קצת על ציוד גשם
לכבוד עונת המלפפונים, על יצרן מעילים, על מגיני בוץ שאפשר להרכיב על אופני כביש ושני טיפים עם דרגות חשיבות שנעות בין כדאי לדעת לבין שמחת זקנתי.
sportful. הלוואי שהיה לי אינטרס מסחרי להמליץ על מעילי הגשם שלהם. שיזרקו עלי איזה מעיל או שניים כדי לבדוק אותם, כי הם יקרים. השתמשתי בשניים כאלו ושניהם עשו עבודה טובה. לטעמי זה מדגם לא קטן מדי מכדי להעיד על יכולתם בתחום האריגים הספציפי הזה.
הראשון היה Hot Pack No-Rain Stretch Jacket. לבן. רוכבים איתו בגשם ונשארים יבשים. וממשיכים לנדף זיעה, כלומר לא מתחילים לצבור כמויות לא סבירות ומקפיאות של זיעה שלא מוצאת את דרכה החוצה, כמו בשימוש במעילים ניילוניים ואטומים לחלוטין. אפשר לרכוב איתו בקור ולהנות מבידוד משמעותי מהרוח ומהטמפרטורה ומהלחות ולהמשיך להרגיש בנוח גם אחרי שעות רבות. רכבתי איתו גם חצי שעה בגשם משמעותי והרגשתי מעולה. הייתי ממשיך את הרכיבה בגשם אלא שהגשם הפסיק. מצאתי אותו בזמנו במבצע בערך 100 דולרים אמריקאים.
השני עולה במנועי החיפוש לשם Sportful Reflex Jacket. פחות מחצי המחיר בהשואה לראשון. עם אריג שמרגיש מעט פחות איכותי, מעט פחות מחמם, ומצד שני עם משטחים רפלקטיבים גדולים לנראות בתנאי תאורה חלשה. רכבתי איתו שעה בגשם קל ועוד חצי שעה בגשם שוטף ופרטי הלבוש שמתחתיו נשארו יבשים. הייתי ממשיך את הרכיבה אלא ששותפי לרכיבה נתקלו בקשיים פסיכולוגים ופיזיולוגים שונים שלא אפשרו להם להוציא את האופניים מהאוטו ולהתחיל לרכוב. כלומר השתפנו בגלל קצת גשם. או הרבה גשם. נו.
שני המעילים לעיל מתקפלים בקלות לתוך כיס של חולצת רכיבה. לשניהם יש שקיק בילד אין שמאפשר את איכסונם. המעיל הראשון יוצא טיפה גדול יותר מהשני במצבו המקופל.
מגיני בוץ. משדרגים משמעותית את הרכיבה בגשם. בלי שפריצים של מים על הרגליים והפרצוף מהגלגל הקדמי. בלי מתזים שחורים על התחת והגב מהגלגל האחורי.
הבעיה היא שרוב מגיני הבוץ הקיימים מותאמים לשלדות שרק מחכות להם. כלומר כאלו עם עיניות לחיבור בקצה האחורי של השלדה. והשלדה המיוחסת שלך לא חשבה מעולם שמישהו ירכיב עליה מבנה גס כמו מגיני בוץ, ולכן היא יצאה מהמפעל בלי עיניות. ולכן הפתרון של SKS.
Raceblade Long מתחברים גם לשלדות רגילות. הפטנט שלהם יושב על השיפוד של החיבור המהיר של הגלגלים, ועל החיבור של בלמי V. לטעמי הם עושים את העבודה. אלו מגיני בוץ ארוכים, מלווים חלק משמעותי מהיקף הגלגל. הרכבתי אותם מעל צמיגים 25mm בלי בעיות מיוחדות. כנראה שזה הגבול העליון שלהם.
מבחינת התקנה, אני ויתרתי על החלקים הקטנים של המגינים, 15 סנטים שנמשכים מהברקס האחורי קדימה, ומשהו דומה בגלגל הקדמי. הסיבה הייתה שעודף פלחים שנוספו בין הקליפר של הברקס לשלדה, הרחיקו יותר מדי את הקליפר עד כדי מגע של רפידות הבלם בצמיג בעת בלימה. אני מניח ששלדות אחרות ובלמים אחורים יכולים להגיב אחרת לעניין. בכל מקרה, לא מדובר באובדן גדול מבחינת יעילות.
מבחינת נוחות שימוש, אפשר לחבר ולנתק אותם בחיבור מהיר שלפעמים דורש קצת שכנוע. והרכבת\פרוק גלגלים הופכת ליותר מעיקה מבדרך כלל.
זהו, להוסיף עטיפות אטומות לנעליים ולרכוב בגשם כאילו אין מחר. וכאשר יגיע המחר לנקות ולשמן את המערכות שהתמלאו בלכלוך באופניים.
כובע מקלחת חד פעמי עושה עבודה מצויינת בשמירה על הפדחת יבשה.
חומר אוטם של טיובלס עושה עבודה גרועה מאד בתנאי גשם שוטף.
לכבוד עונת המלפפונים, על יצרן מעילים, על מגיני בוץ שאפשר להרכיב על אופני כביש ושני טיפים עם דרגות חשיבות שנעות בין כדאי לדעת לבין שמחת זקנתי.
sportful. הלוואי שהיה לי אינטרס מסחרי להמליץ על מעילי הגשם שלהם. שיזרקו עלי איזה מעיל או שניים כדי לבדוק אותם, כי הם יקרים. השתמשתי בשניים כאלו ושניהם עשו עבודה טובה. לטעמי זה מדגם לא קטן מדי מכדי להעיד על יכולתם בתחום האריגים הספציפי הזה.
הראשון היה Hot Pack No-Rain Stretch Jacket. לבן. רוכבים איתו בגשם ונשארים יבשים. וממשיכים לנדף זיעה, כלומר לא מתחילים לצבור כמויות לא סבירות ומקפיאות של זיעה שלא מוצאת את דרכה החוצה, כמו בשימוש במעילים ניילוניים ואטומים לחלוטין. אפשר לרכוב איתו בקור ולהנות מבידוד משמעותי מהרוח ומהטמפרטורה ומהלחות ולהמשיך להרגיש בנוח גם אחרי שעות רבות. רכבתי איתו גם חצי שעה בגשם משמעותי והרגשתי מעולה. הייתי ממשיך את הרכיבה בגשם אלא שהגשם הפסיק. מצאתי אותו בזמנו במבצע בערך 100 דולרים אמריקאים.
השני עולה במנועי החיפוש לשם Sportful Reflex Jacket. פחות מחצי המחיר בהשואה לראשון. עם אריג שמרגיש מעט פחות איכותי, מעט פחות מחמם, ומצד שני עם משטחים רפלקטיבים גדולים לנראות בתנאי תאורה חלשה. רכבתי איתו שעה בגשם קל ועוד חצי שעה בגשם שוטף ופרטי הלבוש שמתחתיו נשארו יבשים. הייתי ממשיך את הרכיבה אלא ששותפי לרכיבה נתקלו בקשיים פסיכולוגים ופיזיולוגים שונים שלא אפשרו להם להוציא את האופניים מהאוטו ולהתחיל לרכוב. כלומר השתפנו בגלל קצת גשם. או הרבה גשם. נו.
שני המעילים לעיל מתקפלים בקלות לתוך כיס של חולצת רכיבה. לשניהם יש שקיק בילד אין שמאפשר את איכסונם. המעיל הראשון יוצא טיפה גדול יותר מהשני במצבו המקופל.
מגיני בוץ. משדרגים משמעותית את הרכיבה בגשם. בלי שפריצים של מים על הרגליים והפרצוף מהגלגל הקדמי. בלי מתזים שחורים על התחת והגב מהגלגל האחורי.
הבעיה היא שרוב מגיני הבוץ הקיימים מותאמים לשלדות שרק מחכות להם. כלומר כאלו עם עיניות לחיבור בקצה האחורי של השלדה. והשלדה המיוחסת שלך לא חשבה מעולם שמישהו ירכיב עליה מבנה גס כמו מגיני בוץ, ולכן היא יצאה מהמפעל בלי עיניות. ולכן הפתרון של SKS.
Raceblade Long מתחברים גם לשלדות רגילות. הפטנט שלהם יושב על השיפוד של החיבור המהיר של הגלגלים, ועל החיבור של בלמי V. לטעמי הם עושים את העבודה. אלו מגיני בוץ ארוכים, מלווים חלק משמעותי מהיקף הגלגל. הרכבתי אותם מעל צמיגים 25mm בלי בעיות מיוחדות. כנראה שזה הגבול העליון שלהם.
מבחינת התקנה, אני ויתרתי על החלקים הקטנים של המגינים, 15 סנטים שנמשכים מהברקס האחורי קדימה, ומשהו דומה בגלגל הקדמי. הסיבה הייתה שעודף פלחים שנוספו בין הקליפר של הברקס לשלדה, הרחיקו יותר מדי את הקליפר עד כדי מגע של רפידות הבלם בצמיג בעת בלימה. אני מניח ששלדות אחרות ובלמים אחורים יכולים להגיב אחרת לעניין. בכל מקרה, לא מדובר באובדן גדול מבחינת יעילות.
מבחינת נוחות שימוש, אפשר לחבר ולנתק אותם בחיבור מהיר שלפעמים דורש קצת שכנוע. והרכבת\פרוק גלגלים הופכת ליותר מעיקה מבדרך כלל.
זהו, להוסיף עטיפות אטומות לנעליים ולרכוב בגשם כאילו אין מחר. וכאשר יגיע המחר לנקות ולשמן את המערכות שהתמלאו בלכלוך באופניים.
כובע מקלחת חד פעמי עושה עבודה מצויינת בשמירה על הפדחת יבשה.
חומר אוטם של טיובלס עושה עבודה גרועה מאד בתנאי גשם שוטף.