אמרת טרנד, אמרת הכל
ממחזר פוסט שכתבתי
לפני כחמש שנים או משהו כזה, עברתי לרכב על צמיגי 25. ההיגיון אמר שזה יותר נוח.
שינוי בהתנגדות לגלגול? זה לא משהו שישבני המעודן או רגלי העייפות מסוגלים להרגיש או למדוד.
נוחות אני כן יכול להרגיש ובאמת הרגשתי יותר נוח.
הצמיג קצת יותר כבד מצמיגי 23, אבל לא משהו דרסטי. נשארתי עם לחץ אויר (קדמי ואחורי) בין - 110-105 כהרגלי. שילוב סביר בין נוחות ליעילות.
לפני כחודשיים, או משהו כזה, לפני רכיבה ארוכה, עברתי מגלגלי אירו קרבון לשימנו רגילים, והחלפתי גם הצמיגים לצמיגים 23, כי זה מה שהיה לי בבית.
להפתעתי, עם אותו לחץ אויר של 105, הרגשתי נוח למדי. כלומר לא הרגשתי פחות נוח.
לעומת זאת, מבחינה הגיונית, נראה לי שה 23 יותר יעילים. כלומר עם לחץ אויר זהה, שטח הפנים של צמיג 23 שנוגע בכביש, קטן משטח הפנים של צמיג 25, אם כי במידה זניחה, ובוודאי קטן משטח הפנים של צמיג 28. ואם נרצה לדקדק בקטנות, התנגדות לרוח בצמיג עבה, גדולה מההתנגדות של צמיג צר. פיזיקה פשוטה. ושום מאמר של יצרן/צרכן כזה או אחר לא ישכנעו אותי.
אמנם לא הרגשתי הבדל, אבל נראה לי הגיוני שהדיווש מעביר יותר כוח לקרקע. לא שאני יכול למדוד, או לחתום על כך שבאמת היה הבדל.
אבל ההיגיון אומר לי שצמיג צר בלחץ 105, יעביר יותר כוח לכביש מאשר צמיג רחב בלחץ 90, היות ובלחץ נמוך, חלק מהאנרגיה נבלע עקב ״מעיכת״ הצמיג כאשר מפעילים לחץ. אמנם נראה לי שאחיזת הכביש בירידות טובה יותר עם הצמיג 23 , אבל גם זה אני לא בטוח. יכול להיות שההבדל נובע מהגלגלים החדשים.
מה שכן, אחרי שנים רבות שרכבתי עם צמיגי קונטי 23 בצבע צהוב (בעיקר), או אדום (לשם גיוון), צמיגי 25 באים רק בשחור, וזה כבר ענין של מצב רוח.
המסקנה שלי היא, שבעתיד אמשיך כנראה להתלבט, האם לחזור לצמיגי 25 שהם כנראה יותר נוחים, או לחזור לצמיגי 23 הצבעוניים שעושים לי טוב בעיניים.
צמיגי 28? לא השתכנעתי שיש איזשהו יתרון. טרנדי? כן. אבל כל הסיפור על התנגדות נמוכה יותר לגילגול, לא נראה לי הגיוני. ולא נראה לי שיש איזה הבדל משמעותי מבחינתי כרוכב לא תחרותי.