קצת מוטיבציה לסופשבוע. סרטון על איך בליזארד..

De-Panther

New member
אני לא רואה סיבה להשקיע בפיתוח מנוע בישראל...

ובוא רגע נעזוב את העניין של זמן ועלות פיתוח, ונסתכל על צד הרלוונטיות. יש מנועים חזקים בעלויות סבירות שמפותחים כבר שנים, למשל יודיקיי ויוניטי. על כל אחד מהם עובד צוות של אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים למשחקים, ולא רק ידע תאורתי או קצת עבודה בתלת מימד - אני לא יודע על אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועי משחק מסחריים בארץ. כדי לפתח מנוע שבאמת יתחרה ברמה של אותם מנועים, צריך צוות שבזמן מוגדר יפתח מנוע שיהיה באותה רמה\רמה גבוהה יותר מאשר אותם מנועים. אלא אם אתה עכשיו הולך על זמן פיתוח של 5 שנים לפחות(וגם זה בצורה אופטימית), אין כזה צוות בארץ. בנוסף, לא יודע לגבי יודיקיי, אבל יוניטי למשל, משתמשים בהרבה ספריות חיצוניות, מספיק להסתכל על הסכם המשתמש שלהם כדי לראות כמה טכנולוגיות חיצוניות יש בכלי הזה. וגם אל תשכח, בזמן שאתה רק מתחיל לעבוד על המנוע שלך, הם ממשיכים להתקדם עם המנוע שלהם. יש חברות שונות שמפתחות מנועים משלהן במיוחד בשביל משחקים מסוימים. לרוב זה יקרה בקונסולות, להן יש חומרות מיוחדות ולכן צריך להתאים כלים או לפתח דברים חדשים. אם אני לא טועה, לגוד אוף וור האחרון פיתחו מנוע במיוחד. אבל במקרים כאלה, יביאו אנשים עם ניסיון בפיתוח מנועים, שיודעים בדיוק מה צריך לעשות, איזה באגים יכולים לצוץ ומה לא כדאי לעשות. ואני מניח שכמו ביוניטי, הם השתמשו גם בהרבה כלים מוכנים. אז יש לך כסף לזרוק במשך שנים? בכיף, תפתח מנוע. צא מהאשלייה שתצליח לתת פייט למנועים מתקדמים יותר שהתחילו בפיתוח לפניך. לגבי הקמת חברה... מי שרוצה לעבוד איתי שיבוא עם הצעה. הייתי שותף במספיק קבוצות שפיתחו או ניסו לפתח משחקים. אמון\רצון\שאיפה אלו מילים יפות, אלה לא הדברים היחידים שצריכים כדי להצליח.
 

erezor

New member
כמו שאורן אמר...

אם אין לך צוות סופר-מוצלח שיודע מה הוא עושה ומספיק כסף, סביר להניח שלא תצליח לבנות מנוע שיהיה רלוונטי מבחינת היכולות שלו כשהוא יהיה מוכן. מצד שני, כל מנוע משחקים מודרני (ויוניטי לא יוצא מהכלל) מכיל ספריות שמאפשרות תקשורת. כשאתה משלב את זה עם שרת, אתה גם יכול לקבל MMORPG. דוגמא לזה היא הניסיון (הכושל, אמנם) שנעשה עם stargate:worlds - המשחק היה בנוי על המנוע של unreal3, אבל היה MMORPG לכל דבר.
 

De-Panther

New member
זה משהו שהוא יותר ריאלי, אבל גם כאן עדיף לקחת

מישהו עם ניסיון. תוכל למצוא יותר כאלה בארץ, בגלל אתרי ההימורים למיניהם. וגם כאן, יש כלים מסחריים, נניח פוטון שקישרו אליו כאן לא מזמן. http://www.exitgames.com/Photon
 

CapiRight

New member
Hero Engine

אתה מתכוון למנוע מהסוג הזה? http://www.heroengine.com/ אני מסכים עם מה שנאמר פה - השוק מוצף במנועים לכל מטרה וסיבה ואם החברות הגדולות מתבססות עליהם אתה צריך לחשוב טוב מאיזו סיבה אתה רוצה גם להכנס לשוק הזה. אל תשכח שעל כל מנוע כזה יש כמה שנפלו כי לא יכלו לעמוד בקצב. אם המטרה היא לעשות משחק אז לא צריך לכתוב מנוע לבד ברוב המקרים ורק תראה את האלו בזינגה שהפכו לחברת המשחקים הגדולה בעולם וכל הוצאות המנוע שלהם היו כמה רישיונות לפלאש... (אני יודע שאני מפשט את זה אבל רק כדי להעביר נקודה)
 

dweck2k

New member
מרגש.

אחת החברות ששינו לי את התפיסה על משחקי מחשב וחייבות לי חודשים אם לא שנים מהחיים :) שווה צפייה לחלוטין.
 

impressions

New member
שכחו את אחד האנשים הכי חשובים שם

אבל זה בגלל שהוא עזב את החברה ופתח בעצמו BILL ROPER! הוא המדובב בחצי מהמשחקים שלהם וגם הנהיג את הקבוצה כמעט 10 שנים(1994- 2003) משום מה או שלא, הורידו את כל הראיונות שלו בתקופת בליזארד.
 
למעלה