איזה כמה מלצרים והזכרנו להם, אז הגיעה המנה שלי.
ורק אחרי כמעט שעה יצא הסלט של חברה שלי. היא ביקשה שהסלט יגיע בלי שום תיבול, אם אפשר, ושהתיבול יגיע בצד והמלצר אמר לה שאין בעיה, אבל הסלט הגיע מתובל.
אז היה צריך להחליף אותו.
ככה שיצא שאני קיבלתי את המנה שלי בערך רבע שעה לפניה, אחרי המתנה של כמעט שעה, וכבר היינו מורעבות.
בסופו של דבר הגיע המלצר עם הסלט החדש והמופרד, התנצל בצורה באמת ראויה ומכובדת, ובסוף כשביקשנו חשבון הוא חזר אלינו ואמר שהארוחה הייתה עליהם, ושהם מתנצלים על העיכוב ומקווים שהיה לנו טעים.
חשוב ממש לציין שבמקרה הזה, אף על פי שהיה קשה לתפוס את המלצר (היו רק שניים וישבנו בשולחן די צדדי) הצוות היה מאד נחמד ואדיב.

אני לא ציפיתי אף פעם לכזה פיצוי, מקסימום חשבתי שנקבל הנחה/קינוח. הייתי מאד מופתעת והרושם שזה יצר עליי היה כזה גדול שאני משוכנעת שזאת תהיה אחת המסעדות הראשונות שאחשוב לחזור אליה.
 
למעלה