קצת חומר למחשבה-הגיע במייל

קצת חומר למחשבה-הגיע במייל

>> *האם האלוקים ברא את ה-"רוע"?* ****************************************************************************************** >> ייתכן שהסיפור הזה אינו בדיוק אמיתי, אך יש בו אלמנט לוגי מעניין. >> >> פרופסור באוניברסיטה הציג שאלה זו לסטודנטים שלו: " האם כל מה שקיים, נברא >> ע"י >> אלוקים?". אחד הסטודנטים ענה באומץ: "כן, נברא ע"י אלוקים." >> >> "אלוקים ברא הכל?", שאל הפרופסור. >> >> "כן, אדוני", ענה הסטודנט. >> >> הפרופסור שאל: "אם אלוקים ברא הכל, משמעות הדבר שהוא ברא רוע – מאחר והרוע >> קיים. בהתאם לעקרון שהמעשים שלנו מגדירים אותנו עצמנו, האלוקים הוא רוע." >> >> הסטודנט השתתק בשומעו תשובה זו. >> >> הפרופסור היה מאוד מרוצה מעצמו. הוא התרברב בפני התלמידים שלו שהוכיח שוב >> שהאמונה באלוקים היא מיתוס. >> >> סטודנט נוסף הרים את ידו ואמר: "אני יכול להציג שאלה?" >> >> "כמובן", ענה הפרופסור. >> >> הסטודנט קם ושאל: "האם קיים קור?" >> >> "איזו שאלה? מעולם לא היה לך קר?". הסטודנטים צחקו על שאלתו של האיש הצעיר. >> >> האיש הצעיר המשיך: "למעשה, אדוני, *הקור לא קיים*. בהתאם לחוקי הפיזיקה, מה >> שאנו מחשיבים כקור, מהווה למעשה חוסר חום. את האדם או החפץ אפשר ללמוד לפי >> העובדה האם יש לו או האם הוא מעביר אנרגיה. האפס המוחלט (460 מעלות פרנהייט) >> הוא היעדר חום מוחלט. כל חומר בטמפרטורה זו הופך להיות לא פעיל ולא מסוגל >> להגיב. קור לא קיים, אנו יצרנו מילה זו כדי לתאר מה אנו מרגישים בהיעדר חום." >> >> הסטודנט המשיך: "פרופסור, האם קיים חושך?". הפרופסור ענה: "כמובן שקיים". >> >> הסטודנט ענה: "אדוני, אתה שוב לא צודק. החושך אינו קיים. החושך הוא למעשה >> חוסר >> אור. אנו יכולים לחקור את האור, אך לא את החושך. אנו יכולים להשתמש במנסרה של >> ניוטון כדי לפרק את האור הלבן להרבה צבעים ולחקור אורכי הגל השונים של כל >> צבע. >> אנו לא יכולים למדוד את החושך. קרן אור פשוטה יכולה לחדור לעולם החושך >> ולהאירו. >> איך אתה יכול לדעת עד כמה חשוך חלל כלשהו? אתה מודד את כמות האור הקיים. הלא >> כן? חושך הוא מושג שהאדם משתמש בו כדי לתאר מה קורה בהיעדר אור." >> >> בסופו של דבר, האיש הצעיר שאל את הפרופסור: "אדוני, האם קיים רוע?" >> >> הפעם, הפרופסור ענה בחוסר ביטחון: "כמובן, כפי שכבר אמרתי. אנו רואים אותו כל >> יום. אכזריות בין האנשים, המון מעשי פשע ואונס בכל העולם. דברים אלה הן שום >> דבר >> אחר מאשר דוגמאות של רוע." >> >> על זה ענה הסטודנט: "רוע לא קיים, אדוני, או לפחות הוא אינו קיים בפני עצמו. >> רוע הוא היעדר אלוקים. הוא דומה לחושך ולקור – מילה שנוצרה ע"י האדם כדי לתאר >> את היעדר האלוקים. אלוקים לא יצר רוע. רוע הוא לא אמונה ואהבה, שקיימות כמו >> האור והחום. רוע הוא התוצאה של היעדר אהבת אלוקים בליבו של האדם. זה כמו >> הקור, >> שמגיע כאשר אין חום, או כמו החושך, שמגיע כאשר אין אור." >> >> הפרופסור השתתק והתיישב. >> >> שמו של הסטודנט הצעיר היה – אלברט אינשטיין.
 
למעלה