קצת על יפו-נוע ועל שירות
"אין מחיר לשירות" 1 מיפו נוע קניתי את הקטנועית שלי, שהפכה לצמודה שלי במשך 4 שנים. ביפו נוע גם טיפלתי תקופה ארוכה. במיוחד אהבתי שלט שהיה תלוי שם ועליו היה כתוב משהו כמו- "אין מחיר לשירות" [לא בטוח שזה בדיוק מה שהיה כתוב שם אבל זו היתה רוח הדברים]. אבל, אליה וקוץ בה. הסתבר שהשלט היה השירות הטוב ביותר שהמקום יכול היה לספק. לאחר שנוכחתי לדעת שלאחר כל ביקור במוסך אני נאלץ לחזור לביקורי משנה כדי לחזק ברגים, לכוון טורים, להוסיף שמן, לבדוק מדוע הבלמים שהוחלפו לא עוזרים לקטנוע לעצור וכיו"ב הפסקתי לטפל ביפו נוע. החשבון שקיבלתי אחרי כל טיפול כזה לא הפריע להחלטה. "אין מחיר לשירות" 2 לפני קצת פחות משנה קניתי ביפו נוע מעיל. יפו נוע בדיוק ייבאו את המעיל למשטרת ישראל ואני סברתי לתומי שמה שטוב למשטרת ישראל טוב גם ללוט. הפעם לא חשתי בדיסוננס- המעיל עבר את חורף 2002-3 בהצלחה מרובה! עם זאת, לכשהגיע האביב נפרם לו הצווארון. עד שגייסתי זמן ומוטיבציה ללכת ליפו נוע [כשקניתי את המעיל וביקשתי תעודת אחריות השיב לי אריה, בעל החנות- יהיה בסדר, יש אחריות. קצת תמהתי שחנות המתהדרת בשירות מופתי עונה ללקוח- יהיה בסדר, אבל נו, לא רציתי להיות קטנוני] הגיע הקיץ. בבוקר יום חמישי שעבר השכמתי קום והלכתי והראתי לאריה את הצווארון הקרוע. אריה בחן את הצווארון במקצועיות והשיב בסמכותיות- נתקן! מתי? -העזתי לשאול עד מחר [יום שישי] או מקסימום יום ראשון יהיה לך את המעיל חזרה- השיב האיש- נתקשר אליך. "אין מחיר לשירות" 3 המתנתי לשיחה המיוחלת, שכן איני אוהב לרכב שחולצה דקה לגופי ב-60 ק"מ שאני עובר מדי יום בכבישים מהירים. אפילו השארתי את הסלולרי דולק בלילה, פן בחצות תגיע השיחה המיוחלת. שיחה כזו לא הגיעה לעולם. ביום ב' השכמתי קום והגעתי ליפו נוע שוב. רחל, הפקידה החביבה להפליא התבוננה בי בפליאה. בצד היה מושלך מעילי בבושה, עדיין קרוע. רחל היתה מלאה התנצלויות ורשמה את פרטי כדי שבמהלך היום תתקן את המעיל ותביא לי אותו עם שליח, כפי שביקשתי, למשרדי [לא מוגזם, נכון?]. האם לדעתכם רחל התקשרה? האם קיבלתי את המעיל ביום ב'? יפה- אתם קוראים אינטלגנטים. ביום ב' בערב התקשרתי שוב ואריה ענה לי, שוב בסמכותיות של איש שירות מיומן- המעיל יתוקן מחר! תוציאו לי שליח שיביא לי אותו? -שאלתי את איש השירות נודיע לך שתבוא לקחת- השיב בלארג'יות. "אין מחיר לשירות" 4 ביום ג' הושארה לי הודעה כי המעיל נשלח לתיקון. היום כבר חשתי געגועים עזים לקולה הסימפטי של רחל והתקשרתי שוב לבדוק השלום לה ולמעילי. רחל הודיעה לי בפליאה- אה, הוא כבר מתוקן מאתמול! [כאילו- מה קרה ליכולת קריאת המחשבות שלך? אתה הולך ומאבד אותה?]. לא העזתי לבקש שיביאו לי את המעיל, עזבתי את המשרד ורכבתי שוב לדרום תל אביב. "אין מחיר לשירות" 5 כשהגעתי, כולי ציפיה מתוחה לפגישה המיוחלת, הופתעתי [או שלא] לגלות כי המעיל עדיין קרוע. שני חוטים דקים שכנראה נתפרו ע"י תופר גידם עיטרו את המעיל. הבטנה הלבנה נראתה היטב על הרקע השחור. מה יהיה? שאלתי את רחל הנבוכה. נתקשר לאריה! הציעה - הוא הביא את המעיל מהתופר. ושוב, איש השירות הסמכותי, הודיע טלפונית כי המעיל נתפר בתפר כפול! כאילו במילותיו ייעלם הקרע הבולט לעין. הודעתי כי איני מוכן לקחת את המעיל הקרוע ואני מבקש לתקן אותו. רחל הנבוכה הסכימה והודיעה כי תתקשר כאשר המעיל יתוקן. "אין מחיר לשירות" 6 זהו המצב נכון לעכשיו. לא הייתי מספר לכם על כך באריכות לולא בית יפו נוע, המתגאה בשירות מצויין, הוא סימפטום לכל מה שקורה בקרב נותני שירותים בארץ. תשובות כאלה אני מקבל מאינסטלטורים, שמאים, שיפוצניקים ועוד. הבקשה שלי מכם היא פשוטה- הפיצו את המסר- אל תסתפקו בשירות ירוד! אל תחזרו למקום שנתן לכם שירות כזה!. ספרו לחבריכם על שירות טוב שקיבלתם, כמו גם על שירות גרוע. תגמלו את נותני השירותים הטובים, יש הרבה כאלה, רק כך נביא לשדרוג פני החברה והכלכלה. אני אמשיך ואעדכן אודות קורות מעילי, מקווה שעד החורף אקבל אותו תפור ומתוקן ולא אחליק בינתיים ללא הגנה. שרשרו לפה מקרים דומים שקראו לכם, כדי שכולנו נוכל ללמוד מנסיונכם.
"אין מחיר לשירות" 1 מיפו נוע קניתי את הקטנועית שלי, שהפכה לצמודה שלי במשך 4 שנים. ביפו נוע גם טיפלתי תקופה ארוכה. במיוחד אהבתי שלט שהיה תלוי שם ועליו היה כתוב משהו כמו- "אין מחיר לשירות" [לא בטוח שזה בדיוק מה שהיה כתוב שם אבל זו היתה רוח הדברים]. אבל, אליה וקוץ בה. הסתבר שהשלט היה השירות הטוב ביותר שהמקום יכול היה לספק. לאחר שנוכחתי לדעת שלאחר כל ביקור במוסך אני נאלץ לחזור לביקורי משנה כדי לחזק ברגים, לכוון טורים, להוסיף שמן, לבדוק מדוע הבלמים שהוחלפו לא עוזרים לקטנוע לעצור וכיו"ב הפסקתי לטפל ביפו נוע. החשבון שקיבלתי אחרי כל טיפול כזה לא הפריע להחלטה. "אין מחיר לשירות" 2 לפני קצת פחות משנה קניתי ביפו נוע מעיל. יפו נוע בדיוק ייבאו את המעיל למשטרת ישראל ואני סברתי לתומי שמה שטוב למשטרת ישראל טוב גם ללוט. הפעם לא חשתי בדיסוננס- המעיל עבר את חורף 2002-3 בהצלחה מרובה! עם זאת, לכשהגיע האביב נפרם לו הצווארון. עד שגייסתי זמן ומוטיבציה ללכת ליפו נוע [כשקניתי את המעיל וביקשתי תעודת אחריות השיב לי אריה, בעל החנות- יהיה בסדר, יש אחריות. קצת תמהתי שחנות המתהדרת בשירות מופתי עונה ללקוח- יהיה בסדר, אבל נו, לא רציתי להיות קטנוני] הגיע הקיץ. בבוקר יום חמישי שעבר השכמתי קום והלכתי והראתי לאריה את הצווארון הקרוע. אריה בחן את הצווארון במקצועיות והשיב בסמכותיות- נתקן! מתי? -העזתי לשאול עד מחר [יום שישי] או מקסימום יום ראשון יהיה לך את המעיל חזרה- השיב האיש- נתקשר אליך. "אין מחיר לשירות" 3 המתנתי לשיחה המיוחלת, שכן איני אוהב לרכב שחולצה דקה לגופי ב-60 ק"מ שאני עובר מדי יום בכבישים מהירים. אפילו השארתי את הסלולרי דולק בלילה, פן בחצות תגיע השיחה המיוחלת. שיחה כזו לא הגיעה לעולם. ביום ב' השכמתי קום והגעתי ליפו נוע שוב. רחל, הפקידה החביבה להפליא התבוננה בי בפליאה. בצד היה מושלך מעילי בבושה, עדיין קרוע. רחל היתה מלאה התנצלויות ורשמה את פרטי כדי שבמהלך היום תתקן את המעיל ותביא לי אותו עם שליח, כפי שביקשתי, למשרדי [לא מוגזם, נכון?]. האם לדעתכם רחל התקשרה? האם קיבלתי את המעיל ביום ב'? יפה- אתם קוראים אינטלגנטים. ביום ב' בערב התקשרתי שוב ואריה ענה לי, שוב בסמכותיות של איש שירות מיומן- המעיל יתוקן מחר! תוציאו לי שליח שיביא לי אותו? -שאלתי את איש השירות נודיע לך שתבוא לקחת- השיב בלארג'יות. "אין מחיר לשירות" 4 ביום ג' הושארה לי הודעה כי המעיל נשלח לתיקון. היום כבר חשתי געגועים עזים לקולה הסימפטי של רחל והתקשרתי שוב לבדוק השלום לה ולמעילי. רחל הודיעה לי בפליאה- אה, הוא כבר מתוקן מאתמול! [כאילו- מה קרה ליכולת קריאת המחשבות שלך? אתה הולך ומאבד אותה?]. לא העזתי לבקש שיביאו לי את המעיל, עזבתי את המשרד ורכבתי שוב לדרום תל אביב. "אין מחיר לשירות" 5 כשהגעתי, כולי ציפיה מתוחה לפגישה המיוחלת, הופתעתי [או שלא] לגלות כי המעיל עדיין קרוע. שני חוטים דקים שכנראה נתפרו ע"י תופר גידם עיטרו את המעיל. הבטנה הלבנה נראתה היטב על הרקע השחור. מה יהיה? שאלתי את רחל הנבוכה. נתקשר לאריה! הציעה - הוא הביא את המעיל מהתופר. ושוב, איש השירות הסמכותי, הודיע טלפונית כי המעיל נתפר בתפר כפול! כאילו במילותיו ייעלם הקרע הבולט לעין. הודעתי כי איני מוכן לקחת את המעיל הקרוע ואני מבקש לתקן אותו. רחל הנבוכה הסכימה והודיעה כי תתקשר כאשר המעיל יתוקן. "אין מחיר לשירות" 6 זהו המצב נכון לעכשיו. לא הייתי מספר לכם על כך באריכות לולא בית יפו נוע, המתגאה בשירות מצויין, הוא סימפטום לכל מה שקורה בקרב נותני שירותים בארץ. תשובות כאלה אני מקבל מאינסטלטורים, שמאים, שיפוצניקים ועוד. הבקשה שלי מכם היא פשוטה- הפיצו את המסר- אל תסתפקו בשירות ירוד! אל תחזרו למקום שנתן לכם שירות כזה!. ספרו לחבריכם על שירות טוב שקיבלתם, כמו גם על שירות גרוע. תגמלו את נותני השירותים הטובים, יש הרבה כאלה, רק כך נביא לשדרוג פני החברה והכלכלה. אני אמשיך ואעדכן אודות קורות מעילי, מקווה שעד החורף אקבל אותו תפור ומתוקן ולא אחליק בינתיים ללא הגנה. שרשרו לפה מקרים דומים שקראו לכם, כדי שכולנו נוכל ללמוד מנסיונכם.