קצת חצוף אבל זה יהיה נחמד...

קצת חצוף אבל זה יהיה נחמד...

מישהו יכול אולי לכתוב את כל הדברים שנפתרו ואלה שלא נפתרו?? יש מליארד הודעות בפורום וכל כותרת היא "יש לי שאלה" ועוד מלא אתרים על תשובות אבל שום דבר לא מסודר הכל כללי כזה!! אם מישהו יוכל לקבץ את כל הדברים המוזרים שלא היה להם הסבר ואם הם נפתרו או לא...אני אשמח!
 
אוקיי...

אם תתחיל ממש לספור שאלה-שאלה מה לא פתרו, סביר להניח שתתייאש באמצע, בערך אחרי שתסיים לעבור על המליארד הראשונות. אבל! יש את העמוד השימושי הבא מלוסטפדיה: http://lostpedia.wikia.com/wiki/Mysteries שמסכם בעצם את כל "התעלומות" של הסדרה, מה נפתר לגמרי, מה נפתר חלקי, ומה לא נפתר כלל (וגם מה נפתר מחוץ לסדרה, במסגרת ראיונות עם היוצרים, תוספות DVD ומשחקים בין עונות, כמו TLE).
 
בסריקה מהירה על הדף...

נראה שהרוב הגדול נפתר. ומה שלא נפתר, באמת לא כזה חשוב. למי אכפת מהציפור שאומרת הארלי.. חחחח פעם היינו חופרים על זה
 
../images/Emo45.gif לכל המתלוננים - כמעט הכל נפתר

מתוך 147 תעלומות, רק 8 נותרו ללא פיתרון, חלק מהן שוליות לחלוטין (עין הזכוכית שנמצאה בתחנת החץ - לא זכרתי אותה עד שקראתי), חלק שאנחנו יודעים למה אין להן פיתרון (וולט - השחקן פשוט התבגר מהר מדי). עוד 13 תעלומות נפתרו באופן חלקי. 86% מהתעלומות נפתרו במלואן. אני מניח שהבעייה העיקרית היא שכמה מן הפתרונות לא הגיעו לעוסים מראש אלא דרשו קצת יותר תשומת לב, מחשבה וידע מאשר בסידרת טלוויזיה בידורית ממוצעת, ולא כולם קלטו.
 
זה לא נכון

חלק מהתעלומות שמצויינות שם כתעלומות שנפתרו באופן מלא, לא נפתרו באופן מלא. למשל, עדיין לא ברור מה הקטע עם הקפיצה בזמן. למה זה קורה, ולמה רק חלק קופצים בזמן. למה סאן הגיעה לשנת 2007, ואילו ג'ק וקייט והארלי הגיעו לשנת 1977. לא מוסבר שם שום דבר על דהארמה, דובי קוטב, ופייר צ'אנג, הקטע שלו עם השמות, עם הארנבים, ועם הכרישים. לא מסבירים למה הם היו צריכים ללחוץ על כפתור כל 108, למה הם לא סובבו את המפתח מלכתחילה אם זה יכול לבטל את העיניין, למה יש סימנים מצרים במקום מספרים אם לא לוחצים על הכפתור, ולמה בתחנה אחרת מתייחסים לתחנת הכפתור כניסוי פסיכולוגי. מה הקטע של הפערים בזמן בין הספינה לאי, איך הצליח וידמור ליצור מטוס חלופי עם גופות מתחת לים - ולמה, מה הקטע של הגלגל, ולאן האי נעלם, ולמה אי אפשר לצאת מהאי או למצוא אותו, ואם אי אפשר איך הם הצליחו בכל זאת לצאת ממנו כמה וכמה פעמים.
 
רוב הדברים שציינת - מוסברים או לא רלוונטיים

כל נושא הקפיצות בזמן, הפערים בין הספינה לאי, הגלגל, האי הנעלם, למה אי אפשר לצאת מהאי או למצוא אותו, איך בכל-זאת הצליחו וכו' - הוסבר באופן מדוייק (וגם נושא הארנבים שייך לעניין). נכון שלא לעסו לנו את התשובות, כמו שאמרתי צריך לחשוב קצת ולחקור קצת כדי להבין, אבל בשורה התחתונה כל תעלומה שנתנו לה פיתרון איננה תעלומה גם אם לא 100% מהצופים קלטו את הפיתרון. לתת פתרונות לעוסים היה הופך את הסידרה למשעממת וחסרת טעם. מי שלא הבין את התשובות ומעוניין בהן בכל-זאת - שיתאמץ קצת, והדברים גם הוסברו בפורום הזה ולא פעם אחת. גם נושאים אחרים, כמו דהארמה או דובי הקוטב, הוסברו היטב. שאלות אחרות אינן רלוונטיות, לפחות לטעמי. אני לא מחפש תשובה לשאלה למה דווקא 108 דקות ולא 132, או איך בדיוק וידמור הצליח להטביע מטוס, או למה בין הניסויים של דהארמה נכלל גם ניסוי פסיכולוגי, בדיוק כמו שלא מעניין אותי למה לקריימר יש תסרוקת קופצת או למה הוריו של בן-גוריון החליטו לקרוא לו דוד ולא יצחק (ואגב, דווקא נושא שמות הדמויות באבודים הוא מרתק במיוחד). צריך להבחין בין עיקר לטפל.
 
אתה משנה את השאלות שלי

אבל לא משנה, בכל אופן, אם עונה שלמה התעסקה בללחוץ על כפתור כל 108 דקות (ולא באמת משנה כמה דקות מדובר) אז ראוי לתת לזה התייחסות או תשובה, ולא לשכוח מכל הנושא לפתע פתאום. לא הסבירו, ולא מצאתי בשום מקום ברשת (חוץ מתאוריות) הסבר בנוגע לסיבה שחלק מהדמויות על האי כן קפצו בזמן, וחלק לא. (כי גו'לייט למשל כן קפצה בזמן, אבל כל שאר האחרים לא קפצו) ואין הסבר לכך שסאן והטייס הזה נשארו ב2007, אבל ג'ק וכולם נשאו ל1977. או למה הם היו צריכים לשחזר את הטיסה המקורית בשביל לחזור לאי. זה אפילו היה מגוחך מאוד.
 
גם אם השאלות בנוגע לקפיצה בזמן חשובות...

... ועבורי כאמור הן לא חשובות (הן רק רקע להתנהלות) - אפשר למצוא להן הסבר טוב בהתייחס לחורי תולעת. קפיצות במרחב-זמן לא חייבות להתרחש בהכרח לכל הדמויות באופן זהה, יכולים להיות מספר חורי תולעת שונים (ואכן יש מספר חורים כאלה באי, ע"ע תוניסיה). לשאול מדוע אדם א' קפץ בזמן ואדם ב' לא - זה בדיוק כמו לשאול מדוע אדם א' פנה ימינה בהצטלבות ואדם ב' פנה שמאלה. אותו כנ"ל לגבי שיחזור הטיסה המקורית. עבורי זו לא שאלה חשובה, זו החלטה שהיוצרים קיבלו כדי ליצור עניין, אבל מי שחשוב לו - יוכל למצוא הרבה תשובות, החל בצורך למצוא מחדש את חור התולעת המאפשר כניסה לאי, דרך הצורך להחזיר את כל המועמדים כדי שאפשר יהיה לבחור מחליף לג'ייקוב וכלה במזימה של האיש בשחור על-מנת שיוכל לצאת מהאי. כאמור, אני לא מצפה לקבל תשובה לעוסה לכל דבר. לגבי הכפתור, אכן עונה שלמה התעסקה בכך, אבל העניין נפתר ברגע בו התקבלה ההחלטה למרוד ולא ללחוץ, וברגע שהדבר קרה - די, מספיק, הנושא סגור וחתום ופתור, לא מעניין יותר, עוברים הלאה.
 
אלה נימוקים מאולצים.

אני לא יודע למה אתה מתאמץ כל כך. כולנו ביזבזנו 6 עונות מהחיים שלנו בשביל לגלות (כבר בעונה הרביעית אגב) שהמלך הוא עירום. אין טעם לנסות לתרץ את זה.
 
דעתי הפוכה באופן מוחלט מדעתך

לא ביזבזתי 6 עונות מהחיים (אולי רבע מהעונה השישית) ולא גיליתי שום מלך עירום, ההיפך - גיליתי סידרה נהדרת על התנהלות אנושית שהיוצרים שלה טרחו לבסס אותה על יסודות מדעיים (מדוייקים!) ומיתולוגיים שהעמידו את הדמויות בפני מצבים קיצוניים והוציאו מהן את המירב. הדבר הטוב ביותר שראיתי בטלוויזיה מאז ומעולם. הנושא של חומר אקזוטי, אפקט קזימיר וחורי תולעת, למרות שהוא לא לב הסידרה, יצר תשתית מדעית מבוססת לכל השאלות העיקריות - מדוע האי נעלם, מדוע כולם רוצים אותו, איך מתרחשות הקפיצות בזמן ובמרחב וכו'. ברגע שהשאלות הללו נענו, אפשר להתרכז בעיקר.
 
בטח שיש הסבר

ההסבר הוא פשוט: ש: למה רק סאן לא חזרה לעבר? ת: כי היוצרים רצו למרוח אותנו עוד קצת עד שיפגישו את ג'ין וסאן. זו, בתכלס, התשובה היחידה לשאלה הזו, וזה כל כך בולט שאני לא מבין איך אנשים עוד יכולים לחפש תיאוריות ולנסות לתרץ את זה. ממש מש***ים על אנשים והם אומרים שזה גשם. אפילו עמירם הודה שהסיבה לכך שהיה צריך לשחזר את הטיסה המקורית כדי לחזור לאי היא: זו החלטה שהיוצרים קיבלו כדי ליצור עניין יותר מזה אין לי מה להוסיף.
 
נו אז זאת לא תשובה....

כל מה שקורה בסדרה קורה בגלל שהיוצרים החליטו שזה יקרה... ככה זה בכל יצירה... השאלה היא: מה הנימוק של היוצרים לכך שסאן צריכה לחזור לאי. והתשובה היא: ככה.
 
אתה מניח לא נכון

משום מה אנשים חושבים שהתלונה של מי שלא היה מרוצה מהסיום היא שהוא לא מרוצה כי "דברים לא נפתרו", כאילו מה שאנחנו מחפשים זה רשימת מכולת עם תשובה באורך שורה על כל שאלה שכביכול נשארה פתוחה. אז זהו שלא. אתם ממש, אבל ממש, מפספסים את הפואנטה. הבעיה היא לא שסתם "דברים לא נפתרו", הבעיה היא שלסידרה לא היתה מסגרת בנויה היטב, לא היה כיוון מוגדר וכל מה שהם עשו זה סתם בנו טוויסטים מפתיעים שכביכול יש להם משמעות, אבל בדיעבד מסתבר שלא היה מאחוריהם כלום מלבד המטרה של התסריטאים להשאיר אותך במתח. וזהו. ומה לעשות, זה ממש בולט. אם אתה טוען ש"הכל נפתר" אתה מוזמן להציץ בלינק הזה שבו נתתי 10 דוגמאות לטוויסטים מפתיעים שגרמו לך לחשוב כאילו יש מאחוריהם משהו, וממש הזמינו התייחסות נוספת, אבל פשוט נשארו תלויים באוויר. ועשר הדוגמאות האלו הן רק טיפה בים. ושוב, אני לא מעוניין בתשובה לקונית מצוצה מהאצבע לכל אחת מהשאלות, הכוונה היא להראות שכל העלילות בסידרה היו מיש-מש חסר צורה שהומצא על הדרך בלי שום פואנטה. סתם. אתה מוזמן גם לנסות ולעשות לעצמך סדר בראש, עכשיו כשאתה כבר כביכול יודע הכל, ולנסות להבין בדיעבד - מי היה נגד מי, מה היו המטרות של הדמויות, למה הן נהגו כפי שנהגו, ולראות איך זה מתיישב עם כל האירועים בסידרה. לדוגמה - אתה יכול בכנות להגיד שאתה מבין איך ג'ק עשה את המעבר מ"איש מדע" ל"איש אמונה" (אולי המוטיב הכי עיקרי בסידרה)? הרי כל מה שראית זה שהוא רצה לעזוב את האי, וב-3 שנים שהוא היה מחוץ לאי הוא פתאום התחרפן והחליט שהוא חייב לחזור. למה? כובע. זרקו לך איזה משפט וחצי, הראו לך שסוייר קורא ספר על שני אחים שהתווכחו על מדע מול אמונה (איזה רמז מתוחכם הא?), והופה, יש לך מעבר מושלם מאיש מדע לאיש אמונה. לא היה לזה שום תימוכין בעלילה, לא ראית מה גרם לו לעשות את השינוי, לא היה שום תהליך, פשוט החליטו שהוא נהפך לאיש אמונה (מן הסתם כי התסריטאים רצו להחזיר את הדמויות לאי) אז הפכו אותו לאיש אמונה. אתה כמובן יכול לטעון שהאי גרם לו להשתגע כך, אבל זה בדיוק מסוג תשובות ה"קסם" המפגרות ברמה 0 שכל כך מאפיינות את הסידרה בדיעבד. ואגב, דווקא אתה בתור אחד שטוען שהסידרה היא בכלל על הדמויות, צריך להיות הרבה יותר מאוכזב ממני מרמת כתיבה כזאת (שאני כביכול מחפש רק פתרונות למיסתורין של האי). זה לא מעניין אף אחד אם פתרו 130 תעלומות או 'רק' 110 תעלומות. זה לא משנה אם הסידרה היא "על המיסתורין של האי" או שהיא "על הדמויות". הסידרה היא סידרה ואתה צריך להינות ממנה, ואני ועוד רבים אחרים מרגישים בדיעבד שבמשך 6 שנים האכילו אותנו בולשיט. זהו. זה מה שאני מרגיש כשאני חושב על הסידרה בדיעבד וחבל שזה ככה.
 
אנחנו מסתכלים על הסידרה באופן שונה

אתייחס רק לדוגמה הראשונה שלך (ההתייחסות שלי לשאר הדוגמאות דומה). אתה שואל בנוגע למספרים ואיך הם מתקשרים לזכייה בלוטו ולקללה וכו'. אותי זה ממש לא מעניין. מה שמעניין אותי בראש ובראשונה זו הדילמה הקשורה למספרים - האם להמשיך לציית באופן עיוור לדרישה ללחוץ שוב ושוב או למרוד. העובדה שהמספרים מופיעים גם במקומות אחרים רק מעצימה את הדילמה, משום שהיא רומזת שלמספרים יש בכל-זאת משמעות ולכן אולי "לא כדאי" למרוד. מה המשמעות של המספרים מעבר לכך - לא מעניין אותי כהוא-זה, וכנראה גם לא ממש את היוצרים. אבל הם הבינו שיש אנשים שחשוב להם לדעת, ולכן הם נתנו הסבר מלא ומדוייק אם כי לא מבוסס על מציאות ("נוסחת ולנזטי"). מי שמרגיש טוב יותר בעקבות ההסבר על הנוסחה, אדרבא. הסידרה מבחינתי, מהרגע הראשון, היא סידרה על התנהגות אנושית ועל יחסים בין אנשים. מה שהופך אותה למעניינת יותר מסדרות אחרות הוא הסביבה המדעית והמיסטית בה הדברים מתנהלים, אבל הסביבה הזו היא רק רקע, לא העיקר. בניגוד לך אני מתייחס למשל למעבר של ג'ק מאיש מדע לאיש אמונה (או לאיש המשלב מדע ואמונה) כאל תהליך ממושך, לא כאל אירוע פתאומי, ואני מנסה לעקוב אחר הגורמים שהביאו אותו לכך - גם בלי שיאכילו אותי בכפית. כהערת אגב, כמה מהדוגמאות שהבאת נבעו מבעיות הפקה (שחקנים) ולא מתיכנון של העלילה, למשל הנושאים הקשורים בוולט ובליבי. צריך להביא בחשבון שזו הפקה של מאות אנשים ודברים כאלה עלולים לקרות. אני מודה שגם אני קיוויתי ש"ישלימו" עם סינתיה ווטרוס ונזכה להשלמה מוצלחת יותר של סיפור ליבי אבל זה לא קרה, חבל אבל זה מה יש.
 
אבל זה לא "סתם מעניין אותי"

זה מעניין אותי כי היוצרים גרמו לזה להיות מעניין. הם יצרו מיסתורין סביב הנושא, הם הפכו את זה למוטיב חוזר והם גרמו לאלמנט המספרים להיראות כאילו יש לו משמעות. עכשיו אתה בא ואומר לי - שמע, אין שום משמעות למספרים. באותה מידה זה היה יכול להיות ציור של גזר או בובה של פיל, כמו שזה גרם לזכייה בלוטו זה היה יכול להיות קואורדינטות של אוצר, וכמו שזה היה מספרי המועמדים זה היה יכול להיות תאריכי הלידה שלהם. חסר כל משמעות. מה שחשוב זה איך הדמויות הגיבו לזה. אז תסלח לי, אבל זה חירטוט. לבנות כל כך הרבה מיסתורין וציפיה, ובסוף להגיד שזה הכל חסר משמעות ומה שחשוב זה הדמויות זה הדבר הכי זול, הכי קל והכי מלוכלך שתסריטאי יכול לעשות, וזה בדיוק מה שהם עשו פה בלי בושה בכלל ואני לא מבין איך אנשים עוד טוענים שהם מרוצים מהסיום של הסידרה (סיום = כל עונה 6). ההסבר של משוואת וזלנטי זה קישקוש, ואם אתה קורא לזה הסבר אז צר לי, אבל נראה לי שאתה שוב מפספס את הפואנטה. לא מעניין אותי הסבר לקוני מצוץ מהאצבע, מעניין אותי לראות איך דברים מתחברים. משוואת וזלנטי זה סתם עוד מקום שהמספרים מופיעים בו באופן קסום. ואם הנקודה שלי לא הייתה ברורה מספיק עד עכשיו, אני רוצה לתת דוגמה דווקא דרך נושא המספרים למה באמת מפריע לי ולעוד רבים אחרים בסידרה: אני הייתי -מאד- שמח אם לפחות פעם אחת אחת מהדמויות הייתה יושבת ומנסה להבין "מה זה לעזאזל המספרים האלה?!?". ולא בגלל שכל כך חשוב לי שיתנו לי איזה הסבר מצוץ מהאצבע, אלא בגלל שככה אני מצפה מאנשים נורמלים, עם טיפה שכל בקודקוד, לעשות! ככה אני הייתי עושה! במקום זה אתה רואה דמויות נתקלות שוב ושוב במספרים המוזרים האלה ובמקום לנסות לעשות 'קצת' אחד ועוד אחד, הם מתחבטים בשאלות מפגרות של "האם ללחוץ על הכפתור או לא ללחוץ על הכפתור?". כאילו, רבאק! תנסו להבין מה הכפתור עושה? תשאלו מישהו? תתענייינו? לא! "בוא נלחץ על הכפתור", "לא זה סתם ניסוי פסיכולוגי", "לא, זה חשוב יש לזה משמעות", "אין לזה שום משמעות", "יש משמעות", "אין משמעות", "יש!", "אין!", "יש!", "אין!"... ממש שיא האינטליגינציה. ומה בסוף? יש משמעות או אין משמעות? לא ברור. אבל זה העביר עונה שלמה בציפיה למשהו שלא יבוא. אז כן, אני הייתי מוותר על כל הקישקוש הנמרח הזה והייתי מסתפק אפילו בזה שהארלי יבוא בסוף לג'ייקוב וישאל אותו "תגיד, מה הקטע עם המספרים האלה? זכיתי איתם בלוטו אתה יודע?", ומצידי שג'ייקוב יגיד לו - "שמע, חשבתי על זה הרבה ואני באמת לא יודע. יש דברים שאנחנו עדיין לא מבינים". אתה מבין? אפילו התייחסות כזאת, שגם היא לא קרובה לספק את הסחורה, הייתה עדיפה פי אלף ממה שהם עשו - התעלמות מוחלטת מלווה בדמויות שכביכול יודעות דברים אבל אף פעם לא מספרות מה הן יודעות. בסוף כל הסיפור הזה מרגיש כמו מריחה אחת גדולה, ולא כמו משהו מעניין או אינטיליגנטי. סתם משהו שהנפיצו על הדרך כדי להחזיק אותך עוד קצת במתח. לגבי ג'ק - אם, כפי שאתה טוען, הסידרה היא על הדמויות ועל ההתמודדות שלהן עם הדילמות שראינו, אז באמת לא ברור לי איך לא מפריע לך שמשהו כל כך מרכזי כמו המעבר של ג'ק מאיש מדע לאיש אמונה נפתר במשפט וחצי. מה זאת אומרת "אתה לא מצפה שיאכילו אותך בכפית"? אתה לא מצפה שיאכילו אותך בכפית לגבי המיסתורין של הסידרה כי הסידרה היא על הדמויות, ועכשיו גם לגבי הדמויות אתה "לא מצפה שיאכילו אותך בכפית"? צר לי אם אני נשמע תוקפני קצת, אבל אני חושש שמה שאתה עושה זה לא "לעקוב אחר הגורמים שהביאו אותו לכך", פשוט כי אין כאלו גורמים, אתה פשוט מתרץ. אם הסידרה היא על הדמויות, אז תשקיעו בדמויות. תראו איך הן מתפתחות. אל תביאו לי דמות פלקטית, תעבירו אותה החזרה בתשובה במשפט וחצי, ותחזירו אותה להיות שוב פלקטית. זה לא רציני, באמת. לגבי "אילוצי הפקה" - כתבתי מה אני חושב על התירוץ הזה ל- ק ו ס ם באותו שרשור שהפנתי אליו, אתה מוזמן לעיין שם אם בא לך. ושוב, אני מצטער אם אני נשמע תוקפני קצת, אין לי כמובן שום דבר אישי נגדך או נגד כל אחד אחר שאהב את הסידרה (להיפך, אני קצת מקנא בכם), ההודעות האלו פשוט מוציאות ממני את התיסכול
 
כמו שאמרתי אנחנו מסתכלים על הסידרה באופן שונה

מבחינתי ממש לא חשוב אם המספרים היו תאריכי לידה או קואורדינטות של אוצר או אם במקום הירוגליפים היו גזרים. מה שחשוב עבורי הוא בעיקר ההתנהלות האנושית, שבסידרה הזו הצליחה להיות מורכבת ומרתקת, הן בזכות התסריטאים והן בזכות הבחירה המבריקה של כמעט כל השחקנים (סליחה אנה לוסיה, לא התכוונתי אלייך). זאת בניגוד לסידרה כמו גיבורים למשל, בה רוב הדמויות סטריאוטיפיות ורוב השחקנים בינוניים (יש יוצאים/ות מן הכלל), ולכן היא משעממת אותי. להתייחס לטענה שהדמויות הן העיקר כאל דבר "זול, קל ומלוכלך" זה עלבון לא מוצדק מול אותם אנשים החושבים כמוני. אני מסכים איתך שמשוואת וזלנטי היא קישקוש. זה פיתרון אד-הוק שנועד רק לסתום את הפה למי שמקור המספרים חשוב לו, לא יותר. לגבי הסיום של הסידרה, הוא לדעתי סיום מבריק ונפלא, אבל הוא לא משליך על העונה כולה. כבר ציינתי שיש לי טענות די קשות כנגד ההתנהלות על האי בחלק הראשון של עונה 6. ההסתייגות שלי נובעת בדיוק מאותה סיבה שאהבתי את מה שקרה בעונות הקודמות ובסיום הסידרה: במקום עלילה המבוססת על דמויות "עגולות" ועל היחסים ביניהן, מה שהראו לנו זה התרוצצויות חסרות טעם ודמויות "שטוחות", וכל העסק היה משעמם למדי. אתה מתייחס לחוסר ההתייחסות למספרים בסוף הסידרה כאל "לא סיפקו את הסחורה". מבחינתי כאמור העניין הסתיים באופן סופי כאשר החליטו להפסיק ללחוץ על הכפתור, ואילו היו חוזרים לנושא בעונה האחרונה - זה היה נראה לי מלאכותי ולא במקום. אני ממש לא מעוניין בעונה דידטקית של "אוניברסיטה פתוחה - כל התשובות לכל השאלות", בעיקר לא כשהמדובר בנושאים שכבר נסגרו. בנושא אילוצי הפקה - לא משנה מה אני ואתה חושבים, המדובר באילוצים. היוצרים לא יכולים לחזות אותם מראש ולא תמיד יש אפשרות אמיתית לתת תשובה. בעצמך אמרת שהאילוצים האלה "תופסים" לגבי וולט וליבי, ולא היו תירוצי הפקה משמעותיים בהמשך (חוץ משביתת התסריטאים שהתגברו עליה די טוב). בשורה התחתונה, זכותם המלאה של היוצרים להחליט ליצור סידרה שעניינה התנהלות אנושית תחת תנאים קיצוניים, ואני שמח שהעניין שלי בסידרה תואם את ההחלטה שלהם, ובעיקר אני שמח שהם הצליחו ליצור עולם מורכב עם דמויות מורכבות ובכל-זאת לענות כמעט על כל השאלות והקושיות.
 
הם לא ענו על שום שאלות וקושיות

אם אחרי כל מה שכתבתי אתה עונה לי ש-"אני ממש לא מעוניין בעונה דידטקית של "אוניברסיטה פתוחה - כל התשובות לכל השאלות"", כאילו אני כן מעוניין בזה, אז כנראה לא הבנת או לא קראת אף מילה ממה שכתבתי. גם לגבי האילוצים, אני כתבתי בפירוש שהם לא תופסים לגבי וולט וליבי, אז אם אתה מתכוון לענות לי לפחות תקרא את מה שכתבתי, אחרת זה שיח חרשים. בכל מקרה אני רואה שאיתך אני לא מצליח להעביר את הנקודה אז נראה לי שאני אעצור פה. ורק בשביל הפרוטוקול - הם לא פתרו כלום, הדמויות בסידרה הן ממש לא העיקר (כל פעם שנגמר להם מה לעשות עם הדמויות הם פשוט הוסיפו דמויות חדשות, בדיוק כמו ב'גיבורים' אגב, אז איך זה סידרה על דמויות?), ובאופן כללי האסטרטגיה שהיוצרים נקטו בה היא אסטרטגיה של יצירת מתח סתמי בלי כל מחשבה מאחוריו + מריחות אינסופיות חסרות הקשר על הדמויות, וכל זה אך ורק לשם המטרה של להשאיר אותך צופה בסידרה כמה שיותר. או בקיצור - האכילו אותנו בולשיט. זה לא גאווה גדולה להגיד שהעניין שלך בסידרה תאם את ההחלטה שלהם, מכיוון שההחלטה שלהם זה בפירוש למרוח אותך.
 
שחכת מילה קטנה אחת...

"עבורי". אתה יכול לומר שעבורך הדמויות הן "ממש לא העיקר". אני יכול רק להצטער על כך, אתה מפסיד את כל הכוח ואת כל היופי של הסידרה אם אתה מתייחס אליה כאל מד"ב או אקשן או מיסתורין. חבל. וגם המשפט שלך "הם לא ענו על שום שאלות וקושיות" איננו נכון. הם ענו על הרוב המכריע של השאלות ועל כל השאלות החשובות חוץ מוולט וליבי. אנחנו יודעים בדיוק (ודי הרבה זמן) למה לא רואים את האי, למה קשה להגיע אליו ולצאת ממנו, למה כולם מעוניינים בו, ואיך מתרחשים המסעות בזמן ובמרחב. אני מדגיש - אנחנו יודעים את זה בדיוק, אין כאן שום מריחה ושום חירטוט. אנחנו יודעים על המקור וההיסטוריה של דהארמה, של ג'ייקוב, של ריצ'ארד, למעשה של כל הדמויות בסידרה. אנחנו יודעים את הסיבה למספרים (גם אם היא לא מוצאת חן בעיניך) ואת המשמעות של ה"פלאש סיידווייז". אני לא יכול להצביע על שום בעייה משמעותית שלא נפתרה למעט השתיים שהזכרתי. נכון שבחלק מהמקרים לא הקדישו יותר מדי זמן לפיתרון ומי שפיספס נותר ללא תשובה, משום שלדעת היוצרים וגם לדעת חלק מהצופים (כמוני) הפיתרונות האלה אינם עיקר הסידרה אלא רק תבלין המאפשר את ההתנהלות הייחודית של הדמויות. זו זכותם ואני שמח שעשו כך. אני מסכים שכמה מן הדמויות היו מיותרות ולא היה צורך להוסיף אותן (פאולו וניקי, דוגן, אולי עוד כמה). אני לא טוען שכל פרק היה מושלם וכל ההחלטות היו נכונות, אני רק אומר שאני אוהב מאוד את התוצאה הסופית וזו לטעמי הסידרה הטובה ביותר שראיתי. ההבדל אגב בין אבודים לגיבורים הוא בכתיבה. גיבורים יצרה דמויות שטוחות ועלילה "שבורה", אבודים יצרה דמויות עגולות ועלילה רציפה וזורמת.
 
צר לי, אבל זה לא "עבורי"

GeJuFan סיכם את זה בצורה הכי קולעת - בסופו של דבר הם מספרים לך סיפור, וסיפור אפשר לספר בצורה טובה או בצורה גרועה. הם סיפרו את הסיפור בצורה גרועה. מוטיבים חוזרים זה משהו שבונה ציפייה, ולהשאיר אותם תלויים באוויר גורם לתיסכול וחוסר סיפוק. זהו. זה מה שאני מרגיש כשאני חושב עכשיו על הסידרה, שהייתה מלאה במוטיבים שנשארו באוויר ולא נעשה איתם כלום (גם לגבי המיסתורין וגם לגבי הדמויות). אני באמת לא מבין איך אפשר להתווכח עם זה. אהבת את הסידרה? סבבה. אז אהבת סיפור שהוא גרוע. זה בסדר, יש כאלה שאוהבים סיפורים גרועים, אבל הסיפור עדיין גרוע. ועוד משהו - בבקשה, אבל באמת, אין צורך לחזור על המנטרה של "הם ענו על הכל". תאמין לי שאני מכיר טוב מאד את התשובות הידועות לכל השאלות הטכניות. אמרתי כבר כמה פעמים שהאכזבה לא נובעת מהצורך באיזה רשימת מכולת עם תשובות לקוניות. האכזבה נובעת מהדרך הכללית שהסידרה הלכה בה.
 
למעלה